2023-11-05, 02:39
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Förstår inte din lilla ärthjärna att man kan använda ironisk semantik? Ungefär som att säga "ganska uppenbart"? Det är frustrerande hur dumma folk är här.
Den oslagbart mest korkade är du som alltså på fullt allvar påstår att Hamas UNDERDRIVER det rätta antalet döda. Offren är i verkligheten många fler men Hamas ligger lågt för att inte Israel ska framstå i dålig dager.
Citera
2023-11-05, 02:45
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Iran behöver inte stödja Ryssland militärt just nu. De säljer drönare, och det är allt. Det som jag tyckte framgick tydligare i går var att de inte stöttar Hamas heller, via Hizbollah. De satsar på sitt stöd till Hizbollah.

Det här att Hamas skulle vara finansierade av Iran tar jag med en grabbnäve salt. Jag har inte sett ett spån av bevis för detta ännu, och "sanningar" som upprepas så ihärdigt ska man vara extra försiktig med (tänk på Iraks massförstörelsevapen). Varför skulle shia-Iran stödja Hamas som grundades av sunniterna i mulimska brödraskapet? Det luktar propaganda lång väg här, Israel vill såklart ha ett casus belli för att dra in USA i ett krig mot Iran.

Sanningen är nog att Israel finansierat Hamas i grundarfasen mycket mer än Iran...
Senast redigerad av Drozd 2023-11-05 kl. 02:51.
Citera
2023-11-05, 02:49
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Du verkade mena att det är fel att hämnas oförrätter på:

"Föräldrarna, deras barn, barnens vänner, deras barnbarn, anhöriga och släktingar. Att försvara sig är en sak, men det vi ser är extremt tydligt en massaker. Otroligt korkat och omänskligt att folk vägrar inse det".

Vilket var det hamas gjorde 7/10 även om tortyr och våldtäkt inte finns med i din beskrivning.

Nu hämnas Israel men de angriper som vanligt primärt militära och paramilitära mål. Ganska försvarbart då slöddret inom hamas använder civila som sköldar.

Ifall du anser att det ironiska var att Hamas gjorde likadant så säger det mycket om Israel också. Liksom vi har förstått att Hamas är brutala, men ironin är isåfall spegelvänd i detta fall. Att säga "nu ska jag försvara mig" genom att massakera oskyldiga är idiotiskt.

Och snälla, svara inte med att Israel riktar sig in mot Hamas. Israel VET att det finns massvis av barn där och ändå VÄLJER man att DÖDA dessa barn för att förhoppningsvis slå ut en Hamas cell. Ifall du tycker det är rätt så är din koncept av försvar otroligt skev.

Och snälla, kom inte och påstå att det är försvarbart att jämna ett helt kvartér till marken med hundratals döda barn för att komma åt en Hamas ledare i en källare.

https://youtu.be/RihPfMEBluI?si=i4LwZ88llzkATcM9

T.om CNN Wolf Blitzer som själv är en Jude blev förvånad av vad IDF representanten hade att svara.
Citera
2023-11-05, 02:56
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Den oslagbart mest korkade är du som alltså på fullt allvar påstår att Hamas UNDERDRIVER det rätta antalet döda. Offren är i verkligheten många fler men Hamas ligger lågt för att inte Israel ska framstå i dålig dager.

Man hade ju garvat åt propagandan, om det inte vore för att den sväljs med hull och hår av västerländsk media och miljontals muslimer i Sverige.

Bortsett från att siffrorna är helt barocka i sig, är ju också den rapporterade ration av just döda barn helt uppåt väggarna. Över 40 procent av de döda är alltså barn, enligt officiella Baghdad Bob-siffror. Hur i h-e skulle IDF kunna få till stånd en sådan fördelning, ens i urban miljö? bombar de endast dagis eller?

Sen är det också plågsamt uppenbart att Hamas-propagandan kört en stenhård linje på att "rapportera" om just barn från dag 1. Döda vuxna nämns knappt. Även om man tror på fantasisiffrorna att endast 60 procent av de döda är vuxna, skulle detta innebära att Hamas presskår bokstavligt talat hoppar över vuxna lik för att komma åt att filma döda ungar.

Jag har sagt det förut, men senaste veckorna har gjort att jag gått från misstänksam till i princip övertygad: Siffrorna som anges är inte bara gravt överdrivna. Det är liksom inte rätt term för att beskriva vad som händer i Gaza-rapporteringen. "gravt överdrivna" skulle vara att man överdriver dem med 25 procent, eller dubblerar dem. Jag tror snarare det rör sig om att man multiplicerat dem med 50, eller 100. Det totala antalet döda kanske handlar om mellan ett och ett par hundra, max. Och däribland bara en handfull barn. Merparten av de döda dessutom inte civila, utan Hamas-terrorister.

https://www.dci-palestine.org/40_per...%20of%20Health.
Citera
2023-11-05, 02:59
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Så då ska jag ge mig på mördarens föräldrar, barn, barnbarn, vänner, syskon och anhöriga och alla i deras gemenskap och samtliga i mördarens ort, och minst 2 miljoner människor i hans omgivning i en radie på 40 km, minst. Helst ska jag börja med att blockera av mat, vatten, el, och isolera dem totalt från omvärlden för att sedan börja fälla tiotusentals bomber. Finns det hundratusentals barn som kan råka illa ut, så fine.

