2023-10-18, 15:02
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Vem har sagt något om att döda? Politiker skall inte ha det. Punkt. Det invaggar dem i sin falska trygghet som de säljer till oss. Om något skulle det KRÄVAS att de bor i förorter UTAN NÅGRA SOM HELST priviligier. Jag kan garantera att de ändrar åsikt snabbt dessa j-a hycklare.

Idioter som förfäras över meningslösa tweets är skyldiga till att samhället är helt upp och ned.

Hade det varit en privat person som gjort tweetet är det förståeligt.
Att en politiker gör det är en helt annan sak.
Hon gör det som SD are och då pratar man för det partier hon är med i.

Det hon gjorde står för ganska många saker och säger en hel del om henne som person.
Vilket jag tycker visar på en låg intelligens och en saknad av förståelse hur man agerar när det händer saker i samhället. Hon hade verkligen nollkoll.
Senast redigerad av Krickedixan 2023-10-18 kl. 15:06.
Citera
2023-10-18, 15:10
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Hon säger som det är. Vad är problemet?

Reinfeldt borde inte ha polisskydd.

Med den logiken borde inte Paludan eller Momika ha polisskydd.
Citera
2023-10-18, 15:17
Medlem
Bazze1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlyatMan
Med den logiken borde inte Paludan eller Momika ha polisskydd.
Dessa personer har polisskydd för att polisen anser att det behövs för annars går muslimerna bärsärk och troligen mördar dom....inte för att dessa personer vill eller kräver det.......stor jävla skillnad.
Citera
2023-10-18, 15:21
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
Att Sverige förvandlas från en förebild till ett skräckexempel på åtta år

Ett stort jäkla NJA på den hörru.

Reinfeldt är, visserligen, en av de som är högst ansvarig för den väg Sverige gått på de senaste 40-50 åren, tillsammans med Olof Palme, Ingvar Carlsson, Göran Persson, Carl Bildt m.fl. men varken de 20-25 åren innan Alliansregeringarna, eller de 9 åren efter, har varit några under de heller.

Sverige slutade vara ett föredöme långt innan Reinfeldt kom till makten. Att folk tror något annat beror på att den svenska staten har propagandaorgan, som dyvlar ut samma gamla trötta floskler över världen om Sverige i parti och minut, bekostat med folkets skattemedel. Samt det faktum att migrationsförespråkarna hela tiden flyttar målstolparna för jämförelse (självklart ser våra skolresultat fortfarande lysande ut om vi jämför oss med Eritrea och Marocko, istället för Finland och Norge...).

Den enda anledningen till att folk tror att det blev så mycket värre under just Reinfeldts tid vid makten, är att han inte hymlade om vad han avsåg genomföra och hur han såg på Sverige och migration. Det gjorde regeringarna innan, och efter, däremot.

Ett bra exempel på ovanstående är det faktum att migrationen fortsätter att flöda ohejdat i år också, trots att folk sitter i FB-trådar och jublar över förment "hårdare tag" och utvisningar.

Om inte något revolutionerande sker under årets två sista månader, så kommer Sverige att ha tagit emot över 100 000 människor i år också. Vi hade tagit emot ca 80 000 människor när September övergick till Oktober. Månadssnittet 2023 har varit strax över 7000 människor. Sverige har alltså månatligen haft invandring som motsvarar en liten stad i storlek med Trosa, Åtvidaberg eller Båstad. Månad ut och månad in.

Ovanstående betyder också att om vi utvisar i samma takt som vi gjort under 2023, d.v.s. ca 9000 personer totalt vid årsskiftet enligt genomförda och prognostiserade siffror, så äts det upp på mindre än 1,5 månad av invandringen (här förutsätter jag också att utvisningarna faktiskt verkställts, vilket knappast är särskilt troligt, då en stor procent av de med utvisningsbeslut sedvanligen håller sig gömda och alltså inte utvisas i realiteten).
Citera
2023-10-18, 15:22
Medlem
Sd-humor.

