• 1
  • 2
2023-10-23, 10:35
Medlem
RoadToPerditions avatar
Ungefär 1 månad kvar så dags att suga in på alla inköp och hoppas på bra erbjudanden! Här kan vi prata om vad vi är sugna på, lista erbjudanden och komma med tips till varandra!

För egen del kommer jag kolla efter en komplett speldator.
Citera
2023-10-23, 11:58
Medlem
Du får mer än gärna börja länka erbjudanden som TS.
Citera
2023-10-23, 13:15
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoadToPerdition
Ungefär 1 månad kvar så dags att suga in på alla inköp och hoppas på bra erbjudanden! Här kan vi prata om vad vi är sugna på, lista erbjudanden och komma med tips till varandra!

Jag rekommenderar att hålla koll på Benify.
Alla kan registrera sig där och mot en liten avgift få tillgång till väldigt bra rabatter inom massor av kategorier och butiker, företag osv.
Jag köpte tex en LG OLED tv med kod genom dom på förra årets Black Fridag.
Jag betalade 22.000kr för tvn som hade ett ordinarie pris på över 50.000kr.
Flera kedjor hade bra deal på tvn men ingen lägre än 26.000kr, samtidigt som lagren tömdes på mindre än 1 timme. Med koden jag hittade kunde jag köpa direkt från LG där ordinarie priset stod vilket gjorde att lagren hade bra saldo, men med koden blev det billigast i landet.
Bra sida året runt, och speciellt på Black Friday.

I år letar jag efter en ny Reciver för hemmabio, LP spelare och ev en bärbar dator.

Black Friday har tyvärr förstörts med att många startar innan med Black Week osv. Den stora rean blir inte så mycket bättre än andra reor.
Men vissa företag håller i traditionen att fortsätta göra Black Friday till vad den är tänkt så de går att hitta riktigt bra deals om man söker lite och är förberedd innan.
En sån här tråd är kanon, så kan man hjälpas åt att hålla koll på vad som eftersöks.
Black Friday är också perfekt för att köpa julklappar!
Jag handlar alltid under denna natt/dag och spar en hel del.
Sen får man ha koll på de man tänkt köpa redan innan så priserna inte höjts innan för att se bättre ut när de sen sänks igen inför rea.
Citera
2023-10-23, 23:06
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Glöm inte bort att kolla prishistoriken. Många produkter har ökat i pris under året innan black friday så att det ser billigare ut än vad det kunde ha varit.

Oavsett vad du betalar så går aldrig affären back på något.
Citera
2023-10-25, 11:26
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillFuckingMurray
Glöm inte bort att kolla prishistoriken. Många produkter har ökat i pris under året innan black friday så att det ser billigare ut än vad det kunde ha varit.

Oavsett vad du betalar så går aldrig affären back på något.
Du har delvis rätt.
En vara höjs ju inte under hela året för att kunna sänka den under BF.
I Sverige är det ju fler reor under året.
Men visst finns det dom som höjer strax innan BF, och andra reor vilket är olagligt.
Med tex Prisjakt är det enkelt att hålla koll på hur prisutvecklingen sett ut över tid.
Ska man inte bara spontanköpa grejer utan planerar lite och bevakar de man verkligen vill ha går det att göra riktig bra fynd på BF.

Och självklart går butikerna inte back på sina produkter. De är ju hela grejen med att driva försäljning
Det är produkter dom har stora marginaler på som ofta reas ut, eller produkter som är utgående osv.
Som köpare spelar de ofta inte någon roll utan de är bara tacksamt om de man vill ha går att köpa till lägre pris än vad det normalt skulle kosta.
Övriga dagar på året, när det inte är rea handlar ju folk också, samma produkter men ofta till högre pris.
Citera
2023-10-25, 16:52
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Du har delvis rätt.
En vara höjs ju inte under hela året för att kunna sänka den under BF.
I Sverige är det ju fler reor under året.
Men visst finns det dom som höjer strax innan BF, och andra reor vilket är olagligt.
Med tex Prisjakt är det enkelt att hålla koll på hur prisutvecklingen sett ut över tid.
Ska man inte bara spontanköpa grejer utan planerar lite och bevakar de man verkligen vill ha går det att göra riktig bra fynd på BF.

