2023-12-09, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Det är ingen som kan förklara varför mitt tillvägagående är fel utan det är bara en massa påhopp och gnäll.
Jag skulle beskriva mig själv som en väldigt normal människa. Jag har inga radikala åsikter och en ganska genomsnittlig livsstil. Väldigt artig och okomplicerad att ha att göra med. Männen märker detta och det är därför jag ofta lyckas komma de nära rent känslomässigt. ¨
En relation ser jag som någonting som innebär att man både ger och tar och även kompromissar ibland. Lojalitet är a och o men det är någonting man kan förvänta sig av varandra när man blivit ett par. För att säga min syn på saken så anser jag att man behöver dejta och få erfarenhet av flera innan man vet vem man vill vara med och anförtror sig till den. Då är det lättare att lära sig vad man vill ha, personlighetsmässigt o.s.v
Jag kan erkänna att jag hade en för hård inställning till dejting först men den har mjuknat nu och det verkar finnas bra män trots allt.
Jag ber om ursäkt om du redan svarat på dessa frågor, men jag orkar inte läsa alla dessa sidor med rabiata attacker från "red pill bros" och kryptoincels...

Upplever du samma problem på alla dejtingappar? Brukar du vara öppen och rakt på sak med dina intentioner? Vet du exakt vad det är du söker?

Upplever du att män i offlinemiljö är på samma sätt eller kanske tom värre?
Citera
2023-12-09, 01:11
Medlem
Citat:
Det är ingen jävla disneysaga vi lever i där det uppstår kärlek vid första ögonkastet bla bla. Det är verkligheten detta! Här väljer honorna ut de bästa männen i flocken och parar sig med.
Aldrig sagt att jag har svårt att hitta män utan jag har bara sagt att det är svårt att finna BRA män. Huruvida de jag dejtar är bra eller inte återstår att se för det vet jag inte än.
Kom ihåg att du är prinsessan i din egen saga -- det är du som är i full kontroll av dina egna val och du är fullt kapabel att finna det du söker så länge du vet vad du söker.

Allt detta smygkristna trams om "en åt gången" är skitsnack -- förhåller du dig till det stänger du igen dörrar för dig själv. Det är alltid bättfe att ha flera alternativ eftersom människor är komplexa och det tar tid att lära känna dem.

Att förhålla sig till "en i taget" kommer med risken att du mwntalt målar upp denna person till en slags "enhöring" och börjar projicera dina fantasier och dagdrömmar på honom för att sedan bli krossad när han bisar sig vara något annat i verkligheten.
Citera
2023-12-09, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genelkurmay
Tjejer gillar inte snälla trevliga killar
Du menar att de vill ha elaka och otrevliga killar?
Vem fan vill ens vara nära en elak och otrevlig person?
Citera
2023-12-09, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Jag tycker inte TS var det minsta högfärdig i sitt inlägg, utan sarare faktiskt väldigt nyanserad i hur hon delade med sig av sina egna erfarenheter av dejtingappar.

Detta "red pill"-snack om topp 5%" och "attraktionsnivåer" måste begravas på den soptipp där det hör hemma.

Vad menar du? Hon säger ju det själv i den här tråden 🤣 Du bokstavligen citerar henne.

Citat:
Det är ingen jävla disneysaga vi lever i där det uppstår kärlek vid första ögonkastet bla bla. Det är verkligheten detta! Här väljer honorna ut de bästa männen i flocken och parar sig med.
Aldrig sagt att jag har svårt att hitta män utan jag har bara sagt att det är svårt att finna BRA män. Huruvida de jag dejtar är bra eller inte återstår att se för det vet jag inte än.

Inte nog med att hon söker toppmän, hon kan inte hitta/få dom för att alla tjejer söker dom... Utbud och efterfrågan. Sen kan du sätta vilka % du vill på fenomenet men att toppkkllar kan välja och vraka bland samtliga tjejer är det få som tvivlar på.
Senast redigerad av dalavita 2023-12-09 kl. 09:15.
Citera
2023-12-09, 11:29
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Kom ihåg att du är prinsessan i din egen saga -- det är du som är i full kontroll av dina egna val och du är fullt kapabel att finna det du söker så länge du vet vad du söker.

Allt detta smygkristna trams om "en åt gången" är skitsnack -- förhåller du dig till det stänger du igen dörrar för dig själv. Det är alltid bättfe att ha flera alternativ eftersom människor är komplexa och det tar tid att lära känna dem.

Att förhålla sig till "en i taget" kommer med risken att du mwntalt målar upp denna person till en slags "enhöring" och börjar projicera dina fantasier och dagdrömmar på honom för att sedan bli krossad när han bisar sig vara något annat i verkligheten.

