2024-05-05, 08:31
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
S vad sger ni om rets line-up? Har de haft problem med bokningarna, eller brnde de fr mycket pengar frra ret? Eller kostar Journey skjortan? Tycker sjlv det r lite svag line-up i r.

I r blir det bara torsdag-fredag fr min del, pga olika anledningar. En r ju att de inte slpper 3-dagarsbiljetter lngre.

Nr Tons of Rock slppte Metallica, Tool och Greta van Fleet s fick jag upp hoppet om att ngot av de banden skulle komma till Srf, men icke. ToR brukar ju ha svagare line-up n SRF.
Citera
2024-05-06, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-Heinrich
S vad sger ni om rets line-up? Har de haft problem med bokningarna, eller brnde de fr mycket pengar frra ret? Eller kostar Journey skjortan? Tycker sjlv det r lite svag line-up i r.

I r blir det bara torsdag-fredag fr min del, pga olika anledningar. En r ju att de inte slpper 3-dagarsbiljetter lngre.

Nr Tons of Rock slppte Metallica, Tool och Greta van Fleet s fick jag upp hoppet om att ngot av de banden skulle komma till Srf, men icke. ToR brukar ju ha svagare line-up n SRF.

Ja nog r det en svag line-up, det hller jag med om. Men likt mnga r jag sllan intresserad utav headliners p rocken. Mer intresserad av mellanakterna. Men vldigt mycket svenska mellanakter i r, mste snlats in rejlt. Men nd en hel del bra band jag vill se!

Men hg tid fr Sweden Rock att bredda sig lite med mer metalcore och annan lite mer modern rock/metal.
Citera
2024-05-07, 10:37
Medlem
Scallions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik-Heinrich

Headline-mssigt r det svagt ja. Bredden r det dock inget fel p, men nog knns det som att den kunnat vara nnu bredare med s (storleksmssigt) svag topp?
Jag ser tv mjliga frklaringar.

1. SRF vet att de har mnga beskare som ker varje r oavsett band. Kan de slja 50 000 biljetter utan att boka ngon gigant s r det ju ekonomiskt mycket bttre fr SRF. Se p Wacken tex, nnu strre festival n SRF men trots det har de sllan srskilt imponerande headliners. Folk kommer nd.

2.SRF siktade hgre men misslyckades. Man ska komma ihg att giganter (tnker typ sna som spelar p Ullevi nr de gr egna spelningar i Sverige) som passar in i SRFs nisch inte r srskilt mnga. Iron Maiden var dr frra ret och turnrar inte i Europa i juni i r heller fr den delen. Guns N Roses var dr 2022 och var heller inte uppskattat a publiken. Metallica r i krokarna men de spelade p Ullevi frra ret och verkar prioritera lnder de inte redan spelat p p denna turn. AC/DC r ocks i krokarna men de har inte en enda festivalspelning p schemat s kan ju vara att de inte kr festivaler nu och d kan ju SRF inte boka dem. Osv.

Jag lutar mer t 2.
Citera
2024-05-09, 09:57
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scallion
Headline-mssigt r det svagt ja. Bredden r det dock inget fel p, men nog knns det som att den kunnat vara nnu bredare med s (storleksmssigt) svag topp?
Jag ser tv mjliga frklaringar.

1. SRF vet att de har mnga beskare som ker varje r oavsett band. Kan de slja 50 000 biljetter utan att boka ngon gigant s r det ju ekonomiskt mycket bttre fr SRF. Se p Wacken tex, nnu strre festival n SRF men trots det har de sllan srskilt imponerande headliners. Folk kommer nd.

2.SRF siktade hgre men misslyckades. Man ska komma ihg att giganter (tnker typ sna som spelar p Ullevi nr de gr egna spelningar i Sverige) som passar in i SRFs nisch inte r srskilt mnga. Iron Maiden var dr frra ret och turnrar inte i Europa i juni i r heller fr den delen. Guns N Roses var dr 2022 och var heller inte uppskattat a publiken. Metallica r i krokarna men de spelade p Ullevi frra ret och verkar prioritera lnder de inte redan spelat p p denna turn. AC/DC r ocks i krokarna men de har inte en enda festivalspelning p schemat s kan ju vara att de inte kr festivaler nu och d kan ju SRF inte boka dem. Osv.

Jag lutar mer t 2.

Jag tror ocks p alternativ 2! De hade ju helt klart bokat Metallica och AC/DC om de vart mjligt i r.

Sen r det ju andra band som r i krokarna som jag tror hade vart av intresse, tex Foo Fighters, Queens of the Stone Age eller Corey Taylor. Sen kanske inte de passar in p SRF?

Sen r det ju andra band som tex Korn eller Limp Bizkit som r i krokarna, men som jag tror r jvligt dyra och mnga hade nog blivit besvikna om Limp Bizkit hade headlinat nn av dagarna p SRF.
Citera
2024-05-18, 19:26
Medlem
CyberIngmars avatar
Jag har grna sett Slaughter To Prevail live. Synd att det r s lngt bort fr mig. nnu tristare att STP inte kr ngon live spelning i Stockholm nr bandet r i Sverige.
Citera
2024-06-03, 21:04
Medlem
area50s avatar
Riktigt svag line-up i r allts... Alice Cooper satt allra hgst upp fr Lrdagens final..
Det mrks d biljetter fortfarande finns kvar att kpa. En del sidor frsker att rea ut dom tom.
N, verkligen inte vrt att betala fr en 4-dars biljett + extra omkostnader fr detta ret. Lycka till nsta r SWEROCK
Citera
2024-06-03, 21:20
I r ker jag dit fr att lalla runt, ta mat, snacka skit, och Lyssna p musik.

Frdelen med svag lineup inget mste mste mste

Citera
2024-06-04, 13:10
Medlem
Pekka-s avatar
Pvg nert nu, ifall ngon vill dricka l och sprit s r min PM ppen.
Citera
2024-06-04, 16:44
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Pvg nert nu, ifall ngon vill dricka l och sprit s r min PM ppen.

Kan du hlla oss andra uppdaterade, dag fr dag? Om artisterna, stmningen, vdret osv.
Citera
2024-06-06, 21:30
Medlem
Stmmer det att ngon har ftt hjrtstopp p campingen?
Citera
2024-06-08, 11:24
Medlem
Humanitys Last Breaths spelning i tltet i eftermiddag ska bli vldigt kul.

The Hives va frvrigt suverna! Helt underbart spelning.
Citera
2024-06-08, 15:10
Medlem
HAhaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakBos
Stmmer det att ngon har ftt hjrtstopp p campingen?

Ja, det stmmer en person fick hjrtstopp men allt ska ha gtt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in