2026-01-24, 00:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pommel
En jag inte får kläm på är Rand. Han har ju varit MAGA så det skriker om det.

Tror som sagt att det finns både flera senatorer och representanter som vacklar där var och en tycker annat i olika frågor typ inom klimat, elkostnad, matpriser, företagande, windmills, obamacare etc. Som inte accepterar Trumps linje bakom stängda dörrar men att de måste. Kan ju finnas vattendelare där och inte nödvändigtvis de stora som Grönland, NATO..
Gissningsvis är det hans independent som märks av när det kommer till spetsfrågor?

Ja, flera vacklar garanterat oavsett sakfråga.
Håller med.
....Men de tar inte steget ut och opponerar sig.

Det enda som varit mer unisont är Epstein (röstningen) och sen Grönland.
Flera har nu diskuterat polls som visar hur erbarmligt illa omtyckt detta hot och utpressning mot Grönland är.
Senaste fr CNN visade att det var värre än Epstein och då är det väl en signal värd att reagera på.
Senast redigerad av develi 2026-01-24 kl. 00:42.
Citera
2026-01-24, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Gissningsvis är det hans independent som märks av när det kommer till spetsfrågor?

Ja, flera vacklar garanterat oavsett sakfråga.
Håller med.
....Men de tar inte steget ut och opponerar sig.

Det enda som varit mer unisont är Epstein (röstningen) och sen Grönland.
Flera har diskuterat polls som visar hur erbarmligt illa omtyckt detta hot och utpressning mot Danmark.
Senaste fr CNN visade att det var värre än Epstein och då är det väl en signal värd att reagera på.

Det är just det att fler ska våga ta steget ut trots pot. politiskt självmord. Har inte kollat vad som gäller ang. röstsifffror om han ska fällas i riksrätt.

En sak som är talande är när CNN och andra jagar Rep i korridorerna. Tystlåtna och panikslagna när de får frågan om de håller med Trump när han svamlat på. De vill bara fly från USA där och då. Haha
Citera
2026-01-24, 00:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är just det att fler ska våga ta steget ut trots pot. politiskt självmord. Har inte kollat vad som gäller ang. röstsifffror om han ska fällas i riksrätt.
Håller med fullständigt. Bryta sig ur förbannelsen som vilar över den mer extrema MAGAkärnan, personkulten.
Det går inte för partiet som helhet att överleva på enbart Maga Die hard. Ur ett större perspektiv.
Om inte riksrätt huvudstupa så iaf sätta ner fötterna.
Citat:
En sak som är talande är när CNN och andra jagar Rep i korridorerna. Tystlåtna och panikslagna när de får frågan om de håller med Trump när han svamlat på. De vill bara fly från USA där och då. Haha
Ja. De sitter som i en rävsax tycks det mig.
Trump är samtidigt för djävlig att få i bakhasorna med hot om att förgöra.

Men nånstans får man stå upp för sig själv.
Om inte.. så iaf begripa vad de representerar:
Folket och konstitutionen.
Citera
2026-01-24, 01:12
Medlem
Citat:
Håller med fullständigt. Bryta sig ur förbannelsen som vilar över den mer extrema MAGAkärnan, personkulten.
Det går inte för partiet som helhet att överleva på enbart Maga Die hard. Ur ett större perspektiv.
Om inte riksrätt huvudstupa så iaf sätta ner fötterna.

Ja. De sitter som i en rävsax tycks det mig.
Trump är samtidigt för djävlig att få i bakhasorna med hot om att förgöra.

Men nånstans får man stå upp för sig själv.
Om inte.. så iaf begripa vad de representerar:
Folket och konstitutionen.

Håller med om allt. Ser visserligen mörkt ut nu med Trumps eskalerande galenskaper men någonstans där borta på vägen finns en röd gräns, ett Stopp och Belägg!! även för många Rep. De flesta är ju inte MAGA heller.

