En person har hamnat i vattnet från Helsingborg-Helsingörsfärjan Tycho Brahe under torsdagseftermiddagen. En räddningsinsats pågår just nu.
Fallet har skett på den danska sidan av Öresund och personen har vid 15-tiden ännu inte hittats. Den svenska sjö- och flygräddningscentralen bistår just nu sina danska kollegor i sökandet efter personen.
Personen kan ha simmat iland, i varje fall om det var en islänning. Se filmen "Djupet"
Mycket talar för att det var ett frivilligt åtagande att hoppa ner i plurret. Är ju inte ens skönt att gå på en färjas däck när det är höst och blåser kraftigt. Kanske att man tar ett par djupa inandningar vid dörren men inte mer än så.
Nä det känns inte så hoppfullt men jag hoppas hopparen hittas. Men kanske var detta hopp frivilligt? Hoppsan, många hopp blev det här, men hoppas ni förstår. Nä nu hoppas vi på det bästa och jag hoppar till nästa ämne. Tjingeling.
Det tror jag inte. Balkongflygningar är främst en muslimsk tradition, där kvinnan kastas från balkongen om hon varit med en svenne eller dylikt (eller mannen kastas från balkongen om han är bög). Flygning från färjan låter mer som en olycka eller självmord. Dessutom är muslimer rädda för vatten.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!