2023-11-03, 10:44
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
som sagt. Jag diskuterar uppenbarligen med en guldfisk.

Ska vi utgå från att konflikten började 2023 så har det dödats 172 civila Palestinier av israeliska bosättare och militär på Västbanken (ockuperat område enligt världssamfundet och där Hamas ej existerar) redan innan 7 oktober.

https://www.aa.com.tr/en/middle-east...0a%20statement.

The number of Palestinians killed in the West Bank and Israel by Israeli forces so far in 2023 (172) has surpassed the total number killed in all of 2022 (155)," the UN Humanitarian Affairs Office (OCHA) said in a statement.

Ni blir gång på gång överbevisade och går genast tillbaka till att muslimer ska utrotas från världens yta. Det är så enkelt att se igenom ert narrativ.

Men som sagt. Kom inte och gråt om samma sak händer här
Har du sett någon här försvara eventuella brott som begåtts mot palestinier? Du gör en halmgubbe lilla muslim.

Jag vill inte utrota muslimer. Däremot skall islamism utrotas från VÄSTvärldens yta. Ni får plocka sandloppor från varandra i era hemländer, det är okej med mig. (En muslim sa dock till mig häromdagen att alla muslimer är islamister 'när de blir arga', så jag antar att ni alla är avskum då? Du får gärna rätta honom om han hade fel, jag är uppriktigt nyfiken!)

Vi gråter EFTERSOM "samma sak händer här". Ni håller redan på att utöva terrordåd på oss i västvärlden, det är därför vi gråter och INSHALLAH efter Hamas vidrigheter så kommer ni rökas ut, en efter en.
Citera
2023-11-03, 10:45
Medlem
Citat:
som sagt. Jag diskuterar uppenbarligen med en guldfisk.

Ska vi utgå från att konflikten började 2023 så har det dödats 172 personer på Västbanken (ockuperat område enligt världssamfundet och där Hamas ej existerar) redan innan 7 oktober.

The number of Palestinians killed in the West Bank and Israel by Israeli forces so far in 2023 (172) has surpassed the total number killed in all of 2022 (155)," the UN Humanitarian Affairs Office (OCHA) said in a statement.

Ni blir gång på gång överbevisade och går genast tillbaka till att muslimer ska utrotas från världens yta. Det är så enkelt att se igenom ert narrativ.

Men som sagt. Kom inte och gråt om samma sak händer här

Det är nedräkning nu till att du och resten av skräpet tvingas ut ur Europa, ni är inte välkomna här och vanligt folk ville aldrig ha er här.
Ni bidrar inte med någonting av värde till denna värld förutom elände och död. Ni har stannat i utvecklingen för flera hundra år sedan, ni har inte i en modern värld att göra.
Citera
2023-11-03, 10:45
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Drogpåverkade, traumatiserade, våldshjärntvättade män som vill se en radikal förändring och tror våld är rätt väg.
Sitter du och försöker hitta på ursäkter till slakten av småbarn och kvinnor?
Citera
2023-11-03, 10:46
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittplyte
Varför ska jag nämna något jag för det första inte kan något om, och för det andra - hur fan är det relaterat?

Israel hade inte haft sin krigskapacitet utan USA:s enorma ekonomiska bidrag till Israel och Israel hade inte kunna tvätta sitt ockupant-rykte genom att ge bidrag till palestinier.
Citera
2023-11-03, 10:47
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Må så vara men det går inte att bortse från att detta är ett ”war of civilizations”. Europa har gjort bort sig något enormt genom att ta emot så många araber och muslimer. Dessa har möjlighet att ställa till enorma problem och ska givetvis inte vara i Europa överhuvudtaget. Vi är på väg mot ännu mer motsättningar och konflikter, kolla bara hur muslimer firade Hamas terrordåd runt om i Europa. Det är bara sunt att avsky islam som är en totalitär våldsideologi och att inte lita på muslimer. Många naiva människor kommer få lära sig vad islam verkligen är de kommande 10 åren.
Gissar att du läst Huntingtons Clash of Civilizations?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Clash_of_Civilizations
Huntington believed that while the age of ideology had ended, the world had only reverted to a normal state of affairs characterized by cultural conflict. In his thesis, he argued that the primary axis of conflict in the future will be along cultural lines.
/.../
He also argues that the widespread Western belief in the universality of the West's values and political systems is naïve and that continued insistence on democratization and such "universal" norms will only further antagonize other civilizations. Huntington sees the West as reluctant to accept this because it built the international system, wrote its laws, and gave it substance in the form of the United Nations.