Ryggrad och integritet är nyckelorden.. och en jävla massa mod.
Citera
2026-01-24, 01:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Håller med om allt. Ser visserligen mörkt ut nu med Trumps eskalerande galenskaper men någonstans där borta på vägen finns en röd gräns, ett Stopp och Belägg!! även för många Rep. De flesta är ju inte MAGA heller.

Ryggrad och integritet är nyckelorden.. och en jävla massa mod.
Satt och tänkte på Magaretorik iom dina ord om ryggrad, mod, integritet.
Eller nån sorts självbevarelsedrift att inte stå som nåt hjärntvättat lydhjon.

Som då ägnar sig åt påverkankampanj och viftar i svansen åt husse - och springer Putins ärenden indirekt.
Sen finns Vatniks med samma agenda. Som likt Putin gillar denna shitstorm som Trump aktiverat.
Sen kan väl en tredje högerextrem grupp skönjas som är både Maga och pro-Putin.

Missionen går ut på att skita ner Danmark, Grönland, EU och NATO.
Det är så svagt, ingen idé. Vi har inte en chans...

....Och som löken på laxen är dessa misfits rena antipatrioter angående sitt eget land Sverige.
Eller Norden för all del.

Funderade vart Stubbe stod ang Board of Peace (..som påminner mig om Rutte med den mer nedtonade linjen mot Trump.)

Any way.

Han beskrev att "We have one million women and men who've done their military service in Arctic conditions."
Att dessa är tränade för arktisk miljö.
Att Finland kan mobilisera 280 000 soldater per omgående för omedelbart försvar.
Jag har tidigare nämnt Finlands isbrytare i nån tråd.

"USA:s militära förmåga i arktisk miljö ifrågasätts av en rad militärkällor och experter som The Times varit i kontakt med.

Donald Trump påstår att det bara är USA som kan försvara Grönland och Arktis, men en av källorna målar upp en annan bild med ett exempel från förra årets Nato-gemensamma övning Joint Viking i Nordnorge. Där ställdes amerikanska styrkor mot finländska reservister i en simulerad krigsövning och blev helt utklassade."

De europeiska länderna har betydligt mer erfarenhet och kapacitet i nordliga kalla förhållanden. Till exempel nämns att USA förlitar sig på Finlands isbrytare.

– Om Trump vill försvara regionen går han helt fel väg genom att reta upp sina arktiska allierade, säger en källa." (Omni)

Jag har tröttnat totalt på det mesiga, deprimerade syltryggsnacket. Quislingarna.

"United we stand, divided we fall". Typ.
So cheer up.

Det var ETT land det och enbart ytskum i all hast från mig.
Citera
2026-01-24, 02:01
Medlem
Citat:
Satt och tänkte på Magaretorik iom dina ord om ryggrad, mod, integritet.
Eller nån sorts självbevarelsedrift att inte stå som nåt hjärntvättat lydhjon.

Som då ägnar sig åt påverkankampanj och viftar i svansen åt husse - och springer Putins ärenden indirekt.
Sen finns Vatniks med samma agenda. Som likt Putin gillar denna shitstorm som Trump aktiverat.
Sen kan väl en tredje högerextrem grupp skönjas som är både Maga och pro-Putin.

Missionen går ut på att skita ner Danmark, Grönland, EU och NATO.
Det är så svagt, ingen idé. Vi har inte en chans...

....Och som löken på laxen är dessa misfits rena antipatrioter angående sitt eget land Sverige.
Eller Norden för all del.

Funderade vart Stubbe stod ang Board of Peace (..som påminner mig om Rutte med den mer nedtonade linjen mot Trump.)

Any way.

Han beskrev att "We have one million women and men who've done their military service in Arctic conditions."
Att dessa är tränade för arktisk miljö.
Att Finland kan mobilisera 280 000 soldater per omgående för omedelbart försvar.
Jag har tidigare nämnt Finlands isbrytare i nån tråd.