Så du skulle bara sitta tyst och låta barbarerna gå fria.
Citera
2023-11-05, 03:00
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

BEKRÄFTAT antal döda. Det släpps fullständigt namn, kön, personnummer på varje dödad person. Rutin i Gaza och ett absolut måste att sköta korrekt rent Islamiskt på grund av teologiska anledningar. Listan är över 200 sidor lång. Men, men, under alla ruiner så finns det med stor sannolikhet ett stort antal obekräftat döda, för att inte tala om dem skadade som till slut dör eftersom dem bland annat kan knappt vårdas. Och du vet, sjukhusen är ÖVERFULLA att man har skadade utanför sjukhusen. Människor begravs i massgravar eftersom dem hinner inte få en ordentlig begravning på en begravningsplats. Och rent historiskt när det varit "krig" så blir siffran på antalet döda flera gånger högre när man väl börjar gräva fram dem döda under ruinerna. Du vet, gäller att följa den pågående massakern och tänka till, vara påläst ibland.
Senast redigerad av The-Johnny 2023-11-05 kl. 03:07.
Citera
2023-11-05, 03:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ifall du anser att det ironiska var att Hamas gjorde likadant så säger det mycket om Israel också. Liksom vi har förstått att Hamas är brutala, men ironin är isåfall spegelvänd i detta fall. Att säga "nu ska jag försvara mig" genom att massakera oskyldiga är idiotiskt.

Och snälla, svara inte med att Israel riktar sig in mot Hamas. Israel VET att det finns massvis av barn där och ändå VÄLJER man att DÖDA dessa barn för att förhoppningsvis slå ut en Hamas cell. Ifall du tycker det är rätt så är din koncept av försvar otroligt skev.

Och snälla, kom inte och påstå att det är försvarbart att jämna ett helt kvartér till marken med hundratals döda barn för att komma åt en Hamas ledare i en källare.

T.om CNN Wolf Blitzer som själv är en Jude blev förvånad av vad IDF representanten hade att svara.

Varför är du så känslosam över att Israel bombar Hamas och några barn dör? Du var helt tyst när israeliska barn dog av Hamas attack.
Citera
2023-11-05, 03:07
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så du skulle bara sitta tyst och låta barbarerna gå fria.

Absolut inte.
Citera
2023-11-05, 03:08
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Israel har inte dödat hundratals barn för en Hamasledare. Det är trams. Stater har ett ansvar att skydda sin befolkning. Om det är krig så är det därmed OK att döda 1 paramilitär för att rädda 30 ur den egna befolkningen. Detta gäller även om krigsförbrytarna åker i en ambulans. Hur ser du på att Hamas dödade 1600 israeler och i förlängningen 15000 palestinier för sin sak?

Bör Israel acceptera 7/10?
Citera
2023-11-05, 03:11
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Varför är du så känslosam över att Israel bombar Hamas och några barn dör? Du var helt tyst när israeliska barn dog av Hamas attack.

Några palestinska barn dör? Haha ok. Israeliska barn dör? Nu är det inte några helt plötsligt? Ok. Skevt. Otroligt. Och nej, jag blev faktiskt helt äcklad och bestörtad av det inträffade, minst lika mycket som nu när oskyldiga palestinska barn dör. Men i detta fall så behöver man rycka in och förklara varför det är fel att så många palestinska oskyldiga och barn dödas, vilket är befängt, minst sagt. Borde vara en självklarhet och inte något man behöver skriva om.
Citera
2023-11-05, 03:15
Medlem
NoraKuzmas avatar
Citat:
Hezbollah har dragit sig ur leken.

Klart de har. De vet att de kommer bli eliminerade om de stödjer Hamas.

Hamas är en dödskult.

När man begår terrobrott mot Israel som har mellanösterns bästa försvarsmakt när man själv har nordkoreanska raketer och kalashnikov att sätta emot är man en dödskult.
Citera
2023-11-05, 03:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Några palestinska barn dör? Haha ok. Israeliska barn dör? Nu är det inte några helt plötsligt? Ok. Skevt. Otroligt. Och nej, jag blev faktiskt helt äcklad och bestörtad av det inträffade, minst lika mycket som nu när oskyldiga palestinska barn dör. Men i detta fall så behöver man rycka in och förklara varför det är fel att så många palestinska oskyldiga och barn dödas, vilket är befängt, minst sagt. Borde vara en självklarhet och inte något man behöver skriva om.

Så varför är blev du inte bestört när israeliska barn blev slaktade och skrev om det? Vi kan se din posthistorik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in