• 1
  • 2
2023-10-23, 06:32
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Folk får säga va de vill, klart att sibyllas korv är bra, man äter inte den för att bli arnold eller för att deffa inför mr olympia, en god kokt med senap bara. Ibland är det just det man behöver. Vettefan om 80% är bättre. Det ska smaka 80 tal. En fin gurkmajornäs och pulvermos på en pappbricka, sen är man i hamn.
Precis så. Det här är nostalgi- eller godismat. Att jämföra det med finkorv eller kolla näringsinnehåll och sånt är som att jämföra plockgodis med att äta morötter som snacks.

Om man tar det för vad det är, kioskkokkorv som smakar som kioskkokkorv skall smaka så är den alldeles utmärkt.
Citera
2023-10-23, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Precis så. Det här är nostalgi- eller godismat. Att jämföra det med finkorv eller kolla näringsinnehåll och sånt är som att jämföra plockgodis med att äta morötter som snacks.

Om man tar det för vad det är, kioskkokkorv som smakar som kioskkokkorv skall smaka så är den alldeles utmärkt.

Mosbricka med en kokt, ja tack, man tar bättre beslut än driven på mcdonalds, Jag är inte avunsjuk.
Citera
2023-10-23, 07:34
Medlem
NewDawnFadess avatar
Annars är Jensens wienerkorv i glasburk en höjdare. Tror att det är tyska Böklunder som tillverkar den. God smak och tunt fint skinn som gör att det knäpper till lite när man tar en tugga.
Citera
2023-10-23, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Det dög otrolig länge till väldigt många människor, varför duger inte detta åt dig? Ska vi gissa du försöker bygga nån muskel och tror du därmed får en edge? Tror gammal hederlig korv har dåligt med kreatin? Tror du pulver med protein gör dig stark? Ja han har troligtvis rätt, varmkorv är inte den ultimata maten.

Jag älskar korv! Äter korv varje vecka. Dock anser jag att konserverad korv är vämjeligt.
Citera
2023-10-23, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det där med soppan låter intressant. var har du fått det ifrån?

Jag har fått det från användaren som heter Specktakel

Samma användare som startade en tråd Tråd
Citera
2023-11-02, 16:12
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Å tusan. Jag som haft med mig den lilla burken vid ett par skogstillfällen. Tror dock inte det då handlat om övernattning.

Kan de ha ändrat, så att den tidigare var helkonserv?
Mitt Ica hade prismärkt sina "Ica korvburkar (kopia på Bullens)" väldigt fel en gång här i obygden, sniken som jag var så köpte jag alla som fanns. Har ju jordkällare så det finns plats. De är också kylvara.

En av burkarna hade rullat in bakom verktygslådan i bagaget och legat där ett halvår. Hittade den när jag senare skulle byta däck, den hade inte svällt, såg ut som vanligt. Värmde den och provsmakade, smakade som den skulle så jag åt upp alla. Blev inte sjuk eller dålig i magen.

Det kan vara lite överdrivet det med kylvara när det gäller konserver tror jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in