2024-02-11, 19:09
Medlem
Bara det vanliga dösnacket fran Trump.
Jag är helt säker pa att USA inte kommer att ge upp sin dominerande position internationellt.
Bara snack och ingen verkstad fran idioten Trump.
Citera
2024-02-11, 19:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Folketstempel
Vad Putin säger i press och TV ska vi ta som propaganda, det har vi lärt oss.
Därför går jag djupare till källan till de idéer som han nämner, så att vi ser helheten.
BRICS är en källa till en hegemoni som kan lyda under deras makt, satellitstater som Warszawapakten en gång var för dem. Sovjetunionen var det som Ryssland nu vill bli och de använder nästan exakt samma metoder. Men en skillnad som artikeln nedan tar upp. De har nya fotsoldater i väst, foliehatten är den nya kommunistlakejen.
Vore märkligt om Kina, Indien, Brasilien skulle följa vad Dugin tycker och tänker?
Dessa nationers ledare talar också varmt om den multipolära världen.
"For the developing world, said Abdoul Karim Drame, a Malian political columnist and expert on geopolitics, the strengthening of China-Russia relations is expected to promote the developing of a multipolar world, which will allow African countries to better assert their sovereignty by benefiting from more balanced international relations that respect each nation's political and economic choices."
Men inte tror du väl Frankrike kommer att bli en satellitstat till Ryssland? Det är knappt de har varit det ens under USA. Den ryska storhetstiden, om den nu öht inträffar, kan inte bli så stark som den amerikanska varit.
Bästa sättet att få till det läget du fantiserar om är ju att måla in Ryssland i ett hörn så de svarar med all makt de har och beter sig autokratiskt, det är att göra precis såsom USA/UK har agerat vs Ukraina och som när vår regering skriker högt att ryssen minsann är vår dödsfiende - det finns ett ordspråk som heter "som man ropar får man svar".
Citera
2024-02-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittballenigruset
Fast han sa ju inte så, förstår du inte engelska? Svenskan verkar du ha svårt för också, "eller jag ber ryssarna anfalla er".

Han har en crush på Putler så vänta dig massa "firehose of falsehood".

Just i det här fallet har Trump en poäng. Hela världen har på sätt o vis snyltat på USA försvar.
Senast redigerad av Kukilon 2024-02-11 kl. 19:17.
Citera
2024-02-11, 19:14
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Trump är utan tvekan fiende till Europa och gillar inte NATO. Han skulle gärna ge bort halva Europa till Putin om han fick den andra halvan.
Han planerar att under den kommande mandatperioden göra sig själv till diktator.
Den första mandatperioden han hade var bara en övning inför det som komma skall.

Du läste tydligen inte vad jag skrev.
Citera
2024-02-11, 19:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Trump är utan tvekan fiende till Europa och gillar inte NATO. Han skulle gärna ge bort halva Europa till Putin om han fick den andra halvan.
Han planerar att under den kommande mandatperioden göra sig själv till diktator.
Den första mandatperioden han hade var bara en övning inför det som komma skall.
Det är väl rent underbart att det finns någon med lite vett kvar, som ser vad som håller på att hända och som inte vill krigshetsa.

Vore fantastiskt om Trump såg till att USA drog sig ur Nato.

Och låt det tragiska EU för en gångs skull få känna på lite allvar och låt dem städa upp efter all djävla skit de hittat på.
Citera
2024-02-11, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Harr.
Att en part i ett avtal kräver av den andre parten fullgör sin del är inte maffiametoder utan ALLA ska ALLTID fullgöra HELA sin del i ingångna avtal.
ALLA vuxna borde veta att när man ingår ett frivilligt avtal som NATO eller något annat så SKA man hålla sin del och det gäller ALLA och ALLTID.
ALLA är INTE samma sak som alla utom en.
ALLTID är INTE samma sak som alla tillfällen utom ett.
Härav följer att om ett Natoland som inte följer sina åtaganden blir anfallet av Ryssland så beror det på att det landet dummat sig fast det kan (Man kan följa ingångna avtal annars ingår man dem inte bryter man mot dem dummar man sig fast man vet att man gör fel).
Om Trump helt lämnar NATO betänk följande: Eu har större befolkning och större BNP än Ryssland.
Om man bara kunde lära sig det jag sagt här så hade rysk aggression varit ett betydligt mindre problem, och hur svårt är det för vuxna att lära sig detta ? Ska det ens behöva sägas ? Eller är det kanske som jag tror Karl Popper sa att vår civilisation befinner sig på spädbarnsnivå ?

Avtalet att uppnå minst 2% är för 2024. Ingen som inte fullgjort sin del än så länge. Så utspelet är helt obefogat.
Citera
2024-02-11, 19:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Han har en crush på Putler så vänta dig massa "fire house of lies".

Just i det här fallet har Trump en poäng. Hela världen har på sätt o vis snyltat på USA försvar.

Ja, men det är ju det USA har velat ha. De har velat ha en världsordningen där de emotstått kunnat säkra världens handelsleder genom att ha våldsmonopol. Det har varit modellen för USA utrikespolitik sen efter andra världskriget.
Citera
2024-02-11, 19:19
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Trump kanske vill bli diktator, men i verkligheten är han en clown som kommer att bli satt ordentligt på plats om han mopsar upp sig allt för mycket gentemot skuggmakten i USA. Jag skulle inte bli förvånad om han dör under mystiska omständigheter som målas upp som en naturlig död i massmedia.

Trump är 100% kontrollerad så honom behöver de knappast fimpa.

Han gör som han blir tillsagd och ingenting annat och i utbyte får han leka president.
Citera
2024-02-11, 19:20
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Bara det vanliga dösnacket fran Trump.
Jag är helt säker pa att USA inte kommer att ge upp sin dominerande position internationellt.
Bara snack och ingen verkstad fran idioten Trump.

Han representerar ett parti och dess idéer. förutom neokonservatism som var Bush linje. Att han är mot "globalisterna" är en feltolkning som ryssarna fått foliehattarna att tro på. Se tidigare inlägg.
(FB) Trump: Betala för NATO eller jag ber ryssarna anfalla er

Men han låter gärna dumma väljare att tro vad de vill, om de röstar på honom.
Därför så finns det en officiell linje länkat nere, samt foliehattarnas om WEF och Illuminati som lever parallellt.
Foreign policy of the Donald Trump administration
Protectionism
Non-interventionism
https://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_policy_of_the_Donald_Trump_administration
Citera
2024-02-11, 19:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Han har en crush på Putler så vänta dig massa "firehose of falsehood".

Trump har absolut en poäng och körde på samma snack under sin presidenttid, Trump fick ju dessutom flera länder att betala mer (enligt vad han själv sagt så jag vet inte om det stämmer helt). TS felciterar och fabricerar dock...
Citera
2024-02-11, 19:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av InPain
Är det inte rimligt att man betalar efter BNP?

BNP PPP hade varit mer rimligt.
Citera
2024-02-11, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Trump är 100% kontrollerad så honom behöver de knappast fimpa.

Han gör som han blir tillsagd och ingenting annat och i utbyte får han leka president.

Du har rätt men gäller det inte alla presidenter?

Kina och Ryssland har ingen respekt för Trump. Detta kan sluta mycket illa mycket snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in