Citat:
Ursprungligen postat av
Tindra13
På insta om deras lekfullhet….behöver man visa upp nåt som ska va normalt eller är han den första styvpappan i världen som sk bryr sig om ett barn. Ja jag skriver sk. för hela han är fake.
När nån ändå ville svartmåla henne för hennes sexualitet kan jag berätta att när jag och min partner bodde i Stockholm för mer än 10 år sen var vi tyvärr bekant/lite vän med hennes förövare. (Inte M:s pappa). I princip alla var vän eller bekant med honom, han hade ett stort socialt nätverk, och han framstod alltid som såååå snäll och trevlig och vettig. (Numera vet jag att det är en varningsflagga…) Sen började jag faktiskt se tecken som var oroväckande. Men inget värre. Sen kom en ung tjej ut med vad han gjort mot henne. Sen kom partners från hans egna ungdom och berättade. Ellie berättade vad han gjort mot henne, slagit sönder hennes trumhinna och skrutit om det och en massa annat. Sen kom hans bekanta och vänner ut och berättade.
Vi kände aldrig Ellie men hon blev en i raden av alla som kom ut med vad han gjort, och många kunde backa upp deras berättelser, även hennes.
Han var en manipulativ psykopat som utnyttjade hennes psykiska ohälsa. Han gick efter flickor (!!) (på riktigt tonåringar eller 20-åringar), eller kvinnor som hade olika problem, för det är lättare att manipulera dem). Han utnyttjade dem även ekonomiskt, även flickorna trots att de ju verkligen inte hade pengar…
Jag vet inte vem som skrev inlägget här om henne och hennes sexualitet (som för att göra henne mindre trovärdig pga hennes sexualitet), men man blir lite tveksam….
Och det är också därför jag ibland blivit oroad av hennes nya mans konstiga beteende och ibland hans kommentarer eller avsaknad av kommentarer på hennes kärlek. (Men man ser inte allt i en redigerad vlogg).
Det kommer vara väldigt lätt att locka henne med snällhet utan att man ens behöver anstränga sig så mycket, för hon har utsatts för sådan skit. Med andra ord är det lätt att lura henne/spela på hennes känslor. Hon kommer ställa upp med pengar osv. För det har hon gjort förr.
Man kan säga att Ellie är en väldigt komplex människa. Hon är trasig, en del saker har hon gjort väldigt bra och andra inte alls bra och det har eskalerat sen hon flyttade ut på landet och blev isolerad från vänner. En dålig kombination för någon som henne (skulle jag tro iaf).
PS. Kommer kanske få skit för detta inlägg eftersom det är rätt detaljerat, även om det är en skvallertråd om henne.
Hoppas egentligen bara att hon skulle få/ta hjälp på riktigt och må bra på riktigt. Hon verkade ändå må bra för några år sen.