Det r en signifikant skillnad p muntobak. Swedish Match har sin kvalitetsstmpel kallad Gothiatek.
Du hnvisar till studier av bl a tuggtobak och snus av Amerikansk typ med viss halt av skadliga nitrosaminer..
Sedan okt har FDA klassat Svenskt snus som "harm reduction" Ngot du kanske borde ha koll p som aktiegare, kan tyckas..
Dr sade du det sjlv, snus r skadligt! Grattis till uppvaknandet. Med det sagt kan man diskutera skadligheten i tobaks olika metoder att inmundigas p, men det tar vi i ett annat subforum.
Swedish match har en vinnande modell, dremot tror jag inte dem kommer knipa ngra stora plattformar i Europa om snus exploateras ytterligare. Om ngon vill motstrida p det s hr jag grna om lget med SWMA i Ryssland.
Senast redigerad av JotIdiot 2019-12-04 kl. 21:13.
Dr sade du det sjlv, snus r skadligt! Grattis till uppvaknandet. Med det sagt kan man diskutera skadligheten i tobaks olika metoder att inmundigas p, men det tar vi i ett annat subforum.
Swedish match har en vinnande modell, dremot tror jag inte dem kommer knipa ngra stora plattformar i Europa om snus exploateras ytterligare. Om ngon vill motstrida p det s hr jag grna om lget med SWMA i Ryssland.
Bolaget tjnar sina pengar p harm reduction inom tobaksbruk. Dessutom terkper de drygt 6 000 000
aktier per r. Du kan m a o sitta lugn p din ltsas post, som du naturligtvis har fantiserat ihop...
Hur mkt kan utdelningen tnkas hjas? Tror det var Handelsbanken som gissade p en 10 kr i extrautdelning fr 2020. Det hade ju suttit fint!
20 kr per aktie var det visst som Handelsbanken trodde p. Det lter supermakt om det blir verklighet.
Ordinarie utdelning landar nog mellan 12-13 kr.
Personligen ser jag hellre att bolaget kper varumrket LYFT av British American Tobacco fr verskottet, istllet fr att dela ut det till garna. Billigt lr det dock inte vara..
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!