• 5
  • 6
2023-11-25, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
https://www.netonnet.se/art/gaming/s.../222707.14407/

För en som inte är så teknisk fungerar den till xbox one X ?

Den ska vara kompatibel med "x".
(Prio ett hack är ta bort gummibussningarna på bromsen. Om du inte bultat fast pedalplattan i golvet, och vill uppleva bilar utan bromsservo kan den dock vara kvar...)
Citera
2023-11-26, 10:14
Värdelös black friday, men imorgon är det cyber monday!!
Citera
2023-11-26, 10:50
Medlem
Musikopps avatar
Vad har folket köpt?

Satt själv och spanade efter nån trevlig TV men skiter nog i det och kör vidare ett år till. Är det inte inbränningar så är det nått annat problem.

Har varit roligt att handla något annat. Någon som har tips?
Citera
2023-11-26, 12:01
Medlem
Satt också och hoppades på lite bra rea på switch OLED. Men dom vägrar sänka mer än 200-300kr, samma visa varje år.

Den har ju legat på samma pris sen den kom.
Är den fortfarande så jäkla eftertraktad så att dom kan hålla sig till sitt pris och ändå sälja en massa?

Citat:
Ursprungligen postat av NewInGothenburg
Hur kan det ens vara lagligt att ha ett lägre pris under året och sedan höja det massor för att sänka det lite precis vid Black Friday?
Kollade på Nintendo Switch Oled och det har kostat runt 4000 hela året. I flera år.
Nu kostar det också det och vissa försöker får det att framstå som att det kostat 5k+
Nä dra åt hel...
Citera
2023-11-26, 12:06
Medlem
Föregående år har jag åtminstone lyckats hitta något enstaka till ett trevligt pris men i år har "rean" varit helt bedrövlig. Fusket är enormt utbrett, varor får ett högre pris månaden innan för att sedan få ett minimalt rabatterat pris under BF. Jag har satt prisbevakning på samtliga saker som jag hade tänkt köpa så mig lurar de inte.
Citera
2023-11-26, 16:19
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mexxan
Satt också och hoppades på lite bra rea på switch OLED. Men dom vägrar sänka mer än 200-300kr, samma visa varje år.

Den har ju legat på samma pris sen den kom.
Är den fortfarande så jäkla eftertraktad så att dom kan hålla sig till sitt pris och ändå sälja en massa?

Ja, det är sämst.
Switchen har varit ute sedan 2017.
Det är väl spelen kanske. Ingen annan har en bärbar med dessa Zelda och Mario-spel.
Finns lite PC med liknande utseende, men de är mycket dyrare och då blir det ju andra spel.
Men nä, de fular sig rejält. Har aldrig varit såhär förut. Jag köpte en Xbox 360 för 700 kr på julrea två år efter release. Vid release kostade den typ 5-6000. Det mönstret har varit regel. Minst drop med halva priset på ett par år. OLED har en bättre skärm, men fö. är det samma konsol.
Citera
2023-11-26, 17:13
Medlem
DoktorNos avatar
Om man har jobb och jobbet i sin tur har olika förmåner kan man göra "fynd" om man har tur.

Genom mitt jobb hade jag 15% hos Samsung som i sin tur höll samma priser som Elgiganten och Power hade under Black Week. Så jag slog till på en tv och en soundbar för 2000 billigare än vad Elgiganten och Power sålde samma grejer för.
Citera
2023-11-26, 19:42
Medlem
-Herr-flick-s avatar
Hela black week och black friday är bluff och båg, Varför ska man köpa en ny tv när man har en fullt fungerande tv hemma ? Min Samsung smart tv är från 2012/2013 och fungerar hur bra som helst , bara idioti att köpa ny så länge den funkar. Har aldrig förstått denna hysteri som uppstår med black friday, inte nog med att hela stan fylls med hysteriska idioter som ska stressa in i varje butik och "fynda" köpa hem skit som dom inte behöver oftast dyrare än vad dom kostade i somras. Samma hysteri varje år.

Gör som jag köp nytt när det gamla gått sönder
Citera
2023-11-26, 22:14
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Vad har folket köpt?

Satt själv och spanade efter nån trevlig TV men skiter nog i det och kör vidare ett år till. Är det inte inbränningar så är det nått annat problem.

Har varit roligt att handla något annat. Någon som har tips?

Highlights hade 20% på mycket så det blev lite media där som jag ändå gått och tänkt på ett tag. Även 30% på Posca

Sen hade Apotea lite rabatt så passade på att köpa lite tuggummin som jag ändå skulle ha

Batteriexperten hade 10% på ett startkit på uppladdningsbara batterier. Sparade 20 kr eller något sånt men också en sak jag tänkte köpa för en vecka sedan men väntade in

Men Black Friday är inte som det var förr tyvärr.. Då kunde man verkligen göra kanondeals ibland
Citera
2023-11-27, 09:07
Medlem
Musikopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Highlights hade 20% på mycket så det blev lite media där som jag ändå gått och tänkt på ett tag. Även 30% på Posca

Sen hade Apotea lite rabatt så passade på att köpa lite tuggummin som jag ändå skulle ha

Batteriexperten hade 10% på ett startkit på uppladdningsbara batterier. Sparade 20 kr eller något sånt men också en sak jag tänkte köpa för en vecka sedan men väntade in

Men Black Friday är inte som det var förr tyvärr.. Då kunde man verkligen göra kanondeals ibland
Det är bara att gratulera till fynden! Jag hittade inget vettigt att köpa, men lyckades binda bredband och tv till ett nedsatt pris. Alltid något!
Citera
2023-11-27, 09:10
Medlem
Alltså vem orkar bry sig när det är 50% och mindre? Det är ju helt absurt.
Visst om man velat ha något i flera år och sen är det halva priset men annars, vad är det för fel på människor som jublar över dessa pinsamma rabatter?

"30% om du köper 3 varor"
"20 % på billigaste varan"
bla bla bla...
Citera
2023-11-27, 11:21
Medlem
Blir så trött på skiten.
Jag måste ha fått 5st SMS från MMsports som lyder: "VÅR GALNASTE REA NÅGONSIN!!!", "BÄTTRE & STÖRRE ÄN NÅGONSIN", "ÅRETS BÄSTA OCH STÖRSTA".
Sen går man in och kollar deras sida, "UPP TILL 70% rabatt". Skrollar igenom alla produkter och får leta bra jävla långt innan jag hittar EN produkt som är nedsatt med 70%. Man får vara glad om produkten man är ute efter är nedsatt med 30%.

Black friday är nu för tiden ett uselt marknadsknep för att lura konsumenter och ha rätt till att skicka ut en miljon mejls och SMS.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in