2025-09-12, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckolina55
Tydligen var det en med diagnos som sa hej då. Och hon härma person( jag kan ha fel oxå)

Nej, så var det inte.

Det var någon som sade hejdå till hela bion när filmen var slut. Ingen sa att den personen hade ”en diagnos”, och det behöver den inte ha heller.

När de satt inne på bion skrek hon till och gjorde ljud för hon blev rädd av filmen. Då sa Stefan att han inte var där som hennes partner, utan hennes assistent. Han menade alltså att han skämdes för henne.
Det var väl dumt att berätta i videon men det säger ju inget om hennes syn på de som behöver assistenter, och Stefan har kanske bara inte en PK-humor.
Citera
2025-09-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Nej, så var det inte.

Det var någon som sade hejdå till hela bion när filmen var slut. Ingen sa att den personen hade ”en diagnos”, och det behöver den inte ha heller.

När de satt inne på bion skrek hon till och gjorde ljud för hon blev rädd av filmen. Då sa Stefan att han inte var där som hennes partner, utan hennes assistent. Han menade alltså att han skämdes för henne.
Det var väl dumt att berätta i videon men det säger ju inget om hennes syn på de som behöver assistenter, och Stefan har kanske bara inte en PK-humor.

Som jag skrev jag kan ha fel ...
Citera
2025-09-13, 16:33
Medlem
Citat:
Som jag skrev jag kan ha fel ...

Det klart man kan, men ska man kritisera någon ska man väl dubbelkolla så att man har rätt och det inte blir onödigt skit.
Citera
2025-09-13, 21:00
Medlem
Citat:
Det klart man kan, men ska man kritisera någon ska man väl dubbelkolla så att man har rätt och det inte blir onödigt skit.

Eller så kan du ju skita i att läsa och kommentera ...
Citera
2025-09-14, 19:18
Medlem
Citat:
Eller så kan du ju skita i att läsa och kommentera ...

Du tycker inte att det är onödigt och oschysst att inte lyssna ordentligt när de pratar och sen få det att framstå som att hon har en dålig syn på folk som har assistent? Man kan kritisera henne för mycket men inte det i alla fall. Ska man kritisera och få någon att framstå som dålig ska man se till att ha fakta, och inte själv inte vara den som helt missförstår ett samtal.

Sen läser man det som skrivs. Vill du inte bli läst, så skriv inte. Och jag kommenterar på precis vad jag vill.
Citera
2025-09-14, 20:33
Medlem
Citat:
Du tycker inte att det är onödigt och oschysst att inte lyssna ordentligt när de pratar och sen få det att framstå som att hon har en dålig syn på folk som har assistent? Man kan kritisera henne för mycket men inte det i alla fall. Ska man kritisera och få någon att framstå som dålig ska man se till att ha fakta, och inte själv inte vara den som helt missförstår ett samtal.

Sen läser man det som skrivs. Vill du inte bli läst, så skriv inte. Och jag kommenterar på precis vad jag vill.

Att du bara orkar
Citera
2025-09-14, 20:50
Medlem
Jag har tänkt på att alla olika salvor natur medel mm som Ellie håller på med
Hon kommer inte att bli bra för man måste låta en sak i taget få verka.
Hon är ju för dum för att förstå det
Herregud hon såg ju ut som en häxa i senaste videon då hon klev ur bilen
Och så frågar hon Stefan älskar du mig!!!!!!!
Citera
2025-09-14, 20:51
Medlem
Ang det som diskuteras som hände på bion… Jag tycker det är svintydligt att hon sitter och gör narr av någon som ”är lite speciell” som sa hej då till alla. Sedan spinner dom vidare på att Stefan går med som hennes assistent för att hon också är speciell iom kladdat med krämen. Det är hon visserligen men inte så pass att hon behöver ledsagare. Dom får det att låta väldigt nedvärderande mot dom som verkligen är i behov av en assistent. Usch.
Senast redigerad av Samson87 2025-09-14 kl. 21:47.
Citera
2025-09-14, 20:54
Medlem
Hur många tror dom tvättade händerna efter leklandet? 🦠🤢
Citera
2025-09-14, 20:59
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
Hur många tror dom tvättade händerna efter leklandet? 🦠🤢

Dom går runt på IKEA och tar på saker sen håller hon på den trasiga läppen med ett finger när hon skrattar! Som någon skrev tidigare ett under att hon inte får en stor infektion i nåt av dom där vätskande såren
Citera
2025-09-14, 21:36
Medlem
Citat:
Ang det som diskuteras som hände på bion… Jag tycker det är svintydligt att hon sitter och gör narr av någon som ”är lite speciell” som sa hej på till alla. Sedan spinner som vidare på att Stefan går med som hennes assistent för att hon också är speciell iom kladdet med krämen. Det är hon visserligen men inte så pass att hon behöver ledsagare. Dom får det att låta väldigt nedvärderande mot dom som verkligen är i behov av en assistent. Usch.

Håller med!
Citera
2025-09-14, 22:02
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ang det som diskuteras som hände på bion… Jag tycker det är svintydligt att hon sitter och gör narr av någon som ”är lite speciell” som sa hej då till alla. Sedan spinner dom vidare på att Stefan går med som hennes assistent för att hon också är speciell iom kladdat med krämen. Det är hon visserligen men inte så pass att hon behöver ledsagare. Dom får det att låta väldigt nedvärderande mot dom som verkligen är i behov av en assistent. Usch.

Ja alltså hon säger så här: ”jag satt o skrek till o hoppade o gjorde konstiga ljud.. varpå Stefan säger .. jag är ju inte här som din partner utan som din assistent… då säger hon ”ja men det kan man ju oxå tro med tanke på hur jag ser ut”

Så min tolkning är att hon menar att alla som behöver assistent inte ser kloka ut… vilket jag tycker är oerhört förolämpande.. sjukt krass syn måste jag säga med tanke på att hon vill framstå som något helt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in