Och självklart går butikerna inte back på sina produkter. De är ju hela grejen med att driva försäljning
Det är produkter dom har stora marginaler på som ofta reas ut, eller produkter som är utgående osv.
Som köpare spelar de ofta inte någon roll utan de är bara tacksamt om de man vill ha går att köpa till lägre pris än vad det normalt skulle kosta.
Övriga dagar på året, när det inte är rea handlar ju folk också, samma produkter men ofta till högre pris.

Delvis rätt? Det är precis så det fungerar. Kolla själv. Jag sa ju åt dig att kolla prishistoriken så fattar inte varför du rapar upp det igen.
Det finns inget olagligt i att höja priset på en vara innan en rea. Idioti att resonera så.
Citera
2023-10-31, 20:53
Medlem
Några fler tips på tidiga erbjudanden?
Citera
2023-11-03, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoadToPerdition

Redan nu har de rabatt på gaming datorer, främst AMD:

https://www.komplett.se/product/1212...e-gaming-black

Dock så föredrar jag Intel före AMD vad det gäller processorer, Intel är oftast bättre nu för tiden, de håller längre också, men för cirka 10 år sedan så köpte jag en dator på black friday för 8999kr, det var en Core i5 , Devils Canyon den har hållt sedan dess.

Få se om de säljer någon bra core i5 variant i år, för liknande pris.
Citera
2023-11-04, 07:05
Medlem
RoadToPerditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravensheld
Redan nu har de rabatt på gaming datorer, främst AMD:

https://www.komplett.se/product/1212...e-gaming-black

Dock så föredrar jag Intel före AMD vad det gäller processorer, Intel är oftast bättre nu för tiden, de håller längre också, men för cirka 10 år sedan så köpte jag en dator på black friday för 8999kr, det var en Core i5 , Devils Canyon den har hållt sedan dess.

Få se om de säljer någon bra core i5 variant i år, för liknande pris.

Rabatter har väl alla konstant? Hoppas på att BF kommer med fyndpriser!
Citera
2023-11-13, 09:42
Medlem
WhereIsRussias avatar
Elgiganten hetsar redan med 2K billigare mobiler om man är medlem, en blir då 2990 som ändå känns dyrt. om man väntar kan det bli mellan 1990-2100 nånstans?
Citera
2023-11-13, 18:40
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julmustvarjedag
Mycket bluff på dessa reor

Spanat på 4produkter innan.
Ordpris vet jag.

Nu på blackfriday skryter dom med 35-60% rabatt på varorna
Det stämmer ej. De har höjt ordpriser enormt.
Och du sparar max 10-15% på riktigt.

Exempel på borrmaskin, sparat länken för två månader sedan, det var ordpris 995kr
Nu på blackfriday säger dom 40% rabatt. Men det stämmer inte.
Dom har höjt ordpris, och sen 40% rabatt.
Borrmaskinen kostar nu 925kr samma länk, samma butik.
Rabatten är på riktigt mindre än 10%. 70kr billigare endast.

Hade det varit äkta BlackFriday 40% då borde den kosta typ 600kr max

Just detta har varit uppe bl.a på TV (plus eller liknande).
Är förbjudet att göra så. Tydligen går det bra att göra så ändå.
Citera
2023-11-13, 22:01
Medlem
S.Jorgens avatar
Black Friday i Sverige blir sämre för varje år. Power och Elgiganten försöker bli av med samma varor vecka efter vecka.
Power har skräp kvar från invigningarna som de vill bli av med och Elgiganten har samma varor som de kör med varje vecka som sina ”Veckans Deal”.

Visst, en och annan TV av 2022 års modell kanske hittar en ny ägare men för övrigt har dessa elektronik-kedjor inget nytt intressant att locka med.

Konfektyr är det ännu värre med!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in