Vi har olika uppfattningar här (och jag är inte kristen överhuvudtaget). Att dejta flera parallellt anses av de allra flesta som är seriösa i sitt sökande, som oseriöst. Om TS vill hitta seriösa män, minskar hennes chanser rejält om hon parallelldejtar. De killar som accepterar det är antingen simpar eller killar som inte är seriösa. Har fått uppfattningen att TS inte vill ha någon av dessa men det är det hon troligen kommer att få. Att sedan ljuga om det för en dejt är än värre. Få vettiga bra män skulle acceptera det men simpar och oseriösa, absolut men då är det det hon kommer att få.

Visst finns risken att man projicerar för mycket på en person men det är i så fall något TS får arbeta med. Det är ett omoget beteende och inte särskilt attraktivt för bra vettiga män. Inte heller är det ett bra argument för att parallelldejta.

// CC
Citera
2023-12-09, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Vi har olika uppfattningar här (och jag är inte kristen överhuvudtaget). Att dejta flera parallellt anses av de allra flesta som är seriösa i sitt sökande, som oseriöst. Om TS vill hitta seriösa män, minskar hennes chanser rejält om hon parallelldejtar. De killar som accepterar det är antingen simpar eller killar som inte är seriösa. Har fått uppfattningen att TS inte vill ha någon av dessa men det är det hon troligen kommer att få. Att sedan ljuga om det för en dejt är än värre. Få vettiga bra män skulle acceptera det men simpar och oseriösa, absolut men då är det det hon kommer att få.

Visst finns risken att man projicerar för mycket på en person men det är i så fall något TS får arbeta med. Det är ett omoget beteende och inte särskilt attraktivt för bra vettiga män. Inte heller är det ett bra argument för att parallelldejta.

// CC
Då har vi olika åsikt i frågan.

Mitt råd till den som är intresserad av att finna kärleken ärbatt alktid hålla alla dörrar öppna och se till att ha så många alternativ som möjligt för msn vill ju rimligtvis hitta någon som är perfekt.

Den som ännu ijte är i ett förhållande kan inte vara otrogen och det finns inggen anledning att tacka nej till dn dejt med en intressant, rolig, snygg och snäll person bara för att du för tillfället snappar med någon du matchade med på Tinder för två veckor sedan.

Vidare gillar jag inte ordet "simp"; allt för ofta används det som ett tillmäle för fullt normala beteenden som att vara snäll och det bara elakt.

Men, som sagt, jag sjäkv är totalt ointresserad av dejting och sex och har alltid varit det, så det kan mycket väl vara så att jag är helt tappad här.
Senast redigerad av sardellini 2023-12-09 kl. 12:15.
Citera
2023-12-09, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Vad menar du? Hon säger ju det själv i den här tråden 🤣 Du bokstavligen citerar henne.

Inte nog med att hon söker toppmän, hon kan inte hitta/få dom för att alla tjejer söker dom... Utbud och efterfrågan. Sen kan du sätta vilka % du vill på fenomenet men att toppkkllar kan välja och vraka bland samtliga tjejer är det få som tvivlar på.
Klart man söker "toppmän". En man med självförtroende som är seriös och söker ett långsiktigt kärleksförhållande bör leta efter "toppkvinnor".

"Toppman" och "toppkvinna" i detta sammanhang handlar om den egna idividens omdöme ich värderingar och att börja söka innan man själv satt ord på vad man söker eller bara nöja sig med "första bästa" är irrationellt och osäkert. Det handlar inte om ett verklighetsfrånvänt och irrationellt "bara Ryan Gossling duger" eller "jag nöjer mig enbart med Taylor Swift".

Till TS säger jag "you go, queen" och till alla män som har självförtroende och förnuft nog att söka "toppkvinnan", "you go, king!"
Senast redigerad av sardellini 2023-12-09 kl. 12:23.
Citera
2023-12-09, 12:25
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Då har vi olika åsikt i frågan.

Mitt råd till den som är intresserad av att finna kärleken ärbatt alktid hålla alla dörrar öppna och se till att ha så många alternativ som möjligt för msn vill ju rimligtvis hitta någon som är perfekt.

Den som ännu ijte är i ett förhållande kan inte vara otrogen och det finns inggen anledning att tacka nej till dn dejt med en intressant, rolig, snygg och snäll person bara för att du för tillfället snappar med någon du matchade med på Tinder för två veckor sedan.

Vidare gillar jag inte ordet "simp"; allt för ofta används det som ett tillmäle för fullt normala beteenden som att vara snäll och det bara elakt.

Men, som sagt, jag sjäkv är totalt ointresserad av dejting och sex och har alltid varit det, så det kan mycket väl vara så att jag är helt tappad här.

Olika åsikter är helt okej och inget konstigt men ja, om du inte är intresserad av dejting eller av sex så blir din åsikt lite "svagare" då TS som jag uppfattar det är intresserad av båda. Fråga är vad som är bäst strategi för att hon ska uppnå det hon vill uppnå, vilket, som jag uppfattar det, är att hitta en bra seriös man. Har jag fel där, då ska hon självklart strula runt men då ska hon heller inte klaga på att det inte finns bra män att dejta vilket är det som tråden diskuterar och handlade om från första början.