Huntington identifies a major shift of economic, military, and political power from the West to the other civilizations of the world, most significantly to what he identifies as the two "challenger civilizations", Sinic and Islam.
Om hans tes stämmer får vi nog vänta på att Kina ger sig in i leken på riktigt.
Citera
2023-11-03, 10:48
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Israel hade inte haft sin krigskapacitet utan USA:s enorma ekonomiska bidrag till Israel och Israel hade inte kunna tvätta sitt ockupant-rykte genom att ge bidrag till palestinier.
Okej? Du svarade inte på hur fan det var relaterat?
Jag älskar att Israel är den starka parten här om det är som du säger. Även om de fått pengarna från marsmän.
Är du upprörd över att dina ledare (Hamas) tagit alla era pengar och byggt tunnlar för och byggt exakt NOLL skyddsrum till dina kusiner? 0 är siffran.
Jag förstår det - men då är det Hamas du ska skriva insändare om, inte sitta här och kriga mot OSS.
Citera
2023-11-03, 10:49
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Sitter du och försöker hitta på ursäkter till slakten av småbarn och kvinnor?
Finns sånna människor också, inget förvånande. Bara att ignorera.
Citera
2023-11-03, 10:50
Medlem
StartGenealogys avatar
Allmän info som har relevans till vad som sker.

Från wikipedia;
"Dagen efter anföll en multinationell styrka bestående av trupper från Jordanien, Egypten, Libanon, Irak och Syrien den nya staten Israel.

Israelerna gick segrande ur den följande serien av krig och hävdade därmed sitt oberoende.

Israel utökade sitt område med 40 procent i förhållande till FN:s delningsplan genom att ockupera arabiska städer som Lod, Ramla och Beersheba och arabiska områden i Galiléen och fördrev samtidigt palestinier från de områden Israel kontrollerade"
Citera
2023-11-03, 10:51
Medlem
Citat:
Har du sett någon här försvara eventuella brott som begåtts mot palestinier? Du gör en halmgubbe lilla muslim.

Jag vill inte utrota muslimer. Däremot skall islamism utrotas från VÄSTvärldens yta. Ni får plocka sandloppor från varandra i era hemländer, det är okej med mig. (En muslim sa dock till mig häromdagen att alla muslimer är islamister 'när de blir arga', så jag antar att ni alla är avskum då? Du får gärna rätta honom om han hade fel, jag är uppriktigt nyfiken!)

Vi gråter EFTERSOM "samma sak händer här". Ni håller redan på att utöva terrordåd på oss i västvärlden, det är därför vi gråter och INSHALLAH efter Hamas vidrigheter så kommer ni rökas ut, en efter en.

Att helt sopa sionisternas brott under mattan och gråta krokodiltårar när de väl tas upp är att försvara brotten som utförs.

Särskilt när strålkastarljuset riktas mot svaret från palestinierna. Jag är och har alltid varit emot Hamas. Men jag är inte blind och ser med öppna ögon hur denna terrororganisation uppkommit. Det hade med ALL säkerhet dykt upp något liknande här i Sverige om situationen var densamma för svenskar. Säkerligen något ännu värre. Om lite ekonomiska svårigheter gav upphov till nazister vill jag inte veta vad som hade uppkommit här.

Är varken för islamism eller att ta över andras länder. Man ska ta seden dit man kommer och man kan inte förlita sig på att varenda en man släpper in kan hantera kravlöshet. Därför är det Sveriges skyldighet att sätta krav på folk.

Men det är en annan fråga och nu pratar jag om en uppenbar orättvisa och folkmord som äger rum för att sådana som du tillåter det att hända.

Det äcklar mig rent ut sagt.
Citera
2023-11-03, 10:55
Medlem
fittplytes avatar
Citat:
Att helt sopa sionisternas brott under mattan och gråta krokodiltårar när de väl tas upp är att försvara brotten som utförs.

Särskilt när strålkastarljuset riktas mot svaret från palestinierna. Jag är och har alltid varit emot Hamas. Men jag är inte blind och ser med öppna ögon hur denna terrororganisation uppkommit. Det hade med ALL säkerhet dykt upp något liknande här i Sverige om situationen var densamma för svenskar. Säkerligen något ännu värre. Om lite ekonomiska svårigheter gav upphov till nazister vill jag inte veta vad som hade uppkommit här.

Är varken för islamism eller att ta över andras länder. Man ska ta seden dit man kommer och man kan inte förlita sig på att varenda en man släpper in kan hantera kravlöshet. Därför är det Sveriges skyldighet att sätta krav på folk.

Men det är en annan fråga och nu pratar jag om en uppenbar orättvisa och folkmord som äger rum för att sådana som du tillåter det att hända.

