2006-08-04, 11:21
Medlem
r den ngon som vet om det r lge att inhandla Swedish match aktier? r en novis inom mnet men har ftt fr mig att S.m r ett expansivt fretag, d snuset sljer som smr och precis har lanserats i diverse lnder. Blir det en global snus-boom? I s fall borde aktien ka upp i taket. Eller hur resonerar ni?
2006-08-04, 12:26
Medlem
Lste precis att SM redovisade en mindre vinst n frra ret, trots att snusfrsljningen kat. Men det berodde tydligen p nya kostnader i samband med nya lanseringar.

Har ocks funderat p SM aktier.
2006-08-04, 13:01
Medlem
Svrt att veta om man inte r smartare eller mer vlinformerad n marknaden...
2006-08-04, 19:16
Medlem
det r vl ett skert kort lite trkig bara sen var det ju s att snus r frbjudet i EU hur lnge man nu kan ha den polysen d blir den skert intressantare,,
men man kan ocks se det s att sm skiter fullstndigt om dom tjnar p ciggaretter eller snus summan av tobak r ju ganska konstant nra % + per r och det r ju o intressant s lnnge volymen inte kar
2006-08-04, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
det r vl ett skert kort lite trkig bara sen var det ju s att snus r frbjudet i EU hur lnge man nu kan ha den polysen d blir den skert intressantare,,
men man kan ocks se det s att sm skiter fullstndigt om dom tjnar p ciggaretter eller snus summan av tobak r ju ganska konstant nra % + per r och det r ju o intressant s lnnge volymen inte kar

ok inga "bigga pengar" allts? hade tnkt handla fr runt 10000. Det skulle allts innebra avkastning p ett par hundra om ret?
2006-08-04, 21:48
Medlem
#Det skulle allts innebra avkastning p ett par hundra #
mjligt men inte ens det r skert, det finns ju andra alternativ
2006-08-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
#Det skulle allts innebra avkastning p ett par hundra #
mjligt men inte ens det r skert, det finns ju andra alternativ

ok. har du nt schysst frslag om vi snackar kp fr ca 10000 om man r ute efter avkastning efter max ett r?
2006-08-04, 23:13
Medlem
Kapten Klnnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrimpen
ok. har du nt schysst frslag om vi snackar kp fr ca 10000 om man r ute efter avkastning efter max ett r?

Trygga volvo, med 4% i utdeling r mitt giv, dessutom s hnder det grejor p garsidan...
2006-08-05, 12:16
Medlem
#ok. har du nt schysst frslag om vi snackar kp fr ca 10000 om man r ute efter avkastning efter max ett r?#
det kan vara svrt och mste tas som gissningar utan garantier
ja perssonligen frsker hnga ter frsljare till gruv industrin d gruv sektorn dragi s br det bli dags fr investeringar i dom bracerna
2010-07-17, 14:26
Medlem
tertar en gammal trd - var kan jag hitta analyser kring detta fretaget? Vill grna skapa mig en knsla fr hur marknaden ser ut fr dem i framtiden.

Vad tycker ni sjlva om den vl tilltagna aktien?
2010-07-17, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempooo
tertar en gammal trd - var kan jag hitta analyser kring detta fretaget? Vill grna skapa mig en knsla fr hur marknaden ser ut fr dem i framtiden.

Vad tycker ni sjlva om den vl tilltagna aktien?

Analys frn placera

https://www.avanza.se/aza/press/pres...article=151003
2010-07-17, 22:11
Medlem
Rubinens avatar
Jag tror aldrig jag har sett ett s i frhllande vis stort fretag ha s lg soliditet. 5.5 %

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in