2023-10-19, 22:12
Medlem
SjukSmileys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottkompott
Min poäng kvarstår då det är bra mycket billigare än att slänga i en matsked sambal oelek så fort man vill ha lite smak på saker.
Dessa ger inte smak i ordets normla bemärkelse. Att skiva i lite carolina reaper eller pepper x är inte som att krydda med svartpeppar eller chiliflakes för att ge smak åt en maträtt.

Det går inte att ”krydda” med något sånt här. Det är för folk som tycker det är häftigt med ”världens starkaste..” , det är inget för folk som vill äta god mat.
Citera
2023-10-19, 22:15
Medlem
Har tagit Carolina reaper 2 gånger "torkad" utan några större problem, bägge gångerna så jag tuggat och svalt hela frukten medan polarn spotar. Dagen efter därimot var inte rockig, men den nya X kommer jag/vi helt klart testa.
Citera
2023-10-19, 22:22
Medlem
Elikos avatar
Masochism, läs Gaisare.
Citera
2023-10-19, 22:25
Medlem
TheBusters avatar
Den där är ju inte stark https://youtu.be/JrsvU84eYJw?feature=shared
Citera
2023-10-20, 00:06
Medlem
Molekyl3ns avatar
Går det ens att beställa?

Reapern har alltid fungerat bra - men sugen att testa denna rackare!
Citera
2023-10-20, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kottkompott
Jodå, det går jättebra.

Caroline reaper funkar perfekt om man tar en flinga i storleken av en LSD-lapp sätter till en skål med nudlar.
Inte på tok för mycket, men det känns, och är extremt billigt i längden.
Köpte typ 7 torkade frukter för en femtiolapp, och ett år senare har jag förbrukat kanske en halv.

Är priset desamma med Pepper X så räcker det helt enkelt ännu längre.
En hel frukt är väl rimligt att slänga i en gryta på runt kubikmetern om vanligt folk ska äta.

Spännande. Jag gillar ju stark mat, och har gärna habanero till tacosen som någon skojade sig över. Habanero är ju schysst om du tål styrkan!! Obs. inte äta en hel som den är såklart... Men visst är det så att när det blir "för starkt" så känner man ingen smak. Men gränsen där ligger ju olika för alla. Jag tyckte absolut inte om att äta reaper, det är ju för starkt så man känner ju inget, ingen god smak iaf.

Men om man späder ut den i soppan, ja då kanske det går som du säger. Hur smakar det?
Citera
2023-10-20, 00:34
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molekyl3n
Går det ens att beställa?

Reapern har alltid fungerat bra - men sugen att testa denna rackare!
Nej Pepper X finns inte kommersiellt än.
Citera
2023-10-20, 04:07
Medlem
Full-Retards avatar
Vem bryr sig när den endast kan köpas som hotsauce?
Har inget intresse av en chili som man inte kan odla själv.
Citera
2023-10-20, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
smakade den idag. satan va stark den e. ja brukar kunna hantera hetta men jösses ja trodde ja skulle smälla av :P riktigt vidrig va den. o då tog ja bara en pytte bit cirka 5 mm stor
Men den finns ju inte att få tag i. Det lär dröja något halvår/år innan någon fått tag i frön och odlat fram frukter, och då lär inte du stå överst på listan att få testa. Ed har ju suttit på fröna i tio år eller något utan att någon annan fått odla den. Det är bara han som har den i nuläget. Vad vinner man på att ljuga på Flashback?
Citera
2023-10-20, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Vem bryr sig när den endast kan köpas som hotsauce?
Har inget intresse av en chili som man inte kan odla själv.
Fröna kommer nog släppas nu när den har korats som starkast. Han har suttit på de här fröna i många år, men nu lär de komma ut på marknaden. Och jag kan tänka mig att Ed har en ännu starkare sort framodlad redan nu när han släpper denna. Inom ett år lär du kunna köpa frön.
Citera
2023-10-20, 07:15
Medlem
Gingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneTap
smakade den idag. satan va stark den e. ja brukar kunna hantera hetta men jösses ja trodde ja skulle smälla av :P riktigt vidrig va den. o då tog ja bara en pytte bit cirka 5 mm stor

Kommer du göra det igen?
Citera
2023-10-20, 07:19
Medlem
OneTaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ginger
Kommer du göra det igen?
aldrig i livet :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera