Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2024-02-04, 04:21
  #49
Medlem
Malte46s avatar
Bor här. Mkt pga att de har haft en bra lansering med privata butiker som har hållit bra koll på ID, ålder etc.

Sedan funkar i princip allt ganska bra i Kanada, inget strul med invandring (gäng, kriminalitet) på samma sätt som vi har i hemma.

Där jag bor (i Ontario) så har de ett statligt Systembolag för cannabis där du kan beställa hem: https://ocs.ca/
Citera
2024-02-04, 06:08
  #50
Avstängd
Om det nu är väldigt lyckat så sprider det väl sig såklart.. Jag tror ni undanhåller alla nackdelar.
Citera
2024-02-04, 18:53
  #51
Medlem
brianmolkos avatar
Så om jag skulle börja röka cannabis skulle man må bättre, och tro att butiker har återuppstått ?
Citera
2024-02-04, 22:34
  #52
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Om det nu är väldigt lyckat så sprider det väl sig såklart.. Jag tror ni undanhåller alla nackdelar.
Du har väldigt svårt att se framgången pga din ogrundade narkotikaförbi, försök jobba på det här så kommer vi snart se världen genom samma synsätt.
Citera
2024-02-06, 11:19
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Om det nu är väldigt lyckat så sprider det väl sig såklart.. Jag tror ni undanhåller alla nackdelar.

Det sprider ju sig. Sover du gubbN?
Citera
2024-02-16, 21:10
  #54
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Så om jag skulle börja röka cannabis skulle man må bättre, och tro att butiker har återuppstått ?

Det är individuellt, men det är superjättehög sannolikhet att man mår bättre av att röka på lite lagom ibland, än att supa skallen av sig onsdag, fredag, lördag och måndag!

Alkohol är, och kommer alltid att vara, samhällets värst drog totalt sett.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback