Citat:
Ursprungligen postat av
Månsan
Den oslagbart mest korkade är du som alltså på fullt allvar påstår att Hamas UNDERDRIVER det rätta antalet döda. Offren är i verkligheten många fler men Hamas ligger lågt för att inte Israel ska framstå i dålig dager.

Man hade ju garvat åt propagandan, om det inte vore för att den sväljs med hull och hår av västerländsk media och miljontals muslimer i Sverige.
Bortsett från att siffrorna är helt barocka i sig, är ju också den rapporterade ration av just döda barn helt uppåt väggarna. Över 40 procent av de döda är alltså barn, enligt officiella Baghdad Bob-siffror. Hur i h-e skulle IDF kunna få till stånd en sådan fördelning, ens i urban miljö? bombar de endast dagis eller?
Sen är det också plågsamt uppenbart att Hamas-propagandan kört en stenhård linje på att "rapportera" om just barn från dag 1. Döda vuxna nämns knappt. Även om man tror på fantasisiffrorna att endast 60 procent av de döda är vuxna, skulle detta innebära att Hamas presskår bokstavligt talat hoppar över vuxna lik för att komma åt att filma döda ungar.
Jag har sagt det förut, men senaste veckorna har gjort att jag gått från misstänksam till i princip övertygad: Siffrorna som anges är inte bara gravt överdrivna. Det är liksom inte rätt term för att beskriva vad som händer i Gaza-rapporteringen. "gravt överdrivna" skulle vara att man överdriver dem med 25 procent, eller dubblerar dem. Jag tror snarare det rör sig om att man multiplicerat dem med 50, eller 100. Det totala antalet döda kanske handlar om mellan ett och ett par hundra, max. Och däribland bara en handfull barn. Merparten av de döda dessutom inte civila, utan Hamas-terrorister.
https://www.dci-palestine.org/40_per...%20of%20Health.