Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-10-18, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiatarrNenne
Svenskar påskjuts och dödas, enbart för att de är Svenskar!!!

Sådant sker normalt bara i krig; att människor skjuts på grund av sin nationalitet.

Borde vi inte förklara krig mot islamister?

Det är ett hybridkrig och du vet inte vem angriparen är.
Och man kan förstås inte förklara krig mot islamister, om man inte är president i USA.

Det här kriget har pågått länge, men alldeles för många är politiskt blinda för att kunna se.
Politiker och makthavare rör sig inte bland folk längre.
Citera
2023-10-18, 12:38
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
inte alls.... försöker du provocera

Om du har en av världens största religioner som ber dig att inte skända deras heliga skrift genom att bränna den ... och du inte har den kognitiva förmågan att förstå skillnad mellan detta respektlösa "coola tuffa långfinger" och att "bara bränna lite papper" (med öppna stora oskyldiga ögon).

Om du spelat dum i ovan fall.. varför fortsätter du spela dum även efter att det fruktansvärda dådet inträffat?

Det ena rättfärdigar inte det andra.. men nu vet ni ("ni rasister" för de svagbegåvad här på forumet) åtminstone hur detta "oskyldiga pappersbrännandet" tas emot... så fortsätt elda.
Du tycker terrorister ska diktera villkoren här? Vad får vi inte göra nästa gång för att dem inte ska bli provocerade. Nästa gång måste vi gå i tält för att inte provocera muslimska män inte ska grupp våldta oss. Vi får så klart skylla oss själva för vi vet ju vad den korta kjolen kan utlösa. Din jävla idiot. Vi ska inte krypa för islam. Vill man det så finns andra ställen att bosätta sig på. Du är inte skarpaste kniven du.
Citera
2023-10-18, 12:45
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Det gjorde ni redan då ni hädade och spottade på deras heliga bok.

Dessutom var det två blattar ni tog in som medhjälpare... Fjanten Paludan och Agenten Momika.
Men er djuriska kåthet att hata något ni inte förstår tog över och ni hejade på med fragda runt munnen.

Nu ser ni konsekvenserna av ert agerande..
Jag tänkte skriva precis samma sak men såg att du redan gjort det.
Det är inte ofta vi är överens men här är vi det.

Religionskriget initierades av koranbrännarna och är nu i full swing. Nu kommer eldprovet där koranbrännarna och deras påhejare måste upp till bevis och visa att de är engagerade till sin sanning och villiga att stå i första ledet och försvara sitt ställningstagande med sitt eget kött och blod.
Citera
2023-10-18, 12:48
Medlem
Logique88s avatar
Citat:

Dessutom var det två blattar ni tog in som medhjälpare... Fjanten Paludan och Agenten Momika.
Men er djuriska kåthet att hata något ni inte förstår tog över och ni hejade på med fragda runt munnen.

Så mitt förslag är att ni inte viker er nu.. utan går och köper en hel pall med Koranen och tuttar fjutt.. EM är runt hörnet så ni kan åka runt i Europa med den svenska tröjan på och hävda er rätt till "yttrandefrihet" som ni förväxlat med provokation.
Yttrandefrihet är rätten att få provocera.
Citera
2023-10-18, 12:48
Medlem
GruppboendetFiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Om vi på riktigt förbjöd koranbränning så skulle Paludan börja elda turkiska mattor istället. Och den där MittMalmö skulle bli precis lika uppretad av det som en bränd koran.

Man kan måla muhammed också. Det är en konstruktiv handling och är utan tvekan skyddad av koncept-idén att man får göra konst, att konst inte ska förbjudas. Psykosvänstern hade haft problem att hitta anledningar att skälla på det.

Man kan till och med måla muhammed och allah som hjältar och vackra. Stålmannen-muhammed. Det behöver inte ens vara en provokativ bild.

Islamisterna skulle gå bananas i vilket fall, med dödshot, och genomförda mord. Kanske till och med en självmordsbombare offrar sig för att mörda konstnärerna.

