• 1
  • 2
2023-10-27, 23:48
Visserligen har jag varit deprimerad nästan hela mitt vuxna liv, tar psykofarmaka och går i terapi. Men senaste dagarna är det som att något har ”gått sönder i mig”. Det som jag tyckt varit roligt är inte det minsta tilltalande längre, jobbet och stressen där suger musten ur mig och så fort jag vill ta mig ut och gå en promenad tar det emot på ett sätt som är nytt för mig.

När någon frågar hur det är så svarar jag nästan mekaniskt ”det är bra” och ler lite inövat, för det är det ska vara. Man får inte må dåligt, då kan ju folk ta avstånd från en….. lite så känns det just nu. Tanken på att försvinna bort för gott blir mer och mer lockande, men samtidigt vill jag ju leva…

Vet varken ut eller in längre. 😢
Citera
2023-10-27, 23:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dafwid
Visserligen har jag varit deprimerad nästan hela mitt vuxna liv, tar psykofarmaka och går i terapi. Men senaste dagarna är det som att något har ”gått sönder i mig”. Det som jag tyckt varit roligt är inte det minsta tilltalande längre, jobbet och stressen där suger musten ur mig och så fort jag vill ta mig ut och gå en promenad tar det emot på ett sätt som är nytt för mig.

När någon frågar hur det är så svarar jag nästan mekaniskt ”det är bra” och ler lite inövat, för det är det ska vara. Man får inte må dåligt, då kan ju folk ta avstånd från en….. lite så känns det just nu. Tanken på att försvinna bort för gott blir mer och mer lockande, men samtidigt vill jag ju leva…

Psykofarmakan som du lurats att trycka i dig har nu knullat din hjärna så allvarligt att du nu mest befinner dig i ett apatiskt tillstånd känslomässigt, du puttrar på tomgång och rycker på axlarna...

Kliv av skiten, börja lyft tungt på gymmet, promenera, ät ordentlig hemlagad mat, kan låta irriterande men det är det ända som fungerar, kliv av pillren!
Citera
2023-10-28, 00:01
Medlem
sunlesss avatar
Citat:

Om du läser nedan. Tvärsluta inte för det kan vara farligt.
Tillgodo se kroppens behov. Mat, sömn och fysisk aktivitet. Promenera eller jogga 30-60 minuter om dagen.
Har du vänner, familj du kan vända dig till?
Har du någon specifik diagnos?
Citat:
Ursprungligen postat av BurgareCheese
Psykofarmakan som du lurats att trycka i dig har nu knullat din hjärna så allvarligt att du nu mest befinner dig i ett apatiskt tillstånd känslomässigt, du puttrar på tomgång och rycker på axlarna...

Kliv av skiten, börja lyft tungt på gymmet, promenera, ät ordentlig hemlagad mat, kan låta irriterande men det är det ända som fungerar, kliv av pillren!
Citera
2023-10-28, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Om du läser nedan. Tvärsluta inte för det kan vara farligt.
Tillgodo se kroppens behov. Mat, sömn och fysisk aktivitet. Promenera eller jogga 30-60 minuter om dagen.
Har du vänner, familj du kan vända dig till?
Har du någon specifik diagnos?

Farligt och farligt, det är inte alkohol eller opioider, jag har klivit av skiten "cold turkey" utan problem, det är väl några dagar där man mår "sämre", men det handlar inte om att vara magsjuk med 40 graders feber och helt oförmögen att sköta sitt liv, du mår lite sämre men kommer fungera.

Sen efter ett par veckor när du är normal och har tänt av skiten så kommer du bara undra vad fan du höll på med och hur du kunde vara så korkad att du lurades in i den där skiten...
Citera
2023-10-28, 00:33
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Farligt och farligt, det är inte alkohol eller opioider, jag har klivit av skiten "cold turkey" utan problem, det är väl några dagar där man mår "sämre", men det handlar inte om att vara magsjuk med 40 graders feber och helt oförmögen att sköta sitt liv, du mår lite sämre men kommer fungera.

