2023-11-01, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
De har fullt upp med att spränga israeliska pansarvagnar medan du sitter här och tramsar.

https://x.com/sprinter99800/status/1...Yi3f7jCq0fpw1A

Ajaj, civila kläder, är det så smutset jobbar? Vem är förvånad..
Citera
2023-11-01, 19:46
Medlem
[quote=Gammalhiphopare|86264550]
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome

Hizbollah vill, av skäl du anger, helst slippa gå in. Men kommer troligtvis göra det om israelerna slakt blir för omfattande.

Vi får se om Hizbollah går in och om de har en gräns. Jag har ingen aning. Jag sitter inte i Hizbollahs ledning. Jag vet att stater och aktörer i MÖ gillar att gå till klippans kant för avskräcka motståndarna att inte agera. Men det ökar risken för att ett misstag sker.

Om det sker är det mest synd för Libanon. I princip en failed state och i konkurs.

Hizbollah är duktiga troligen de bästa efter Israel i MÖ. Men de saknar flygvapen och stridsvagnar. De har tränat Houtis och troligen även Hamas.

Det finns också ett annat skäl. Iran håller på att utveckla kärnvapen. Det är dumt att utvidga kriget nu. De har inga kärnvapen ännu. Då riskerar man Israelisk attack på Iran och deras kärnvapenanläggningar. Det är bättre att vänta. Men Iran har inte 100 procent kontroll på Hizbollah.
Citera
2023-11-01, 19:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Ajaj, civila kläder, är det så smutset jobbar? Vem är förvånad..

Till och med adidasbrallor babbeuniformen tycks vara universal, ifrån Rinkeby till Gaza
Senast redigerad av MuslimSlayer 2023-11-01 kl. 19:59.
Citera
2023-11-01, 19:57
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Du får ringa Pentagon och säga att det onödigt att skicka dem till Medelhavet och att de skulle ha varit kvar nära Jemen.
Är inte inblandad, så det kommer jag inte att göra. Tror ändå att Israelerna klarar detta själva.
Senast redigerad av johkv637 2023-11-01 kl. 20:08.
Citera
2023-11-01, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olvrdo
Israel jobbar på bra https://www.youtube.com/watch?v=fhwcrRT3TWw

Trots mardrömslika aspekter av urban krigföring ser vi att Israel har hållit på med detta i 75 år och vet vad de pysslar med.

https://israelpalestine.liveuamap.com/

Tack för en intressant film.

Allt det Hamas har byggt upp, tunnelssystemet osv kommer verkligen bli helt förstört. De har verkligen fuckat upp.
Citera
2023-11-01, 20:04
Medlem
Jag skulle vilja höra era tankar på Israels plan för gisslan.

Hur ska de få ut dem?
Onekligen är markinvasionen en del av att få ut dem men skulle inte Hamas hellre döda dem ifall de blir riktigt pressade?

Vad tror ni?
Citera
2023-11-01, 20:06
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv

Hur ska de få ut dem?
Onekligen är markinvasionen en del av att få ut dem men skulle inte Hamas hellre döda dem ifall de blir riktigt pressade?

Vad tror ni?

Vad har de för krav för att släppa gisslan?
Citera
2023-11-01, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Är inte inblandad, så det kommer jag inte att göra Tror ändå att Israelerna klarar detta själva.

Du fattar fortfarande inte varför 26 MEU är i området. De ska inte strida. De ska evakuera folk om det behövs. Det är 86 000 amerikaner i Libanon. Jag tror inte Israel klarar av att evakuera 86 000 amerikaner om USA anser att det är nödvändigt. De kan också mycket väl också evakuera folk vid Rafah. De har sjukhusfartyg mm med sig. Det två "Carrier groups" är där för avskräcka och stödja Israel med intell. USA har redan 200 militära rådgivare i Israel.
Citera
2023-11-01, 20:10
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Kan du precisera hur Yitzak Shamir "i allra högsta grad var involverad i en lång rad högprofilerade mord" och lägga fram bevis för dina anklagelser eller ägnar du dig åt förtal av en avliden?
Tycker du kan söka på Yitzhak och terroristgruppen Lehi på egen hand och bilda din egen uppfattning. Det jag skrev är inte något som är disputerat.
Citat:
Att du kallar judar för "religiösa apor" visar att du inget annat är än en antisemitisk fjant. Ingen kan ta något av det du skriver för sant.
Nej, judar är inte religiösa apor. Det är inte muslimer heller. Sionister och Islamister är däremot religiösa apor. Israel är sionister, Hamas är islamister och båda sidor är... religiösa apor.
Citera
2023-11-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Vad har de för krav för att släppa gisslan?

Släppa alla 5000 palestinier som sitter i fängelse i Israel, haha.
Citera
2023-11-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv

Hur ska de få ut dem?

Vad tror ni?

Hur många lever ens?
Hon tysk/israeliskan som paraderades död på ett flak den 7e, försökte ju Hamas trolla folk om att hon levde och vårdades på ett sjukhus i Gaza haha!
Citera
2023-11-01, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letusjapp
Sannerligen djupt in i själen. Judehatet är djupt rotat i den germanska befolkningen och kommer fram vid svåra ekonomiska tider.

Att döda 6 miljoner judar på en nästintill industriell skala är faktiskt helt sjukt och visar på det extrema judehatet som finns i dessa trakter.

Judehatet (egentligen hatet mot sionister) i muslimska länder är enbart baserat på sionisternas ockupation och har inget med ekonomi eller annat att göra. En legitim anledning enligt mig.

Juden vann 1945 och har översvämmat germanen med muslimer så att blicken ska riktas åt ett annat håll medan juden fullföljer världsherravälde.
Hur många tyskar finns det vs muslimer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in