De slutar aldrig att förvåna de små organismerna med synapskollaps.
Citera
2023-10-18, 15:29
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag överdrev såklart. Men hon tycker uppenbarligen att man kan beskylla honom för dubbelmordet i går. Det tycker jag är långsökt och tramsigt. Sånt larv ska inte riksdagsledamöter ägna sig åt. De borde stå över sånt.

Jag tycker inte att hon gör det och jag kan inte finna något bevis för det i hennes tweet heller.

Däremot beskyller hon Reinfeldt för att ha varit en stor bidragande orsak till att den typen av människor finns, i stor mängd, i Europa i allmänhet och Sverige i synnerhet. En migrations och integrationspolitik han konsekvent genomförde under sina 8 år som statsminister, trots att han måste ha fått hundratals eller kanske till och med tusentals varnande rapporter om vad som höll på att ske i Sverige med brottslighet, hedersproblematik och annat.

Hon menar därför att han borde passa på att leva i det samhälle han med så stor arbetslust och en sådan orubblig inställning har skapat, istället för att belasta redan ansträngda polisiära resurser för att vakta honom och skydda honom mot det samhälle han varit en stor bidragande faktor i att framställa.

Om det är något som riksdagsledamöter borde ägna sig åt så är det ju att lyfta fram problem och försöka åtgärda dem, inte låtsas som om problemen inte existerar för att skydda andra medlemmar av sin egen förment fridlysta krets.
Senast redigerad av T-80U 2023-10-18 kl. 15:33.
Citera
2023-10-18, 15:38
Avstängd
Jessica har live-stream kl 19 ikväll.
https://x.com/JessicaStegrud/status/...290014980?s=20
Citera
2023-10-18, 15:44
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Framröstad av väljarna. Det som skiljer Reinfeldt nu är dock att väljarna, åtminstone delvis, svängt.

Nej det var verkligen inte vad väljarna röstade på ! Väljarna röstade på respektive parti och inte alliansen som den tog form under Reinfeldt Maud Olofsson osv . Den enda i det sammanhanget med ryggrad var Odenberg när han tvärvägrade efter att Reinfeldt Borg gjorde slarvsylta av svenskt försvar . Samma jävla Reinfeldt som feg som en mus söker livvaktsskydd efter att han bett alla " att öppna sina hjärtan " Är han rädd för sin egna jävla skapelse . Bra då ska han ta konsekvenserna av det också och lösa problemen han skapat . Kristoffersson var iofs med på hörn han med och borde komma med en rejäl jävla avbön till svenska folket
Citera
2023-10-18, 16:37
Medlem
JohnnyTheBrottoms avatar
Bästa sättet att supporta Stegrud i denna stund är att få "Fredde" att inse hur hatad han är. "Twitter/X" skiter han i. Tror ett bra sätt att nå honom är via fotbollsförbundet - och s a s börja snällt så det inte slängs utan verkligen VB;as - skickade nyss följande till SvFF;

VV vb;a detta till ordföranden!

Hej Fredrik!

Min far kände inte dig, men som så många andra på Feken vid den tiden kände han TILL dig. Helt ok lirare, lite "hal", men trevlig och hyfsad organisatör.

Först: lycka till med fortsättningen på ditt myglande av dig till ordförandeposten i SvFF. Det har ju börjat bra! Precis som med Bildt blir allt du tar i katastrof - underligt egentligen med två så begåvade människor. Att du ens vågar hålla dig kvar i "Sverige" (vars land har "gränser någon någongång hittat på" som du en gång sa, mina citationstecken beror på att landet enkom finns kvar som ett geografiskt begrepp, knappast en socio-kulturell enhet.) förstår jag inte med tanke på de miljoner människor som ogillar dig, och de tusentals som faktiskt hatar dig, och är beredda att offra sig själva för att ta med dig hinsides, att du är kvar här under samma identitet och utan plastikjobb i ansiktet. Och då kan du skaffa dig 50-11 livvakter och pansarbil, det lär inte hjälpa. Jag kan ju inte gärna skriva "lita på det" enär ateist och därmed inte tror på ett liv efter detta.