Sen efter ett par veckor när du är normal och har tänt av skiten så kommer du bara undra vad fan du höll på med och hur du kunde vara så korkad att du lurades in i den där skiten...
Det är nog antidepressiva det rör sig om. T.ex. SSRI. Det påverkar andra delar av hjärnan. Tar oftast flera veckor innan medicinen ger effekt och vissa bieffekter vet man inte så mycket om på längre sikt. Slutar man sedan tvärt med dem så pratar vi om helt andra dimensioner på hur psyket påverkas och det finns ingen abstinens med i bilden.

Men det visste ju inte du.
Citera
2023-10-28, 00:46
Bannlyst
Citat:
Det är nog antidepressiva det rör sig om. T.ex. SSRI. Det påverkar andra delar av hjärnan. Tar oftast flera veckor innan medicinen ger effekt och vissa bieffekter vet man inte så mycket om på längre sikt. Slutar man sedan tvärt med dem så pratar vi om helt andra dimensioner på hur psyket påverkas och det finns ingen abstinens med i bilden.

Men det visste ju inte du.

Okej, så du vet hur det var för mig att kliva SSRI-preparat och annan skit jag fått förskriven tvärt?

Om du är så jävla smart så vet du att sjukvården brukar ljuga om abstinens och istället kalla det för "utsättningssymtom", vilket i talspråk betyder avtändning...
Citera
2023-10-28, 00:54
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Okej, så du vet hur det var för mig att kliva SSRI-preparat och annan skit jag fått förskriven tvärt?

Om du är så jävla smart så vet du att sjukvården brukar ljuga om abstinens och istället kalla det för "utsättningssymtom", vilket i talspråk betyder avtändning...
Så du har gått på SSRI?
Då är vi överens om att det inte är bra. Men det är värt att försöka om man är på bristningsgränsen. Alkohol och benzo förvärrar depression.

Att sluta dricka och att sluta ta SSRI är olika saker.
Slutar du ta SSRI så kan bieffekter komma smygandes utan att man märker det. (Suicidrisk) Men du verkar inte ha lidit av en allvarlig depression. Då förstår jag att du är arg. Då märkte du säkert rakt av att det är ett råttgift.

Så TS får följa mitt råd. Trappa ner för att vara på den säkra sidan.
Citera
2023-10-28, 00:57
Bannlyst
Citat:
Så du har gått på SSRI?
Då är vi överens om att det inte är bra. Men det är värt att försöka om man är på bristningsgränsen. Alkohol och benzo förvärrar depression.

Att sluta dricka och att sluta ta SSRI är olika saker.
Slutar du ta SSRI så kan bieffekter komma smygandes utan att man märker det. Men du verkar inte ha lidit av en allvarlig depression. Då förstår jag att du är arg. Då märkte du säkert att det är ett råttgift.

Så TS får följa mitt råd. Trappa ner.

Under en svag period såg fick jag det och andra preparat, utan tvekan den värsta perioden i mitt liv och jag känner igen mig mycket i det lilla TS delger.

Sov extremt mycket men var alltid trött, kramp i benen, likgiltig, slö i skallen med en känsla av att vara ständigt bakfull...

Att kasta burkarna och vända "sjukvården" ryggen är det bästa beslut jag har tagit, trappa ner något som inte är livsfarligt är bara dumt, lite som om en alkis ska gå ner från starköl till lätt och sist alkoholfritt, du måste klippa och ta dig igenom det bara...
Citera
2023-10-28, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackSuck11
du är så jävla jobbig. du tror du är v ärldens smartaste horunge och kan aldrig har fel. ha koll på ditt ego du din lilla barn

Verkligen inte, jag till största del dum i huvudet!

Men på vilket sätt tror jag att jag aldrig har fel? och varför blir ni så provocerade av en åsikt/erfarenhet av ett liv fritt från pillermissbruk?

