2026-09-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltmamma26
Om det nu är sant det Ellie sagt om sina föräldrar så är det nästan oförlåtligt. De har förstört hela hennes barndom då.

Men Ellie är ju 100% bipolär och har säkert kryddat på historierna eftersom vi nu vet att hon ljuger om så mycket.
Tror också det lögn och hennes egna sjuka sanningar.
Citera
2026-09-02, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tindra13
Tror också det lögn och hennes egna sjuka sanningar.

Det är ju det här som blir så sorgligt. Har hon haft en kass barndom så är det ju naturligtvis tråkigt. Men i och med att hon ljugit om så mycket annat är det svårt att veta, jag fungerar i alla fall så att jag funderar på vad mer hon ljugit om.

Ingen av de personer som betett sig illa mot mig när jag var barn skulle jag klara av att försonas med och jag skulle aldrig sätta min fot på deras grav. Samtidigt är vi olika och det kan ju vara skillnad när det handlar om en förälder (i mitt fall handlar det om släkt, men inte föräldrar).

Är det någon som läst hennes bok?
Citera
2026-09-02, 10:36
Medlem
Kan tänka mig att hon tillhör gruppen som ”måste” ändra ordet måste till behöver…insta idag
Citera
2026-09-02, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luffarkoll
Det är ju det här som blir så sorgligt. Har hon haft en kass barndom så är det ju naturligtvis tråkigt. Men i och med att hon ljugit om så mycket annat är det svårt att veta, jag fungerar i alla fall så att jag funderar på vad mer hon ljugit om.

Ingen av de personer som betett sig illa mot mig när jag var barn skulle jag klara av att försonas med och jag skulle aldrig sätta min fot på deras grav. Samtidigt är vi olika och det kan ju vara skillnad när det handlar om en förälder (i mitt fall handlar det om släkt, men inte föräldrar).

Är det någon som läst hennes bok?
Inte läst och kommer inte göra. Med alla hennes lögner tror jag inte ett ord på vad hon säger. Finns en del som tyvärr fungerar på det viset. Har en släkting bl.a som ljuger ihop och letar bevis på sina egna lögner från barndomen.
Citera
2026-09-02, 10:53
Medlem
Vore ju bra om någon av hennes syskon kommer ut med deras version av föräldrarna och uppväxten. Självklart kan man ju ha olika upplevelse av uppväxten. Men intressant.
Citera
2026-09-02, 12:16
Medlem
Citat:
Vore ju bra om någon av hennes syskon kommer ut med deras version av föräldrarna och uppväxten. Självklart kan man ju ha olika upplevelse av uppväxten. Men intressant.
Ja absolut
Citera
2026-09-02, 12:22
Avslutad
Citat:
Är det nån som vet vilka hennes syskon är?
Citera
2026-09-02, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Ingen aning. Men hon har en syster och en bror. Även mammans syster lever. Hennes hälsade Ellie på i en vlogg för några år sen..
Citera
2026-09-02, 14:12
Medlem
Citat:
Ingen aning. Men hon har en syster och en bror. Även mammans syster lever. Hennes hälsade Ellie på i en vlogg för några år sen..

Hon skriver ganska negativt om mostern i sin bok då mostern upplevdes som kontrollerande men också nonchalerade det hon utsatts för och sa att hon var störd men inte hade de diagnoser hon diagnosticerats med. (Mostern är/var sköterska eller skötare inom psykiatrin).

I boken skriver Ellie att hon har diagnoserna (det är bara psykiska/npf som tas upp)

Bipolär typ 2
PTSD
Ätstörning Ospecifik (bulimi och anorexi)
Emotionellt instabil personlighetsstörning (fd borderline)
ADHD
Autism (Aspbergers syndrom på den tiden)
Utmattningssyndrom

En gedigen lista med andra ord. Om jag tänker utifrån den erfarenhet jag har av vänner m.m. med stor psykisk ohälsa (de som är mer eller mindre funktionsnedsatta) med problematisk uppväxt har nästan alla en lika lång lista med diagnoser.
Nu är jag såklart inte psykiatriker men det känns som att diagnoserna/symptomen kan överlappa och bara för att personen har stora problem och behöver hjälp blir det diagnos efter diagnos på pappret (men sällan mer eller bättre hjälp…)

Ett utdrag ur boken
”Enligt min moster har jag bara inte fått lära mig vett och etikett av min mamma eller styvpappa när jag var barn. Nej för enligt min moster så hade jag varit fullt frisk om min mamma hade visat mig empati. Jag tror hon har helt rätt. De personlighetsstörningarna sm jag har, hade jag inte haft idag om jag inte var uppvuxen i en dysfunktionell familj. När jag var liten skulle jag inte synas. Då fick man stryk. En käftsmäll här, en blåtira där. Det spelade ju ingen roll för jag var född i fel kön. Jag var flicka och enligt min styvpappa så föder inte riktiga män döttrar”.
Citera
2026-09-02, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73

Den som orkar och är nyfiken nog kan ringa Skatteverket och få ut information om hennes syskon och föräldrar. Man kan kolla folkbokföringen för att se vilka som var skrivna på samma adress när hon var barn. Man kan kolla hennes folkbokföring för att se var hon var fosterbarn som barn.
Det var ju någon som orkade kontakta Kronofogden, så den kanske orkar med sånt här också.
Jag har personligen inte lust att rota i syskonen, de verkar inte vilja vara offentliga + har inte växt upp tillsammans hela tiden så de har säkert ingen relation alls.
Citera
2026-09-02, 18:28
Medlem
Det ska bli så tomt här hemma! Allt ska sälja i loppisen. Men ett 10 pack nya små skålar måste köpas på Costco. Minimalist ja tjena du.
Citera
2026-09-02, 19:04
Medlem
askungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarmorRex
Det ska bli så tomt här hemma! Allt ska sälja i loppisen. Men ett 10 pack nya små skålar måste köpas på Costco. Minimalist ja tjena du.

Det kommer nog aldrig ske....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in