Vet att det finns folk - utan min sans - på vars "listor" du är överlägsen etta. De följer varenda steg du tar, varenda resa, privat eller i tjänsten, troligen har du någon som håller span på dig just i detta nu. Folk som får en islamistisk självmordsterrorist att verka som en dagisfröken. Naturligtvis fegt av Stegrud att just "fega ur" - miljoner svenskar håller ju med henne fullständigt, och det går över alla partigränser ("den där jävla idioten borde skjutas" hör till de saker jag fått höra av en god vän, röstar V...).

Vet inte varifrån din etnomasoschism och ditt Sverigehat emanerar, 1/16 afrikan duger inte som förklaringsmodell. Vet bara att du förstört det här landet, varannan polare snackar om att "emigrera så snart jag har min examen". Grattis! Då går ju befolkningsutbytet ÄN snabbare. Och "Sverige" sjunker allt djupare...precis som du vill och planerat.

Låtit detta mail "silas" av en juris dr och han ser, rätteligen, ingenting i det som juridiskt kan tolkas som "hot". "Anonymt näthat"??? Förvisso hatar jag dig innerligt, innerligt, innerligt - men bara att du svarar så kommer jag förbi med "giltig ID-handling" så är det anonyma ur världen, din onda sjuka människa.
/NN

EDIT; helt seriöst skulle jag fly landet om jag vore FR - vet en snubbe (efterlyst, så har 20 år på kåken som väntar) som verkligen lovat att "plocka den där jäveln innan de hittar mig). NMR-snubbe. Psykopat får man väl säga... ...men this guy´s for real så skulle vara ganska skitnödig i FR; kläder...

EDIT 2; tips; maila SvFF - börja trevligt så får han säkert mailen. Ni behöver ju inte som jag ta i från fotknölarna... men "Freddes" bubbla han lever i kanske kan spricka, och vi ger Stegrud vårt stöd!
Senast redigerad av JohnnyTheBrottom 2023-10-18 kl. 16:46.
Citera
2023-10-18, 16:53
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Samma jävla Reinfeldt som feg som en mus söker livvaktsskydd efter att han bett alla " att öppna sina hjärtan " Är han rädd för sin egna jävla skapelse . Bra då ska han ta konsekvenserna av det också och lösa problemen han skapat .

Ja det säger allt om Reinfeldt, att allas vårt gemensamma försvar är för honom ett särintresse, men hans eget personliga är ett allmänintresse, som alla skall betala för.
Citera
2023-10-18, 17:05
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Vad har invandringspolitiken med detta att göra? Killen blev ju utvisad från Sverige. Tycker du att det var orättvist?
Buhu. Jag kan kalla det migrationspolitik om det är så viktigt.

För övrigt tog sig terroristen till Europa 2011, då Sverige var överlägset största asylmagneten i EU, och till Sverige illegalt 2012 under Reinfelds regeringsperiod och dömdes då till drygt 2 års fängelse. Efter fängelsetiden står inget om att utvisningen 2014 misslyckades, så de rödgröna kan knappast hållas ansvariga för att terroristen fanns i EU och Sverige. Att det inte hade varit någon större skillnad med rödgrönt styre 2006-14 vb migration och allmänt flum är en annan sak. Reinfeldt var statsminister när terroristen tog sig till EU och Sverige.
Citera
2023-10-18, 17:14
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Nej det var verkligen inte vad väljarna röstade på ! Väljarna röstade på respektive parti och inte alliansen som den tog form under Reinfeldt Maud Olofsson osv .
Det var isf extremt korkat av väljarna om de nu var motståndare till migration från 3:e världen.

Dessutom har de blivit "lurade" i 10 val på raken, om de nu är migrationsmotståndare.

Enkäter visar att svenskar är mest positiva till utomeuropeisk invandring i hela EU.

Du kan jämföra exempelvis Sverige med Ungern i denna länk på sidan 6:
https://library.fes.de/pdf-files/bue...pest/16566.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in