Citat:
Ursprungligen postat av
Pommel
Håller med om allt. Ser visserligen mörkt ut nu med Trumps eskalerande galenskaper men någonstans där borta på vägen finns en röd gräns, ett Stopp och Belägg!! även för många Rep. De flesta är ju inte MAGA heller.
Ryggrad och integritet är nyckelorden.. och en jävla massa mod.
Satt och tänkte på Magaretorik iom dina ord om ryggrad, mod, integritet.
Eller nån sorts självbevarelsedrift att inte stå som nåt hjärntvättat lydhjon.
Som då ägnar sig åt påverkankampanj och viftar i svansen åt husse - och springer Putins ärenden indirekt.
Sen finns Vatniks med samma agenda. Som likt Putin gillar denna shitstorm som Trump aktiverat.
Sen kan väl en tredje högerextrem grupp skönjas som är både Maga och pro-Putin.
Missionen går ut på att skita ner Danmark, Grönland, EU och NATO.
Det är så svagt, ingen idé. Vi har inte en chans...
....Och som löken på laxen är dessa misfits rena antipatrioter angående sitt eget land Sverige.
Eller Norden för all del.
Funderade vart Stubbe stod ang Board of Peace (..som påminner mig om Rutte med den mer nedtonade linjen mot Trump.)
Any way.
Han beskrev att "We have one million women and men who've done their military service in Arctic conditions."
Att dessa är tränade för arktisk miljö.
Att Finland kan mobilisera 280 000 soldater per omgående för omedelbart försvar.
Jag har tidigare nämnt Finlands isbrytare i nån tråd.
"USA:s militära förmåga i arktisk miljö ifrågasätts av en rad militärkällor och experter som The Times varit i kontakt med.
Donald Trump påstår att det bara är USA som kan försvara Grönland och Arktis, men en av källorna målar upp en annan bild med ett exempel från förra årets Nato-gemensamma övning Joint Viking i Nordnorge. Där ställdes amerikanska styrkor mot finländska reservister i en simulerad krigsövning och blev helt utklassade."
De europeiska länderna har betydligt mer erfarenhet och kapacitet i nordliga kalla förhållanden. Till exempel nämns att USA förlitar sig på Finlands isbrytare.
– Om Trump vill försvara regionen går han helt fel väg genom att reta upp sina arktiska allierade, säger en källa." (Omni)
Jag har tröttnat totalt på det mesiga, deprimerade syltryggsnacket. Quislingarna.
"United we stand, divided we fall". Typ.
So cheer up.
Det var ETT land det och enbart ytskum i all hast från mig.