2023-11-24, 23:23
Medlem
Konkebanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Det gick åt helvete när Schibsedt tog över prisjakt. De verkar inte lägga en spänn på utveckling.

"Vår nya design är mycket viktigare än användarvänlighet!" + att för mycket ska automatiseras av ai och script för att slippa ha riktiga människor som kontrollerar/sorterar priserna från butik = skit.
Citera
2023-11-24, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Årets rea är ett jävla skämt. Döp om ”rean” till ”normalprisens dag” så är de i alla fall ärliga.
Konceptet "Black Friday" ska ju egentligen vara att butiker vräker ut ett par väl utvalda produkter till super-pris, till förlust tillochmed. Svensk handel har bara anammat namnet och bestämt att det är en vanlig rea-vecka. Efterblivet.
Citera
2023-11-25, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Konsumentverket kommer i vanlig ordning säga ”AjaBaja”, sen händer inte ett skit. Ytterligare en skitmyndighet som man kan lägga ner.

Årets rea är ett jävla skämt. Döp om ”rean” till ”normalprisens dag” så är de i alla fall ärliga.

Håller med.
Såg att Thernlunds hade 8% på jackor. Riktigt bra !
Citera
2023-11-25, 13:56
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkka
Det gick åt helvete när Schibsedt tog över prisjakt. De verkar inte lägga en spänn på utveckling.
Det var väl minst 10 år sedan?

Edit: med det sagt, instämmer att den där jävla stöveln är högst suspekt... min första misstanke skulle dock snarast vara att det är nån återförsäljare som gamear systemet.
Senast redigerad av brukstjack 2023-11-25 kl. 13:59.
Citera
2023-11-25, 14:13
Medlem
Tja,

Någon som vet hur man kollar upp detta?

Har bett en vän skicka lite förslag på gaming laptops.

En av dom var denna: ASUS TUF GAMING A15 FA506IHRB-HN088W

Han är nästan 100 på att den var mycket billigare innan Black Week. Men han kan ha fel.

Typ 6000-9000 kr. Nu kostar den "endast" 12 000 kr.

Skulle vilja veta vad denna kostade innan. Fick länken från power 12 november.
Senast redigerad av DazeHereToAmaze91 2023-11-25 kl. 14:20.
Citera
2023-11-25, 14:21
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Tja,

Någon som vet hur man kollar upp detta?

Har bett en vän skicka lite förslag på gaming laptops.

En av dom var denna: ASUS TUF GAMING A15 FA506IHRB-HN088W

Han är nästan 100 på att den var mycket billigare innan Black Week. Men han kan ha fel.

Typ 6000-9000 kr. Nu kostar den "endast" 12 000 kr.

Skulle vilja veta vad denna kostade innan. Fick länken från power 12 november.
Yes, verkar ha kostat 7000 kr tidigare: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?...715#statistics
Citera
2023-11-25, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Yes, verkar ha kostat 7000 kr tidigare: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?...715#statistics

Fy fan vad fult! Dom har ju inte höjt den med lite... jag hade delvis "köpt" detta om dom höjde den till ett högre pris sen rea dom den till 6999 kr.

Eller ah, hade varit irriterad då men ändå fattat horungarna. Men dom har höjt skiten från 6999 kr till 11 999 kr... Helt fucked up.

Kan det ha varit en kampanj förut? Minns fan inte.

Detta är bland det sjukaste jag har sett... vem anmäler man detta till?
Citera
2023-11-25, 15:16
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DazeHereToAmaze91
Fy fan vad fult! Dom har ju inte höjt den med lite... jag hade delvis "köpt" detta om dom höjde den till ett högre pris sen rea dom den till 6999 kr.

Eller ah, hade varit irriterad då men ändå fattat horungarna. Men dom har höjt skiten från 6999 kr till 11 999 kr... Helt fucked up.

Kan det ha varit en kampanj förut? Minns fan inte.

Detta är bland det sjukaste jag har sett... vem anmäler man detta till?
Den kostade bara 9000 kr när den introducerades på marknaden för 1.5 år sedan, och sänktes till 7000 kr redan månaden efter (juni 2022), så är minst sagt anmärkningsvärt att dom höjt den till 12 000 kr. Ingen expert på konsumenträtten men om den marknadsförs på rea kanske det går att anmäla, du får nog höra dig för med Konsumentverket.
Citera
2023-11-25, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Konceptet "Black Friday" ska ju egentligen vara att butiker vräker ut ett par väl utvalda produkter till super-pris, till förlust tillochmed. Svensk handel har bara anammat namnet och bestämt att det är en vanlig rea-vecka. Efterblivet.

Är det butikerns som är efterblivna som tjänar STORA pengar på black friday eller är det folket som handlar som galningar? Jag skulle säga att butikerna är riktiga jävla vinnare, det är inte välgörenhet utan maximal vinst vi tävlar i här.
Citera
2023-11-25, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hestbice
Är det butikerns som är efterblivna som tjänar STORA pengar på black friday eller är det folket som handlar som galningar? Jag skulle säga att butikerna är riktiga jävla vinnare, det är inte välgörenhet utan maximal vinst vi tävlar i här.
Jag går helt med på att det är svenska folket som är idioterna.
Citera
2023-11-25, 17:11
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Hur kan det ens vara lagligt att ha ett lägre pris under året och sedan höja det massor för att sänka det lite precis vid Black Friday?
Kollade på Nintendo Switch Oled och det har kostat runt 4000 hela året. I flera år.
Nu kostar det också det och vissa försöker får det att framstå som att det kostat 5k+
Nä dra åt hel...
Citera
2023-11-25, 21:47
Medlem
Erki122s avatar
https://www.netonnet.se/art/gaming/s.../222707.14407/

För en som inte är så teknisk fungerar den till xbox one X ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in