2019-12-04, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Det r en signifikant skillnad p muntobak. Swedish Match har sin kvalitetsstmpel kallad Gothiatek.
Du hnvisar till studier av bl a tuggtobak och snus av Amerikansk typ med viss halt av skadliga nitrosaminer..

Sedan okt har FDA klassat Svenskt snus som "harm reduction" Ngot du kanske borde ha koll p som aktiegare, kan tyckas..

https://www.livsmedelsforetagen.se/s...ndre-skadligt/
Dr sade du det sjlv, snus r skadligt! Grattis till uppvaknandet. Med det sagt kan man diskutera skadligheten i tobaks olika metoder att inmundigas p, men det tar vi i ett annat subforum.

Swedish match har en vinnande modell, dremot tror jag inte dem kommer knipa ngra stora plattformar i Europa om snus exploateras ytterligare. Om ngon vill motstrida p det s hr jag grna om lget med SWMA i Ryssland.
Senast redigerad av JotIdiot 2019-12-04 kl. 21:13.
2019-12-05, 21:56
Avstngd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JotIdiot
Hehe. Fram med fakta som underbygger ditt sakpstende om att snuset ifrga "inte r skadligt", fr bop ligger hos dig.

Vad gller ZYN s r det en produkt nnu i lanseringsfasen och sledes har denna inte ens en promille av marknaden.

terigen avsljar du dig som okunnig om bolaget.
TorkelSnorkels avatar

Moderatormeddelande

Postat av TorkelSnorkel 2019-12-06, 11:24
Medlem
Grla med varandra gr man i PM.

Generella diskussioner om tobak och hlsofrgor diskuteras lmpligen i (FB) Medicin och hlsa

/Moderator
2019-12-07, 20:05
Avstngd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JotIdiot
Dr sade du det sjlv, snus r skadligt! Grattis till uppvaknandet. Med det sagt kan man diskutera skadligheten i tobaks olika metoder att inmundigas p, men det tar vi i ett annat subforum.

Swedish match har en vinnande modell, dremot tror jag inte dem kommer knipa ngra stora plattformar i Europa om snus exploateras ytterligare. Om ngon vill motstrida p det s hr jag grna om lget med SWMA i Ryssland.

Bolaget tjnar sina pengar p harm reduction inom tobaksbruk. Dessutom terkper de drygt 6 000 000
aktier per r. Du kan m a o sitta lugn p din ltsas post, som du naturligtvis har fantiserat ihop...
2019-12-13, 19:49
Avstngd
Glossuss avatar
Brexit ppnar fr en ny marknad. Kliv p tget eller st kvar p perrongen..
2019-12-21, 00:03
Avstngd
Glossuss avatar
Jotidiot Trktrkel... Jvla bitches med nollkoll p bolaget. -Spam.
Kp, sger jag. Zyn gr extremt bra over there.
-Kom inte sg att jag inte tipsade dig..

Har jag koll eller inte? -Syna korten..
2019-12-28, 18:01
Medlem
OdensOriginals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Brexit ppnar fr en ny marknad. Kliv p tget eller st kvar p perrongen..

+1. Diskuterade detta med en vn. Brexit ver lag gr saker vldigt spnnande.
2019-12-31, 05:20
Avstngd
Glossuss avatar
Psst.. Hrde frn en fgel att Zyn vertrffar alla prognoser, t o m bolagets mest optimistiska scenario.
2020-01-03, 14:45
Medlem
0ldMans avatar
Positivt besked frn FDA idag om att inte frbjuda smaksatta cigarrer. Nu borde ett Alltimehigh ligga nra.👍
2020-01-03, 23:04
Avstngd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Positivt besked frn FDA idag om att inte frbjuda smaksatta cigarrer. Nu borde ett Alltimehigh ligga nra.👍

Du fr nog vnta till 12:e feb. Fast det r ju nra..
2020-01-05, 21:37
Medlem
0ldMans avatar
Hur mkt kan utdelningen tnkas hjas? Tror det var Handelsbanken som gissade p en 10 kr i extrautdelning fr 2020. Det hade ju suttit fint!

20 kr per aktie var det visst som Handelsbanken trodde p. Det lter supermakt om det blir verklighet.
Senast redigerad av 0ldMan 2020-01-05 kl. 21:46.
2020-01-09, 16:53
Avstngd
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Hur mkt kan utdelningen tnkas hjas? Tror det var Handelsbanken som gissade p en 10 kr i extrautdelning fr 2020. Det hade ju suttit fint!

20 kr per aktie var det visst som Handelsbanken trodde p. Det lter supermakt om det blir verklighet.

Ordinarie utdelning landar nog mellan 12-13 kr.
Personligen ser jag hellre att bolaget kper varumrket LYFT av British American Tobacco fr verskottet, istllet fr att dela ut det till garna. Billigt lr det dock inte vara..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in