Citat:
Ursprungligen postat av
CC75
Vi har olika uppfattningar här (och jag är inte kristen överhuvudtaget). Att dejta flera parallellt anses av de allra flesta som är seriösa i sitt sökande, som oseriöst. Om TS vill hitta seriösa män, minskar hennes chanser rejält om hon parallelldejtar. De killar som accepterar det är antingen simpar eller killar som inte är seriösa. Har fått uppfattningen att TS inte vill ha någon av dessa men det är det hon troligen kommer att få. Att sedan ljuga om det för en dejt är än värre. Få vettiga bra män skulle acceptera det men simpar och oseriösa, absolut men då är det det hon kommer att få.
Visst finns risken att man projicerar för mycket på en person men det är i så fall något TS får arbeta med. Det är ett omoget beteende och inte särskilt attraktivt för bra vettiga män. Inte heller är det ett bra argument för att parallelldejta.
// CC
Då har vi olika åsikt i frågan.
Mitt råd till den som är intresserad av att finna kärleken ärbatt alktid hålla alla dörrar öppna och se till att ha så många alternativ som möjligt för msn vill ju rimligtvis hitta någon som är perfekt.
Den som ännu ijte är i ett förhållande kan inte vara otrogen och det finns inggen anledning att tacka nej till dn dejt med en intressant, rolig, snygg och snäll person bara för att du för tillfället snappar med någon du matchade med på Tinder för två veckor sedan.
Vidare gillar jag inte ordet "simp"; allt för ofta används det som ett tillmäle för fullt normala beteenden som att vara snäll och det bara elakt.
Men, som sagt, jag sjäkv är totalt ointresserad av dejting och sex och har alltid varit det, så det kan mycket väl vara så att jag är helt tappad här.