2025-08-21, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auntautismi
Ja, denna överkonsumtion och allt hon köper. Människor har gett en sina förvärvade medel för hennes behandling sen ser man henne köpa såååå mycket onödigt skit. Såg att vloggen från Malmöfestivalen var borttagen, där drösslade hon på festivalmat och karuseller. Och så Furuviksparken, snacka om dyr ”vardag”. Behöver man nu åka till Malmö för sin hälsa sätter man det först. Barnet uppskattar skogen och havet som är gratis.
Herregud vad Ellie måste gå in och läsa här eftersom hon tar bort videos.

Och pengarna hon fick gick mycket till bortskämda mellon och han jävla lego..
Fattar inte varför hon tog med Stefan och Mellon varje gång ..och varför inte bo på billigt vandrarhem istället för dyrt hotellrum..

Undrar vad hon kommer ha för sjukdom om några veckor😂😂😂

Hon verkar ha alla sjukdomar 😉
Citera
2025-08-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckolina55

Fattar inte varför hon tog med Stefan och Mellon varje gång ..och varför inte bo på billigt vandrarhem istället för dyrt hotellrum..

Svarat att hon ”måste redigera om den” läs: redigera bort när hon svullar Dubaichokladen 😂😂. Nä, falskare människa får man leta efter.

Hon pratade ju väldigt mycket om sin POTS innan hon fick TSW så hon kanske ska älta den på nytt…? Eller så hittar hon på en ny sjukdom? 🤷‍♀️
Citera
2025-08-22, 10:27
Medlem
Vi har ju snackat om hypokondri, men vad tror ni om münchhausen? Ger frivilligt fan i att behandla eksem med kortison: det blossar upp. Filmar och fotar och visar upp och får medlidande. Innan det, som nämnts, pots bla bla och andra åkommor. Bara en lös teori, men vore kul att höra vad ni tänker om det
Citera
2025-08-22, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanheden2224
Vi har ju snackat om hypokondri, men vad tror ni om münchhausen? Ger frivilligt fan i att behandla eksem med kortison: det blossar upp. Filmar och fotar och visar upp och får medlidande. Innan det, som nämnts, pots bla bla och andra åkommor. Bara en lös teori, men vore kul att höra vad ni tänker om det
Jag har med funderat i dom tankarna. Det verkar som hon söker uppmärksamhet i perioder. Ena stunden är allt bra för att minuten efter har hon något fel. I dag på Instagram så skrev hon behandla andra som du själv vill bli behandlad, konstigt att skriva så när hon själv inte tycks göra det. Finns det en behandling så tar man väl emot den istället för att gnälla om hur ont man har mm. Jag är inne på din linje ang munchhausen.
Citera
2025-08-22, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultrondagg11
Jag har med funderat i dom tankarna. Det verkar som hon söker uppmärksamhet i perioder. Ena stunden är allt bra för att minuten efter har hon något fel. I dag på Instagram så skrev hon behandla andra som du själv vill bli behandlad, konstigt att skriva så när hon själv inte tycks göra det. Finns det en behandling så tar man väl emot den istället för att gnälla om hur ont man har mm. Jag är inne på din linje ang munchhausen.

Citat:

I grunden tror jag det handlar om uppmärksamhet vilket det gör när man utövar Münchhausen, så jag tror absolut din teori stämmer!

Detta med cellförändringarna (som väldigt många faktiskt har) var ju just hon döende av), missförstå mig rätt. Men alla hennes åkommor förstorar hon, förvränger eller rent av hittar på vilket är helt enligt med sjukdomsbilden. Hon behöver helt enkelt hjälp. Hur fan man dom släppa in henne på en utbildning till beroendeterapeut? Ska hon sen vägleda andra? Skrämmande som det är idag, hur många som ser upp till henne och tar efter… Folk är ju som bekant lättpåverkade/lättlurade…
Citera
2025-08-22, 12:42
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Smultrondagg11

Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
I grunden tror jag det handlar om uppmärksamhet vilket det gör när man utövar Münchhausen, så jag tror absolut din teori stämmer!