Det visar att det inte handlar om att förolämpa islam.
Det handlar om att islamister använder det, våldet, för att tvinga på andra sina lagar. Ett första fotfäste för deras teokratiska samhällskick. Att islam står över lagen.

De här två koncepten är oförenliga:
- Man får inte kritisera islam.
- Vi har yttrandefrihet (och får därför kritisera islam)

Så är det idag, och det kommer fortsätta vara så för alltid i Sverige. De muslimer som inte accepterar att man får kritisera islam är islamister. De kommer ha det svårt framöver, i det nya sverige.
Senast redigerad av GruppboendetFisken 2023-10-18 kl. 12:54.
Citera
2023-10-18, 12:49
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Svenskar påskjuts och dödas, enbart för att de är Svenskar!!!

Sådant sker normalt bara i krig; att människor skjuts på grund av sin nationalitet.

Borde vi inte förklara krig mot islamister?

Frågar du media verkar de snarare deklarera krig mot islamofobi och SD.
Citera
2023-10-18, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorthor
Är du en av alla godhetsknarkare? Frågan handlade om islamister, inte muslimer.

Citat:
Nej du distanserade dig från Sverige i ditt första inlägg.

Är du muslim?

Varför har ni svårt tro det finns svenskar som inte hycklar ,falska ,bittra mm utan säger som det är i stället ger man hat kan man inte förvänta sig kärlek tillbaka ?
Citera
2023-10-18, 12:50
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:

Så mitt förslag är att ni inte viker er nu.. utan går och köper en hel pall med Koranen och tuttar fjutt.. EM är runt hörnet så ni kan åka runt i Europa med den svenska tröjan på och hävda er rätt till "yttrandefrihet" som ni förväxlat med provokation.

Jag misstänker att du inte vet vad yttrandefrihet är? Låt mig vara behjälplig.

””Yttrandefriheten” omfattar inte bara information och idéer som mottas positivt eller anses ofarliga eller likgiltiga, utan också de som kränker, chockerar eller stör staten eller någon del av befolkningen.”

Det är en grundbult i den västerländska demokratin genom utvecklingen som skedde under den västerländska upplysningstiden. Att religösa människor känner sig kränkta är inte att godta som inskränkning av yttrandefriheten. Lika lite som den tar hänsyn till andra religösa idéer som kristendom. Tex utställningen Ecce Homo 1998.
Uppskattar man inte yttrandefrihet borde man kanske välja att bosätta sig någonstans i världen där yttrandefrihet inte är en grundläggande princip?
Citera
2023-10-18, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Varför har ni svårt tro det finns svenskar som inte hycklar ,falska ,bittra mm utan säger som det är i stället ger man hat kan man inte förvänta sig kärlek tillbaka ?
Godhetsknarkare för mig är de som säger det de tror att all förväntar sig, de vågar inte säga vad de själva står för. En godhetsknarkare är den som verkligen hycklar.
Citera
2023-10-18, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorthor
Godhetsknarkare för mig är de som säger det de tror att all förväntar sig, de vågar inte säga vad de själva står för. En godhetsknarkare är den som verkligen hycklar.
Vågar inte säga för vem ? Vi på en anonym forum om du missat det ?😃

Människor förlorade liv p g a dumheter fattar du det ?
Citera
2023-10-18, 12:59
Citat:

Jag blir kränkt av det du säger. Du spottar på yttrandefriheten.

Rimligtvis så borde jag då få mörda lite. Och det är helt okej enligt dig.
För jag har ju blivit kränkt!!

Du har spottar på det viktigaste vi har i sverige
Citera
2023-10-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1
Vågar inte säga för vem ? Vi på en anonym forum om du missat det ?😃

Människor förlorade liv p g a dumheter fattar du det ?
Vad babblar du om? Jag vill ju att vi ska bekämpa islamisterna, har jag sagt annat? Eller vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in