2026-01-05, 17:38
Medlem
Sedan tycker jag att Stefan är lika falsk han med.
Citera
2026-01-05, 19:19
Medlem
Inte bara jag som reagerade på att Stinas tassar kan får köldskador - den personen blev uthängda på Instagram ögon böj. Och hennes följare kommer stötta och säga ”Ta inte åt dig gumman, du är en jättefin matte!”.
Citera
2026-01-05, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Lite konstigt att man inte berättar att ”detta hörde jag på x konto, och det var så bra så jag vill dela det med er”.
Eller att hon inte tar inspiration, men gör om det till hennes variant.

Men berättar man inte om vad nästan 200 000kr i gåva går till, och inte ens gör ett TACK-inlägg (sjukt!), så är jag inte förvånad att man inte ger cred till andra kreatörer 😅

Verkligen konstigt. Såg idag att vi följer samma person som delade den äkta reelen men den stora kreatören delar ju rakt av till ursprungskällan. Nej, jag är inte heller förvånad!

Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Det är egentligen tragiskt.
Många med svår uppväxt och psykiska problem söker sig till att arbeta tex inom socialtjänsten eller terapi. De flesta har ju dock arbetat med sig själva men i grunden för många av de här personen finns någon idé om att DE ska laga, hjälpa, fixa och vara en slags räddare i nöden för dem som behöver räddas.

Precis som de själva nog hade behövt räddas en gång i tiden.

Att vara räddaren i nöden för någon annan blir som att de räddar sig själva, och de får uppmärksamhet och bekräftelse som de kanske saknar och har stort behov av. De blir någon, en någon att se upp till och som har kontroll och som har lösningar (något de inte hade när de själva mådde dåligt).

De här yrkena är ju dock väldigt tuffa mentalt. De kommer aldrig kunna rädda alla, särskilt inte när resurser och andra myndigheter eller regler, blandas in och påverkar vad du kan göra i din yrkesroll. Du kanske inte ens kan göra det du borde kunna göra, pga resursbrister.
Många blir sjukskrivna i dessa yrken och byter yrke.

Man kan fundera över om hon verkligen är mogen för sådant här ansvar och om det är snällt mot henne själv att utsätta sig för det.

Nu blev detta också generaliserande hobbypsykologi, men just detta har det diskuterats om + höga sjuktal och att utbildningarna inte motsvarar verkligheten och därför flyr de utbildade.

Så sant!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Cirrus008
Inte bara jag som reagerade på att Stinas tassar kan får köldskador - den personen blev uthängda på Instagram ögon böj. Och hennes följare kommer stötta och säga ”Ta inte åt dig gumman, du är en jättefin matte!”.

Ellie älskar att hänga ut andra! Jag skäms att jag tyckte hon var så bra förut men det tar ju tid att "känna någon" på instagram/youtube också precis som det gör i verkligheten.
Citera
2026-01-05, 19:40
Medlem
Ja jag reagerade också! Och nu försöker hon med att den lilla valpen bara är ute några minuter åt gången. Hon spyr ur sig lögner och blir helt rabiat när någon säger ifrån. Så bra gjort av den som skrev nu ang. vovven.
Citat:
Citera
2026-01-05, 20:27
Medlem
Citat:

Hur kan man hänga ut en person på det sättet???
Men verkar som att till och med Elli insåg att där var gränsen nådd iom att hon nu tagit ner den storyn. Hon verkar inte ha så god självkänsla då hon hela tiden slår bakut så fort hon blir ifrågasatt. Ingen bra egenskap som terapeut.
Citera
2026-01-05, 20:28
Medlem
Citat:

Skit löjligt!
Fattar att man kan bli lack ibland på alla DMs.
Men det här var ju inte ens något otrevligt.

Och för att sen lägga ut en hel harang om ordens innebörd som hon inte ens har skrivit själv. Utan AI har förklarat.

Så lågt.
Så ILLA!
Citera
2026-01-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsteralven3338
Ja jag reagerade också! Och nu försöker hon med att den lilla valpen bara är ute några minuter åt gången. Hon spyr ur sig lögner och blir helt rabiat när någon säger ifrån. Så bra gjort av den som skrev nu ang. vovven.

Var stod det om vovven och att vara ute när det är kallt?
Citera
2026-01-05, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammi37
Var stod det om vovven och att vara ute när det är kallt?

I ett inlägg på insta. Vilket inte stämmer, hon var ute när de skottade snö och det vad bra längre än 1-2 min. Hon stod vid dörren och skakade.
Citera
2026-01-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlisanBusan
Skit löjligt!
Fattar att man kan bli lack ibland på alla DMs.
Men det här var ju inte ens något otrevligt.

Och för att sen lägga ut en hel harang om ordens innebörd som hon inte ens har skrivit själv. Utan AI har förklarat.

Så lågt.
Så ILLA!

Tycker inte heller det var otrevligt, lite besserwiss:igt kanske men hon hade ju rätt. De kan förfrysa tassarna och det är en VALP, jag blir så trött på hur man inte har bättre omdöme.
Citera
2026-01-05, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsteralven3338

Helt rätt av personen.
Jag har filmat av filmerna när de står och skottar och man ser Stina stå och skaka och stå vid dörren.
Ok om det är en husky liksom (om ens då, de kan ju också förfrysa tassarna) men detta är i grunden en nakenhund och ca 3-4 månader. Jag blir på riktigt illa berörd.
Citera
2026-01-05, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samson87
Hur kan man hänga ut en person på det sättet???
Men verkar som att till och med Elli insåg att där var gränsen nådd iom att hon nu tagit ner den storyn. Hon verkar inte ha så god självkänsla då hon hela tiden slår bakut så fort hon blir ifrågasatt. Ingen bra egenskap som terapeut.

Exakt. Otroligt dåligt självkänsla. Och lyssnar på folk hela tiden. Och tjatar om dig varenda real. Jag ska inte bry mig om jag ska inte bry mig om blablabla. Hon är så tröttsam.
Citera
2026-01-05, 21:18
Medlem
Ellie älskar att hänga ut andra! Jag skäms att jag tyckte hon var så bra förut men det tar ju tid att "känna någon" på instagram/youtube också precis som det gör i verkligheten.
[/quote]

Jag tyckte om att följa henne i Vallentuna men sedan flytten är allt så märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in