2023-10-20, 07:57
Medlem
Mullrets avatar
Starkaste chilin i Sverige säljs tydligen av Vikentomater AB utanför Helsingborg.

En närstående från Indien blev helt exalterad över styrkan och lyriskt.

De har butik så åk dit och handla.
Citera
2023-10-20, 08:53
Medlem
Jag och ett par vänner odlar chili sedan rätt många år. Vi har odlat det mesta och starkaste man kan få tag på tror jag..men numera är alla de starkaste sorterna borta ur våra växthus. Det beror lite på att man gärna provar de starkaste sorterna lite på kul , men sedan inser att dom ofta bara är starka, och till och med för starka. Dom är i princip oanvändbara då man inte kan känna andra smaker än hettan om man inte tar större mängder och då blir det för starkt.
Vill man känna blomnoter, citrus eller jordtoner så är landar man oftast i sorter som t.ex habaneros eller mildare. Och vissa sorter habaneros kan vara duktigt starka dom med, det starkaste jag odlar numera är en brun Chocolate Habanero som kan komma upp i 500.000 SHU, fast kanske inte i vårt klimat.

/Dick
Citera
2023-10-20, 09:24
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Fröna kommer nog släppas nu när den har korats som starkast. Han har suttit på de här fröna i många år, men nu lär de komma ut på marknaden. Och jag kan tänka mig att Ed har en ännu starkare sort framodlad redan nu när han släpper denna. Inom ett år lär du kunna köpa frön.

Näe han har tänkt tjuvhålla på fröna för evigt för att tjäna pengar.
Citera
2023-10-20, 09:26
Äh den verkar inte så stark
Citera
2023-10-20, 09:36
Medlem
Molekyl3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Nej Pepper X finns inte kommersiellt än.

Yes, hittade föga.
Frön enbart men frågan är ju OM det är rätt.
Får ha lite is i magen på nån batch...
Citera
2023-10-20, 10:15
Medlem
Korvo-Grillos avatar
Carolina Reaper använder jag en hel del i matlagning, till nudlar med chili, chili con carne o liknande. Naturligtvis i mycket små mängder, men det blir ganska starkt ändå, men jag gillar den starka smaken. Burken börjar bli några år gammal nu, så det är väl dags att skaffa ny, det får bli med Pepper X när den kommer ut.

Samt sådana här överdrivet starka produkter; https://www.kryddlandet.se/chili/sta...rolina-reaper/ har man ju bara för att imponera med, tävla eller provsmaka.
Citera
2023-10-20, 11:21
Medlem
shbous avatar
2 miljoner, pfft.. Käkade en godis med 9 miljoner, det gör jag däremot inte om.
Citera
2023-10-20, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shbou

Menar du inte att du åt godis "med" 9 miljoner scoville? Capsaicin-extract på 9 miljoner scoville är en vanlig ingrediens i chiligodis, tex toe of satan. Själva produkten brukar inte vara så farlig jämfort tex ren reaper.
Citera
2023-10-20, 14:11
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Vad var det för godis, vill också testa den.
Citera
2023-10-20, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bul-11-33
Inget däggdjur på jorden kan fysikaliskt gilla så extremt stark chili, men nog fan kommer nån idiot påstå att han tål det, samma sak med habanerosnubbarna.....mm jättegod tacoooooshhhlmmmm AJ MITT RÖVHÅL. Det är inte tufft att tåla capsisin, det visar bara att ni är kråkor och duvor, som inte reagerar på starkheten och äter vad som helst.

Aldrig förstått de där med rövhål. Tar din mf inte upp det du äter innan det hamnar i rövhålet? Jag har aldrig haft de bekymmerna du beskriver
Citera
2023-10-20, 14:51
Medlem
Hur olagligt är det att använda som peppar spray?
Citera
2023-10-20, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Men den finns ju inte att få tag i. Det lär dröja något halvår/år innan någon fått tag i frön och odlat fram frukter, och då lär inte du stå överst på listan att få testa. Ed har ju suttit på fröna i tio år eller något utan att någon annan fått odla den. Det är bara han som har den i nuläget. Vad vinner man på att ljuga på Flashback?

Onetap är en av fb's största muppar, ljuger om allt förutom när han blev knullad i röven av sin "flickvän"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in