Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-02, 15:00
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Jag beskriver det detaljerat för att folk ska förstå allvaret. Det känns som att du inte förstår värdet i att berätta sanningen. Att förminska det som har skett genom att inte berätta alla detaljer är att förminska den tortyr som offren har blivt utsatta för. Är du upprörd över att sanningen sprids? Låter som att du står på Hamas sida.

Du verkar vara mer upprörd över det jag skrev än det som skedde dessa människor. Du tycker inte det är ganska talande?

Det enda jag skrev var det du citerade. Hur kan du få det till att jag står på Hamas sida? Är det så det funkar för dig? inga ryggdunkningar då ska jag klassas som terroristsympatisör?

Mvh
Citera
2023-11-02, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Det enda jag skrev var det du citerade. Hur kan du få det till att jag står på Hamas sida? Är det så det funkar för dig? inga ryggdunkningar då ska jag klassas som terroristsympatisör?

Mvh

Så om man citerar en person eller berättar exakt om det som har hänt så går man igång på det, är det vad du säger?

Hur kan du få det till att jag går igång på det?

Att sprida dokumentation om den grymma verklighet som pågår är väldigt viktigt.
Citera
2023-11-02, 15:06
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Fråga dom.

Trodde du visste...

Så inte ens araberna vill ha med palestinierna att göra - vad säger det dig?

Resten av arabvärlden är så trötta på palestinierna som gång efter gång skjuter sig i foten och aldrig kommer att kunna forma sin stat då de bara fokuserar på terror och våld. Visst kan de stötta palestina verbalt men det är ju uppenbart för alla att inget arabland vill ha med dem att göra längre.
Citera
2023-11-02, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Direkt från Hamas.
Känns det rimligt att endast 17% av de döda är män?
Ja i och för sig, under den välkända premissen att Hamas-fegisarna föser kvinnor och barn framför sig så är det rimligt. Kräk

Vem ska det annars vara ifrån? Israel som bara bombar och inte har koll på hur många civila de dödar?
Citera
2023-11-02, 15:17
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Så om man citerar en person eller berättar exakt om det som har hänt så går man igång på det, är det vad du säger?

Hur kan du få det till att jag går igång på det?

Att sprida dokumentation om den grymma verklighet som pågår är väldigt viktigt.

Du har uppenbarligen tittat på flera klipp och fullt ut vad det verkar enligt egen utförlig beskrivning. Tittar man på klipp som visar grovt våld har man svåra problem i skallen. Det enda jag skulle acceptera som ok är väl i rent utredningssyfte dvs internationella domstolar eller motsvarande.

Du är långt ifrån ensam att gå igång på liknande vidrigheter, du har sällskap av tusentals andra vita incels som postar om Ukraina och Israel både här på flashback, på reddit och på många sidor som tillhandahåller videoklipp. Nästan bara trygga, vita pojkar som ryggdunkar varandra om hur förträffligt det är med "att spegla verkligheten"och hur onda den ena sidan är. Vill du göra något (dvs du bryr dig på riktigt) så åker du givetvis ner till berörd krigshärd och sätter på dig arbetshandskarna. Du kan ju skyffla lik eller dela ut mat och kläder till traumatiserade barn och kvinnor om du inte skulle vilja delta i själva slakten.

Mvh
Citera
2023-11-02, 15:27
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Vem ska det annars vara ifrån? Israel som bara bombar och inte har koll på hur många civila de dödar?
Nä, fortsätt tro på Hamas du. Walla.
(Annars brukar man försöka hänvisa till så opartiska källor som möjligt, men eftersom du är muslim så vet jag inte hur ni brukar göra så jag ska inte tvinga dig till något)
Citera
2023-11-02, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Det hamas gjorde var värre. Och nu gömmer de sig bland civila så civila blir dödade.
Inte kan fly? Har du svårt för att promenera några mil på 3 veckor? Frågar åt en kompis.

Allt dödande av civila är lika illa. Ja jag har svårt att promenera några mil med mina små barn! Speciellt om allt är sönderbombat och det saknas vatten, el osv. Hur fan ska folk ens ta sig fram? Det är inte bara att fly! Många kanske är gamla, någon kanske är nyförlöst, höggravid, någon skadad, har ett handikapp osv. Någon kanske har sex barn i åldern 0-6 år! Vem fan kan ens ta sig ut när det regnar bomber? Det är inte Sverige… Idiot. Antar att du aldrig fött barn? Inte har någon familj? Intd har någon släkting som inte kan gå flera mil? Och även om man klarade det så bombar Israel lik förbannat flyktingläger och flyktingar. Jävla as i Israels ledning!

De i Hamas som utförde terrordåden på civila är också fruktansvärda människor! De kan brinna i helvetet tillsammans med de i Israel som beordrat attacken på Gaza. De människorna riskerar inte skit själva men sitter och beställer massmord på barn och civila! Så jävla lågt och vidrigt.
Senast redigerad av Grantoppen2 2023-11-02 kl. 15:34.
Citera
2023-11-02, 15:32
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Allt dödande av civila är lika illa. Ja jag har svårt att promenera några mil med mina små barn! Speciellt om allt är sönderbombat och det saknas vatten, el osv. Hur fan ska folk ens ta sig fram? Det är inte bara att fly! Många kanske är gamla, någon kanske är nyförlöst, någon skadad, har ett handikapp osv. Vem fan kan ens ta sig ut när det regnar bomber? Det är inte Sverige… Idiot. Antar att du aldrig fött barn? Inte har någon familj? Intd har någon släkting som inte kan gå flera mil? Och även om man klarade det så bombar Israel lik förbannat flyktingläger och flyktingar. Jävla as i Israels ledning!
Fast.. om inte Hamas gjort det de gjorde så.. hade.. ju inga bomber fallit... men israel är asen?.. slutledningsförmågan är inte i topp!
Citera
2023-11-02, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Du har uppenbarligen tittat på flera klipp och fullt ut vad det verkar enligt egen utförlig beskrivning. Tittar man på klipp som visar grovt våld har man svåra problem i skallen. Det enda jag skulle acceptera som ok är väl i rent utredningssyfte dvs internationella domstolar eller motsvarande.

Du är långt ifrån ensam att gå igång på liknande vidrigheter, du har sällskap av tusentals andra vita incels som postar om Ukraina och Israel både här på flashback, på reddit och på många sidor som tillhandahåller videoklipp. Nästan bara trygga, vita pojkar som ryggdunkar varandra om hur förträffligt det är med "att spegla verkligheten"och hur onda den ena sidan är. Vill du göra något (dvs du bryr dig på riktigt) så åker du givetvis ner till berörd krigshärd och sätter på dig arbetshandskarna. Du kan ju skyffla lik eller dela ut mat och kläder till traumatiserade barn och kvinnor om du inte skulle vilja delta i själva slakten.

Mvh

Jag citerar det som Blinken har sagt. Det är inte samma sak som att själv se på grova våldsvideor. Är du så logiskt handikappad så du inte kan se skillnaden? Höj dig själv.

Du snackar skit. Om du har läst mina andra kommentarer här på forumet så skulle du veta att jag aldrig tittar på gore. Så det du säger stämmer inte. Däremot har jag tittat på den video som jag länkade till där Blinken vittnar om vad han har sett ifrån en amerikansk domstol. Om man inte vågar se på en sådan video så är man nog ganska vek... den videon har setts av massor med människor, går de igång på det hela för att de följer nyhetsflödet? Givetvis inte.

Att ge en detaljerad beskrivning görs för att upplysa folk. För att förstå vad som pågår i världen så måste man veta nivån på grymheterna.

Sluta säg saker som du inte har något fog för, annars blir du blockerad.

Att kalla folk för incels är inget jag tar åt mig av. Det är en ytterst liten andel människor som inte får några kvinnor alls. Jag tillhör inte den andelen.

Eftersom du far med osanning, ljuger och diskuterar i dålig tro och hittar på saker så kommer jag blockera dig. Jag tänker inte ge dig negativ uppmärksamhet bara för du mår dåligt och känner för att gå till personangrepp. Du får en blockering. Jag kommer inte läsa ditt svar så ingen vits att svara.

Att ljuga verkar vara ditt signum.
Senast redigerad av Trollkarlspelle 2023-11-02 kl. 15:41.
Citera
2023-11-02, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonKilluminati
De är islamistiskt skit med ett uttalat mål att islamisera hela världen, så det handlar inte om vad jag tycker, det är fakta. Men det är som vanligt med muslimer, det är aldrig fel på islam, islam är fredens religion, trots att hundratals miljoner utövare av religionen är fanatiska islamister.

Palestina och Palestinier är skitfolk, det finns en anledning att hela arabvärlden och mellanöstern föraktar och förkastar dem.
Jag har aldrig gillat islam, och kommer aldrig göra. Gillar inte religioner öht.

Men man måste kunna skilja på en religion, och vad som faktiskt händer i denna konflikt. Oavsett religion är det aldrig ok att ockupera ett land eller utropa sej till egen stat för en viss folkgrupp som i detta fall.

Har en tråd om det här:

(FB) Förbjud alla religioner
Senast redigerad av hanenhen 2023-11-02 kl. 15:47. Anledning: stavfel
Citera
2023-11-02, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Du sa ju nyss själv att det inte var konstigt att stackars doooom byggde tunnlar.
Då fick du motfrågan varför stackars doooom inte skyddade sitt folk istället för jihadistfittorna?
För det första hittar du på vad jag skrivit.
Du svarar heller inte på mitt inlägg.

Och oavsett om de bygger tunnlar eller ej, så undrar jag vad som.är relevant i konflikten?
Citera
2023-11-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFlyingFarang
Trodde du visste...

Så inte ens araberna vill ha med palestinierna att göra - vad säger det dig?

Resten av arabvärlden är så trötta på palestinierna som gång efter gång skjuter sig i foten och aldrig kommer att kunna forma sin stat då de bara fokuserar på terror och våld. Visst kan de stötta palestina verbalt men det är ju uppenbart för alla att inget arabland vill ha med dem att göra längre.
Vad som officiellts uppgivits så är det för att Egypten inte kan ta emot så många flyktingar.

Jag försvarar inte palestina, men att de som du skriver, gjort uppror på ett eller annat sätt är väl inte så konstigt om man betänker hur de behandlats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in