"USA:s militära förmåga i arktisk miljö ifrågasätts av en rad militärkällor och experter som The Times varit i kontakt med.

Donald Trump påstår att det bara är USA som kan försvara Grönland och Arktis, men en av källorna målar upp en annan bild med ett exempel från förra årets Nato-gemensamma övning Joint Viking i Nordnorge. Där ställdes amerikanska styrkor mot finländska reservister i en simulerad krigsövning och blev helt utklassade."

De europeiska länderna har betydligt mer erfarenhet och kapacitet i nordliga kalla förhållanden. Till exempel nämns att USA förlitar sig på Finlands isbrytare.

– Om Trump vill försvara regionen går han helt fel väg genom att reta upp sina arktiska allierade, säger en källa." (Omni)

Jag har tröttnat totalt på det mesiga, deprimerade syltryggsnacket. Quislingarna.

"United we stand, divided we fall". Typ.
So cheer up.

Det var ETT land det och enbart ytskum i all hast från mig.

OffT: Du som har koll på alla trådar. Titta på detta och posta gärna i rätt tråd

Under pausen vid Jack Smith-förhöret i veckan visade sig att extremhögerstollen Ivan Raiklin var åhörare och satt bakom Jan 6-polishjälten Michael Fanone.

Ivan inledde snacket, fick ett fuck off till svar och sedan var bråket igång - inne i kammaren

https://www.youtube.com/watch?v=RVy__Jh1BiY
Citera
2026-01-24, 02:08
Medlem
develis avatar
Citat:
OffT: Du som har koll på alla trådar. Titta på detta och posta gärna i rätt tråd

Under pausen vid Jack Smith-förhöret i veckan visade sig att extremhögerstollen Ivan Raiklin var åhörare och satt bakom Jan 6-polishjälten Michael Fanone.

Ivan inledde snacket, fick ett fuck off till svar och sedan var bråket igång - inne i kammaren

https://www.youtube.com/watch?v=RVy__Jh1BiY
Jösses så intressant! Tack för input. Återkommer i nån tråd när jag tittat mer på kontext.

Nu till NATO och min nya mission, hahaha!
Citera
2026-01-24, 02:13
Medlem
Citat:
Jösses så intressant! Tack för input. Återkommer i nån tråd när jag tittat mer på kontext.

Ja det är ingen brådska med videon. Tänkte mest att det är sån sak som delar folk i läger på FB. Normala vs Magapuckon

Kör hårt med Nato!!
Citera
2026-01-24, 02:22
Medlem
Citat:

Lite fler videos från bråket så får du själv välja vilka som är bäst

C span (tror detta är originalet)
https://www.youtube.com/watch?v=DlIkTwYwf7U

Economic Times
https://www.youtube.com/watch?v=kEBK7PiCJQ4

Fox
https://www.youtube.com/watch?v=M1wgQHMPO4o

Forbes
https://www.youtube.com/watch?v=Xyoa7zb4LSM
Citera
2026-01-24, 02:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Lite fler videos från bråket så får du själv välja vilka som är bäst
La upp via din förra video.
Citera
2026-01-24, 02:50
Medlem
Citat:
La upp via din förra video.

Min familj vill adoptera dig

Haj-fajv!!
Citera
2026-01-24, 03:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Min familj vill adoptera dig

Haj-fajv!!
Hahaha!
Ja. Nu vet jag inte vart jag ska bege mig. Blivit mer trådvill än husvill.
Men tack för input och hälsa familjen. 🤣

Rutte och Mette (lät som ett barnprogram..) hade iaf träffats idag och ser nöjda ut på fotot.

"Good to see 🇩🇰 PM Mette Frederiksen
@Statsmin
this morning in Brussels. We’re working together to ensure that the whole of NATO is safe & secure and will build on our cooperation to enhance deterrence & defence in the Arctic. Denmark continues to make robust contributions to our shared security and is ramping up investment to do even more!"
https://x.com/SecGenNATO/status/2014617810425581764?s=20
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in