• 1
  • 2
2023-10-22, 22:23
Medlem
Alltså helt ok. 51% kötthalt, så den slår andra konserverade märken på fingrarna.

Bullens konserverade korvar ligger på 30% köttmängd, riktigt skit. Jag tror även att Dennis färska korvar ligger runt 30 strecket. Bara vatten nästan.

Tips: Värm Knorr kött & grönsakssoppa så den börjar sjuda. Lägg i Sibyllas korvar och ta bort kastrullen från plattan. Låt stå i 5-6 minuter. Faktiskt otroligt praktiskt och gott.

Annars är ju andra märken av färska korvar med 80% kötttmängd bättre. Men Sibyllas är klart bäst av de konserverade.
Citera
2023-10-22, 22:34
Medlem
Folk får säga va de vill, klart att sibyllas korv är bra, man äter inte den för att bli arnold eller för att deffa inför mr olympia, en god kokt med senap bara. Ibland är det just det man behöver. Vettefan om 80% är bättre. Det ska smaka 80 tal. En fin gurkmajornäs och pulvermos på en pappbricka, sen är man i hamn.
Senast redigerad av bul-11-33 2023-10-22 kl. 22:37.
Citera
2023-10-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Alltså helt ok. 51% kötthalt, så den slår andra konserverade märken på fingrarna.
Har svårt för konserverad korv, och jag förstår inte alls hur så många kan hylla Bullens.

Men visst, ibland är det en fördel med korv som inte behöver kylförvaras, som om man ska ut i skogen, ut med båten och liknande. ÖoB brukar ha glasburkar med wienerkorv i helkonserv som smakar acceptabelt, annars får det bli Sibyllas. Bullens får stå kvar i butiken :-)
Citera
2023-10-22, 22:59
Medlem
Enbart om det står XR på burken. Extrarökta. De är jättegoda!
Citera
2023-10-22, 23:16
Medlem
Konserverad korv är otjänlig människoföda (förutom i kristider). Det finns numera fantastisk bra färskkorv att köpa så varför köpa konserverad så länge man inte är någon slags prepper?
Citera
2023-10-22, 23:40
Medlem
pn222jws avatar
Bostongurka.
Citera
2023-10-23, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke900
Konserverad korv är otjänlig människoföda (förutom i kristider). Det finns numera fantastisk bra färskkorv att köpa så varför köpa konserverad så länge man inte är någon slags prepper?

Det dög otrolig länge till väldigt många människor, varför duger inte detta åt dig? Ska vi gissa du försöker bygga nån muskel och tror du därmed får en edge? Tror gammal hederlig korv har dåligt med kreatin? Tror du pulver med protein gör dig stark? Ja han har troligtvis rätt, varmkorv är inte den ultimata maten.
Citera
2023-10-23, 02:04
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Har svårt för konserverad korv, och jag förstår inte alls hur så många kan hylla Bullens.

Men visst, ibland är det en fördel med korv som inte behöver kylförvaras, som om man ska ut i skogen, ut med båten och liknande. ÖoB brukar ha glasburkar med wienerkorv i helkonserv som smakar acceptabelt, annars får det bli Sibyllas. Bullens får stå kvar i butiken :-)

Sibyllas behöver kylförvaras.

Citat:
Kylvara: Kylkonserv, förvaras vid högst +8°C.

https://www.sibyllashopinshop.se/sor...v-xr-36-1980g/

Bullens är helkonserv behöver inte det.

Citat:
Förvaring: EJ KYLVARA

https://www.hkscanfoodservice.se/var...armkorv-2200g/
Citera
2023-10-23, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Sibyllas behöver kylförvaras.
Å tusan. Jag som haft med mig den lilla burken vid ett par skogstillfällen. Tror dock inte det då handlat om övernattning.

Kan de ha ändrat, så att den tidigare var helkonserv?
Citera
2023-10-23, 04:03
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Å tusan. Jag som haft med mig den lilla burken vid ett par skogstillfällen. Tror dock inte det då handlat om övernattning.

Kan de ha ändrat, så att den tidigare var helkonserv?

Har sannolikt inte ändrat. Hinner nog inte bli dålig men dumt att chansa. En annan nackdel är att det inte är svenskt kött. De anger det väldigt ospecifika "EU". Hade det varit svenskt kött hade de angett det.

Citat:
INGREDIENSER
Griskött (51%), vatten, fett från gris, potatismjöl, bindväv från gris, salt, druvsocker, lökpulver, kryddextrakt (muskotnöt, svartpeppar, koriander, cayennepeppar), antioxidationsmedel (E300), konserveringsmedel (E250). Köttråvara: EU

https://www.sibyllashopinshop.se/sor...original-300g/

Bullens har svenskt kött. Varmkorven finns dock inte i små burkar. Pilsnerkorven har det.

Citat:
Ingredienser
Svenskt gris- och nötkött (33%)*, vatten, nöthjärta*, nötlunga*, potatismjöl, fett från gris*, bindväv från gris*, salt, blodprotein av nöt och gris, potatisfiber, modifierad majsstärkelse, socker, kryddextrakt, arom, koriander, antioxidationsmedel E300, konserveringsmedel E250, fårfjälster, rökarom. * Ursprung: Sverige.

https://www.bullens.se/produkter/bul...det-ska-smaka/

Citat:
Det är få produkter som kan se likadana ut år efter år, men ändå vara lika populära. Vår omtyckta korv på burk är en svensk klassiker, och nu med mer än 70 år på nacken har den nått kultstatus. Går utmärkt att ställa direkt på elden, perfekt för utflykten!

https://www.bullens.se/produkter/bul...v--klassikern/
Citera
2023-10-23, 04:36
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specktakel
Tips: Värm Knorr kött & grönsakssoppa så den börjar sjuda. Lägg i Sibyllas korvar och ta bort kastrullen från plattan. Låt stå i 5-6 minuter. Faktiskt otroligt praktiskt och gott.

Annars är ju andra märken av färska korvar med 80% kötttmängd bättre. Men Sibyllas är klart bäst av de konserverade.

det där med soppan låter intressant. var har du fått det ifrån?
Citera
2023-10-23, 05:15
Medlem
Studsbolls avatar
Kylkonserver är så ofantligt ovärt. Enda vettiga orsaken att konservera något i en plåtburk är att den ska kunna förvaras utan kyla. Dessutom är den ganska slaskig. Jag har alltid ett litet lager med Bullens, men det är bara för att ha i nödlägen, den är också osmaklig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in