Vad gäller simp. För mig är det en person som är "dumsnäll" och som blir utnyttjad. En person som ger av sig själv till andra på bekostnad av sig själv och sitt egna liv. Ingen människa bör göra det. Varken man eller kvinna.

// CC
Citera
2023-12-09, 12:47
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Efter att ha hållit på med onlinedejting ett tag så har jag det mest radikala helvete att bevittna. Det är numera inte möjligt att komma i kontakt med till synes vettiga människor med bra prioriteringar via dejtingplattformer ( detta gäller precis lika mycket män som kvinnor). Gemene människor på Flashback verkar tro att det bara är någonting som drabbar männen och att det är hos kvinnorna felet ligger men det omvända gäller precis lika mycket.
Ta Badoo som exempel, de flesta konversationer via den appen börjar med vanliga konversationsöppnare för att sedan gå över till sexulla meddelanden som mannen skriver i syfte att bli upp kåtad för att sedan fråga om bilder ( något som gjort att jag inte använder appen).
Ta Tinder som exempel, den appen kryllar av oseriösa användare som inte ens klarar av att skriva en normal mening till sina matcher eller ens använda normala bilder utan att blanda in en massa fjantbilder på sig själva t.e.x festbilder eller kort med konstiga ansiktsuttryck.
Ta Hinge som exempel, detta ska vara en seriös dejtingapp men där förekommer det ofta att konversationerna dör ut och ingen är intresserad av ett genuint utbyte.
Jag blev utbjuden av två användare via den appen senaste gången men tackade nej till båda på grund utav personerna har en vilja träffa attityd istället för en vilja lära känna attityd ( något som skapar stora problem). Allting handlar om vad hanarna kan få ut av en istället för vad de själva har att erbjuda. Så marknaden är förstörd på grund utav båda könen.
Hur ska man förhålla sig till detta?

Väldigt klagande här. Nu är jag enbart på Tinder ibland men har snackat med en mängd seriösa, bra och intressanta killar där, bara jag som inte haft möjlighet att träffa nån just nu. T ex nån festbild är ju super, då ser man en bit av personen in action.

Med alla dina dåliga erfarenheter undrar jag hur du presenterar dig själv? Vilka foton har du, vad skriver du? What you give is what you get.
Citera
2023-12-09, 16:43
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Jag ber om ursäkt om du redan svarat på dessa frågor, men jag orkar inte läsa alla dessa sidor med rabiata attacker från "red pill bros" och kryptoincels...

Upplever du samma problem på alla dejtingappar? Brukar du vara öppen och rakt på sak med dina intentioner? Vet du exakt vad det är du söker?

Upplever du att män i offlinemiljö är på samma sätt eller kanske tom värre?

Citat:

Exakt, de fåtal gånger jag dejtat innan så har jag dejtad en åt gången och det slutar oftast på samma vis. Det är spännande i början och man har förväntningar men ju mer tiden går så blir man oftast besviknare och besviknare och det rinner ut i sanden och man går ur det med en känsla av att ha misslyckats. Det händer automatiskt att man hakar upp sig mer på personen mer om man bara dejtar en i taget och man för högre förväntningar på just den personen. Har man kontakt med flera så kan man ex skriva med andra ner den andre svarar segt och hänga med andra och ha det trevligt regelbundet istället för att begränsa sig.
När man är påväg in i en relation tycker jag dock det är dags att avbryta umgänget med andra men initialt är det ingen nackdel att ha kontakt med fler.
Personligen så skulle jag faktiskt vilja ha en kärleksrelation men jag är emot konceptet seriös dejting så jag tar heller kontakten med killarna lättsamt och ser det som ett kompis umgänge för att det eventuellt senare ska utvecklas till något mer. Det är ganska olika hur männen är irl, de flesta tycker jag är ganska neutrala ändå. Varken jättetrevliga eller oengagerade.
Citera
2023-12-09, 16:48
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita

Nej!!!
Jag jagar inga uppblåsta män med muskler och dyra bilar vilket representerar de framgångsrika männen på Tinder.
Män i min kaliber är av det mer excentriska slaget( får hoppas att männen jag har kontakt med visar sig vara bra personer).
Citera
2023-12-09, 16:54
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pillowpop
Väldigt klagande här. Nu är jag enbart på Tinder ibland men har snackat med en mängd seriösa, bra och intressanta killar där, bara jag som inte haft möjlighet att träffa nån just nu. T ex nån festbild är ju super, då ser man en bit av personen in action.

Med alla dina dåliga erfarenheter undrar jag hur du presenterar dig själv? Vilka foton har du, vad skriver du? What you give is what you get.

Jag har en selfie där man tydligt ser mitt face, jag har en bild framför mig när jag sitter i ett tåg, en spegelbild och ett kort där jag sitter på kräftskiva med en partyhatt. ( icke regigerade eller sminkade)
Någon profiltext har jag inte men jag har klickat i svar på några frågor som finns i profilen.
Problemet är att man inte vet om personen är seriös eller inte( många klargör inte sina intntioner)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in