Ni blir så fruktansvärt provocerade av motstånd till piller här inne, så provocerade att det drar tankarna till, just det, missbrukare...
Citera
2023-10-28, 01:17
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:

Multivitaminer med extra D-vitamin, omega 3 DHA EPA, friskt luft och rörelse dagtid.
Har varit där du är. Är fortfarande ibland, men har lärt mig att handskas med det.
Sök hjälp på psyket och få i dig vitaminer, dagsljus, mat vid fasta tider och rör på dig.
Tänd mysig belysning o drick kamomill. Varm dusch/bad. Bra hörlurar med fet musik. Träna, promenad. Chips o dipp

Detta kallas säsongsbunden depression och är otroligt vanligt.
Mestadels pågrund av att solen uteblir (D-vitamin) samt värmen och allt grönt å blått tappar färg/blad.
Nu får man glädjas åt färgen grått brunt orange istället.
Fler än du tror känner exakt samma sak nu.

Man får, och kan, bestämma själv för hur man ska se på saker o ting.
Låter knäppt men är sant. Pannben.
Men detta är otroligt vanligt på hösten iallafall.
Jag är likadan men hanterar det annorlunda nu än förr. Du fixar detta. Men ibland kan man behöva lite hjälp.
Citera
2023-10-28, 05:39
Medlem
Citat:
Verkligen inte, jag till största del dum i huvudet!

Men på vilket sätt tror jag att jag aldrig har fel? och varför blir ni så provocerade av en åsikt/erfarenhet av ett liv fritt från pillermissbruk?

Ni blir så fruktansvärt provocerade av motstånd till piller här inne, så provocerade att det drar tankarna till, just det, missbrukare...

Du är tex helt säker på att det inte kommer vara några problem att sluta, trots att TS inte har sagt vilka stämningshöjare hen tar. Jag kan lova dig att om det är Venlafaxin och TS slutar tvärt så kommer hen må riktigt jävla dåligt.. bara utsättningssymtomen kan driva en till att vilja hänga sig.

"Du ska ABSOLUT INTE sluta tvärt!!!!
Det är en av de svåraste medicinerna att sluta med. Jag har haft den i över 10 år och har försökt sluta ett antal gånger. Går inte. Jag blir så sjuk så det inte ens kan förklaras."

"Det är rena döden att sluta tvärt med venlafaxin."

"Jag har tagit venlafaxin 150 mg i ett halvår, sen 75 mg ytterligare ett halvår.
Slutade nu tvärt för 6 dagar sen.
Det är helt sjukt, känns overkligt, synrubbningar, svettas, ångest.
det är ett gift, läkarna är idioter som ger ut det här."

"Jag gick på 150mg i ett halvår eller så och slutade tvärt.
Men som sagt, minst en vecka av rent helvete.
Jävla grejer dom proppar på folk, vansinne!"

https://www.flashback.org/t1988880p2

Så jo, du kan absolut bli oförmögen att sköta ditt liv.
Du kan t.o.m bli oförmögen att leva vidare överhuvudtaget.
Citera
2023-10-28, 06:56
Bannlyst

Känns det som "döden", eller är det döden?

Du är en gnällig liten missbrukande bitch som inte vill bli ren!

Du har missbrukat i 10 år dessutom? har du någonsin sett en tjackpundare eller heronist som missbrukat i 10 år, du är en helt förändrad människa...

Fan vad bränd du är, 1 vecka av "helvete", ta mig igenom ditt helvete och förklara för mig varför det är så omöjligt...

Du är en pundare som inte vill sluta punda, ganska uppenbart, vem fan missbrukar psyktjack i 10 år utan att kliva av skiten, men det är bara försöka följa med i ditt pundarsvammel så förstår man...

Här har du det TS, är det sådan här du vill bli? lyssna och läs dom här jävla pundarna, det är samma jävla loosers som du hittar i drogforumet, samma argument, samma aggresiva försvarande "du dör!" "du dör typ" "det känns dom du dör" det är jobbigt en vecka...

du håller på att förvanlas till en smutsig pundare TS, rätt vad det är så är du långtidsjukskriven, går runt i runkmjukisar och bråkar med läkare om antal och milligram hit, milligram dit...

Det är sådan här du blir TS, och här vill du inte hamna!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in