Citat:
Ursprungligen postat av
PamBam
Lite konstigt att man inte berättar att ”detta hörde jag på x konto, och det var så bra så jag vill dela det med er”.
Eller att hon inte tar inspiration, men gör om det till hennes variant.
Men berättar man inte om vad nästan 200 000kr i gåva går till, och inte ens gör ett TACK-inlägg (sjukt!), så är jag inte förvånad att man inte ger cred till andra kreatörer 😅
Verkligen konstigt. Såg idag att vi följer samma person som delade den äkta reelen men den stora kreatören delar ju rakt av till ursprungskällan. Nej, jag är inte heller förvånad!
Citat:
Ursprungligen postat av
PamBam
Det är egentligen tragiskt.
Många med svår uppväxt och psykiska problem söker sig till att arbeta tex inom socialtjänsten eller terapi. De flesta har ju dock arbetat med sig själva men i grunden för många av de här personen finns någon idé om att DE ska laga, hjälpa, fixa och vara en slags räddare i nöden för dem som behöver räddas.
Precis som de själva nog hade behövt räddas en gång i tiden.
Att vara räddaren i nöden för någon annan blir som att de räddar sig själva, och de får uppmärksamhet och bekräftelse som de kanske saknar och har stort behov av. De blir någon, en någon att se upp till och som har kontroll och som har lösningar (något de inte hade när de själva mådde dåligt).
De här yrkena är ju dock väldigt tuffa mentalt. De kommer aldrig kunna rädda alla, särskilt inte när resurser och andra myndigheter eller regler, blandas in och påverkar vad du kan göra i din yrkesroll. Du kanske inte ens kan göra det du borde kunna göra, pga resursbrister.
Många blir sjukskrivna i dessa yrken och byter yrke.
Man kan fundera över om hon verkligen är mogen för sådant här ansvar och om det är snällt mot henne själv att utsätta sig för det.
Nu blev detta också generaliserande hobbypsykologi, men just detta har det diskuterats om + höga sjuktal och att utbildningarna inte motsvarar verkligheten och därför flyr de utbildade.
Så sant!!!
Citat:
Ursprungligen postat av
Cirrus008
Inte bara jag som reagerade på att Stinas tassar kan får köldskador - den personen blev uthängda på Instagram ögon böj. Och hennes följare kommer stötta och säga ”Ta inte åt dig gumman, du är en jättefin matte!”.
Ellie älskar att hänga ut andra! Jag skäms att jag tyckte hon var så bra förut men det tar ju tid att "känna någon" på instagram/youtube också precis som det gör i verkligheten.