Detta med cellförändringarna (som väldigt många faktiskt har) var ju just hon döende av), missförstå mig rätt. Men alla hennes åkommor förstorar hon, förvränger eller rent av hittar på vilket är helt enligt med sjukdomsbilden. Hon behöver helt enkelt hjälp. Hur fan man dom släppa in henne på en utbildning till beroendeterapeut? Ska hon sen vägleda andra? Skrämmande som det är idag, hur många som ser upp till henne och tar efter… Folk är ju som bekant lättpåverkade/lättlurade…

Vi får inte glömma artrit, ibs, parasiter, svamp, lymfsystemet, ppp? .. vad är det mer?

Münchhausen är faktiskt inte omöjligt.

Påhitten känns inte alltid planerade utan kommer av bara farten när hon pratar.. mytomani hänger ihop med Münchhausen så .. 🤷🏼‍♀️
Citera
2025-08-22, 13:41
Medlem
Citat:

Tror hon är hypokondriker..hon vill att man ska tycka synd om henne.
Om några veckor har hon någon annan sjukdom.

Har för mig hon hade urinvägsinfektion i många veckor..
Jag är multisjuk. Jag har stora hjärtfel så Ellie ligger i lä där. Fattar inte varför man vill vara sjuk? Jag är tvärtom säger jag mår bra ...
Citera
2025-08-22, 15:03
Medlem
icons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Vi får inte glömma artrit, ibs, parasiter, svamp, lymfsystemet, ppp? .. vad är det mer?

Münchhausen är faktiskt inte omöjligt.

Påhitten känns inte alltid planerade utan kommer av bara farten när hon pratar.. mytomani hänger ihop med Münchhausen så .. 🤷🏼‍♀️
Bara sett några av hennes videos och det var ett tag sedan men då var det bekymmer med munnen och tänderna. Blev berörd och tyckte synd om henne. Är det något hon benämnt mer?
Citera
2025-08-22, 15:49
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av icon
Bara sett några av hennes videos och det var ett tag sedan men då var det bekymmer med munnen och tänderna. Blev berörd och tyckte synd om henne. Är det något hon benämnt mer?

Gick hon inte till tandläkaren o drog ut en tand för inte så jättelänge sedan? Efter det har hon inte pratat nåt särskilt om tänderna vad jag kan minnas… mer än att hon slutat med fluor o sköljer munnen med kokosolja
Citera
2025-08-22, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckolina55

Så mycket som hon misskött sin kost och sina anvisningar dessa två veckor kommer hon att dras med TSW ett tag till 😉. I dagens inlägg ser hennes ansikte försämrat ut. Hon kommer att skylla på att resan var intensiv denna gången för det var nattåg och så kommer hon skylla på stress och skola fast hon haft det sååå nice och manjana hos Per..la. Hon kommer inte säga att det var för att hon äter helt off.
Citera
2025-08-23, 12:25
Medlem
Citat:
Så mycket som hon misskött sin kost och sina anvisningar dessa två veckor kommer hon att dras med TSW ett tag till 😉. I dagens inlägg ser hennes ansikte försämrat ut. Hon kommer att skylla på att resan var intensiv denna gången för det var nattåg och så kommer hon skylla på stress och skola fast hon haft det sååå nice och manjana hos Per..la. Hon kommer inte säga att det var för att hon äter helt off.
Så sant, det senaste inlägget talar hon om hur jobbigt och svårt det varit och att TSW blivit värre av stress och kost. Det var någon som skrev en kommentar på det hela och blev tillrättavisad av en annan följare, att ingen aning om hur jobbigt E. Har det och vad hon varit med om *suck* är det någon hemlig sekt hon skapat tro. Där andra åsikter inte räknas.
Citera
2025-08-23, 13:28
Medlem
Citat:
Hon säger hon har gluten intolerans men hon verkar inte få ont i magen fast hon fått i sig gluten. Läste om en pojke som fått i sig av misstag och han hade så ont.
Klart hon inte erkänner att hon äter fel. Såg när hon gjorde beasås o hon smaka o stoppa i skeden igen. Stackars om nån annan med ska äta av den

Tänkte varför låter hon inte Mellon börja med en bra kost han kan ju med då dessa sjukdomar som hon har🤣🤣🤣

Gillade henne förr när hon bakade och donade och tipsa om olika recept.
Nu är det bara hennes sjukdomar ..kommer nån ny snart igen🤣🤣
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in