Det äcklar mig rent ut sagt.
Ja. Vilken tur att ingen här sopat några brott under mattan då. Då kan vi sätta punkt där.

Om du kallar slakten av 1400 civila barn och kvinnor för "svaret från palestinierna" så måste jag få lov att skandera tillbaka: "DÖD ÅT PALESTINIERNA". Då förtjänar dessa jävla äckel inte att leva.

Jag levde i min tro att denna slakt var ett terrordåd utfört av Hamas och därför var det okej att utrota Hamas.

Men enligt dig så är detta alltså ett "svar" från "palestinierna"? Långt mycket värre alltså, usch.

Tack för klarheten i detta. Jag är chockad. Och äcklad. Och detta försöker du försvara? Jösses.
Citera
2023-11-03, 10:59
Medlem
Citat:
Ja. Vilken tur att ingen här sopat några brott under mattan då. Då kan vi sätta punkt där.

Om du kallar slakten av 1400 civila barn och kvinnor för "svaret från palestinierna" så måste jag få lov att skandera tillbaka: "DÖD ÅT PALESTINIERNA". Då förtjänar dessa jävla äckel inte att leva.

Jag levde i min tro att denna slakt var ett terrordåd utfört av Hamas och därför var det okej att utrota Hamas.

Men enligt dig så är detta alltså ett "svar" från "palestinierna"? Långt mycket värre alltså, usch.

Tack för klarheten i detta. Jag är chockad. Och äcklad. Och detta försöker du försvara? Jösses.

Ja Hamas är palestinier och det var de facto dem som svarade på de vidriga brott som sionisterna utfört år ut och år in.

Ska vi snacka proportion. Nästan 10 000 döda massslaktade. Över 3000 barn. Hem och hus förstörda för all framtid.

Du ser hur det växer va. Sionisterna slaktar hundratals palestinier årligen (utöver de mängder med övriga brott de utför). Palestinierna slaktar 1400 sionister. Sionister slaktar 10 000 palestinier.

Vart vill du komma egentligen?

Jag försvarar inte någon slakt på civila men är inte förvånad över att palestinierna svarar.

Du däremot är helt för slakt på oskyldiga civila. Jag är bara inte förvånad över slakt på civila. Äcklar mig bara.
Citera
2023-11-03, 10:59
Medlem
Citat:
Israel är uppbyggt med ekonomiskt stöd från USA och det var USA,Storbritannien, Frankrike och Sovjet som direkt godkände bildandet av Israel.

Trots att det fanns ett löfte om att ta hänsyn till palestinierna.

Från Wikipedia;
" Judiska angrepp:

Plan Dalet utarbetades av Haganah, det judiska samhällets underjordiska milis, i mars 1948 med syfte att ta kontroll över territoriet i den planerade judiska staten.

En del historiker hävdar att det var en helt defensiv plan, medan andra hävdar att den syftade till att tvinga bort palestinierna, som en från början planerad strategi.

Enligt planen skulle bland annat en del palestinska byar utplånas för att påtvinga en förflyttning av palestinierna. Byar hade attackerats redan i november 1947 efter det att FN:s delningsplan antagits, men plan Dalet innebar en mer omfattande och systematisk förstörelse.

Plan Dalet började genomföras i april 1948 och innebar att Haganah började omvandlingen dels från en underjordisk milis till en reguljär armé, dels att man övergick från defensiv till offensiv verksamhet."

Det som sker nu är en upprepning för att fördriva palestinier.

Du är så jvla okunnig. Det största inkomsterna kom fram till mitten av 1960-talet från Västtyskland. 1956 stod det för 87 procent av Israels intäkter. Man kan ju förstå varför Tyskarna betalade. Vidare nästa stor inkomst var obligationer som am och kanadensiska judar köpte.

USA kom in ganska sent. Det var under Lyndon Johnson, sen efter och under Yom kippur kriget har Israel fått stort stöd av USA. Innan var det Frankrike men fransmännen la ett vapenembargo. Ryssarna har inte betalat ett skit. Till ex 1956 gav USA Israel en näsbränna och början av 1960-talet var man riktigt upprörda då Israel började med kärnvapenutveckling.

Nej Israel kommer inte fördriva några Palestinier från Gaza. Möjligen kommer Gaza minska något. Däremot händer det lite grann på västbanken och Israel kommer troligen hålla Gaza under blockad så länge Hamas finns kvar eller släppa in ett minimum.

Någon slags internationell lösning får vi nog räkna med. Där under Egypten och eller Jordanien eller FN får sköta styrandet av Gaza. Palestinierna där, har bevisat för världen att de inte kan styra sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in