Citat:
Ursprungligen postat av
Henrik-Heinrich
S vad sger ni om rets line-up? Har de haft problem med bokningarna, eller brnde de fr mycket pengar frra ret? Eller kostar Journey skjortan? Tycker sjlv det r lite svag line-up i r.
I r blir det bara torsdag-fredag fr min del, pga olika anledningar. En r ju att de inte slpper 3-dagarsbiljetter lngre.
Nr Tons of Rock slppte Metallica, Tool och Greta van Fleet s fick jag upp hoppet om att ngot av de banden skulle komma till Srf, men icke. ToR brukar ju ha svagare line-up n SRF.
Headline-mssigt r det svagt ja. Bredden r det dock inget fel p, men nog knns det som att den kunnat vara nnu bredare med s (storleksmssigt) svag topp?
Jag ser tv mjliga frklaringar.
1. SRF vet att de har mnga beskare som ker varje r oavsett band. Kan de slja 50 000 biljetter utan att boka ngon gigant s r det ju ekonomiskt mycket bttre fr SRF. Se p Wacken tex, nnu strre festival n SRF men trots det har de sllan srskilt imponerande headliners. Folk kommer nd.
2.SRF siktade hgre men misslyckades. Man ska komma ihg att giganter (tnker typ sna som spelar p Ullevi nr de gr egna spelningar i Sverige) som passar in i SRFs nisch inte r srskilt mnga. Iron Maiden var dr frra ret och turnrar inte i Europa i juni i r heller fr den delen. Guns N Roses var dr 2022 och var heller inte uppskattat a publiken. Metallica r i krokarna men de spelade p Ullevi frra ret och verkar prioritera lnder de inte redan spelat p p denna turn. AC/DC r ocks i krokarna men de har inte en enda festivalspelning p schemat s kan ju vara att de inte kr festivaler nu och d kan ju SRF inte boka dem. Osv.
Jag lutar mer t 2.