2023-10-18, 06:36
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Eller hur, Jessica använder krisen för att svartmåla Reinfeldt och andra politiker utanför SD. Hur kan man vara så hjärndöd?
Du kan ju fråga Freddan hur han tänkte under sin regeringsperiod när han inledde samarbetet med Miljöpartiet och därmed lade grunden för 2023 års KAOZ Sverige.
Snacka om hjärndöd.
Citera
2023-10-18, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Men bravo, ett geni till...

Utan muslimer i Europa hade alltså de icke-existerande muslimerna retat sig på islamkritik och i sin frånvaro mördat européer i Europa.

Logiken hos de vänsterblivna är onekligen speciell...

Så här skrev Mats Larsson på Expressen igår:

Citat:
När terrordåden kom som tätast kring åren 2015, 2016 gjorde Economist en sammanställning över var terrordåden ägt rum i Europa sedan 2001.

Tidningen delade kartläggningen i antal dödsoffer för islamistiska jihadister och offer för andra typer av terror, som högerextremistiska dåd. År 2011 fanns därför en hög stapel för Norge, efter Anders Breiviks massaker på Utœya.

Men det fanns också många länder som saknades på listan. Inte ett enda land i Östeuropa fanns med.

Citat:
För Ungerns och Polens ledare råder det inget som helst tvivel om orsaken till detta. Detta är länder som inte haft massinvandring från muslimska länder under de senaste decennierna.

https://www.expressen.se/kronikorer/...la-i-fel-land/

Men våra kära vänsterblivna kan kanske hitta en annan förklaring till varför länderna i Östeuropa som stängt dörren för muslimska flyktingar inte har haft några muslimska terrordåd?
Citera
2023-10-18, 06:59
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Eller hur, Jessica använder krisen för att svartmåla Reinfeldt och andra politiker utanför SD. Hur kan man vara så hjärndöd?

Reinfeldt förtjänar inte bara att svartmålas. han ska doppas i tjära och fjädrar för de terrorangrepp han utsatt Svenska befolkningen för med sin massimport av kriminella och livsfarliga babbar.
Citera
2023-10-18, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Reinfeldt förtjänar inte bara att svartmålas. han ska doppas i tjära och fjädrar för de terrorangrepp han utsatt Svenska befolkningen för med sin massimport av kriminella och livsfarliga babbar.

Det kan du ju få tycka även om det gör dig till en idiot. Men om du sitter i riksdagen och är en vald person inom partiet så är det inte lämpligt att vädra den åsikten offentligt. Och däri ligger kritiken som är helt befogad.
Citera
2023-10-18, 07:50
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
En sån som Reinfeldt hade fått arkebusering av rättsväsendet i en sund nationalstat, inte dess beskydd. Men det finns alltid möjlighet till retroaktiv lagstiftning.
Citera
2023-10-18, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazoid
Varifrån kom uppgiften att Fredrik skulle ha fått poliseskort, ..vilket han själv dementerar?
Plockade Jessica det ur luften?

Jag hörde det sägas (i radion eller på SVT?) igår morse. (Jag kan också ha läst det i någon tidning.)

Jag hörde (eller läste) att han hade "eskorterats ut". Uppgiften kom troligen därför att Reinfeldt flyttade sig från sin position inne på arenan, vilket han själv medger. Dessutom var det naturligtvis vakter runt omkring honom.
Citera
2023-10-18, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
En sån som Reinfeldt hade fått arkebusering av rättsväsendet i en sund nationalstat, inte dess beskydd. Men det finns alltid möjlighet till retroaktiv lagstiftning.

Ulf Kristersson var minister i Reinfelds regering. Honom stöttar SD nu.

Hur långt går ansvarskedjan nu då?
Citera
2023-10-18, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen

Därför att Kristersson har ändrat sig i migrationsfrågan?

Han var "team Reinfeldt förr, han är "team SD" nu.

Ifall Reinfeldt hade gått ut och sagt, "Jag hade fel när jag trodde att det skulle bli så bra med massinvandring, förlåt", så hade Jessica Stegrud förmodligen inte postat den där tweeten.
Citera
2023-10-18, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Därför att Kristersson har ändrat sig i migrationsfrågan?

Han var "team Reinfeldt förr, han är "team SD" nu.

Ifall Reinfeldt hade gått ut och sagt, "Jag hade fel när jag trodde att det skulle bli så bra med massinvandring, förlåt", så hade Jessica Stegrud förmodligen inte postat den där tweeten.

Jaha, så Reinfeldt, Bonnierpressen, Schyman, Sahlin mfl kan bara gå ut och säga att "vi hade fel" och så är de befriade från ansvar.

Du är fan ta mig en idiot av svennemått. Obotligt dessutom.
Citera
2023-10-18, 08:02
Medlem
Hysteriskt att bli så upprörd av en tweet. Trodde vi hade yttrandefrihet i Sverige men det gäller tydligen bara socialdemokrater.
Citera
2023-10-18, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Reinfeldt har rätt till samma skydd som andra. Men här fick han bättre behandling än andra svenskar som tvingades vara kvar på arenan i många timmar vare sig de ville eller inte.
Reinfeldt kunde slinka ut när han ville.

Precis. Tror att det är symboliken många blir förbannade på. Reinfeldt (och Moa Berglöf) har förändrat Sverige till det sämre. Förmodligen för alltid.

Så när den personen som påstått att vi ska öppna våra hjärtan får bättre skydd än övriga svenskar när han upplever den verklighet som han prackat på oss andra - blir Stegrud och måååånga andra förbannande.
Citera
2023-10-18, 08:12
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen

Jag röstar inte själv på SD men det är uppenbart att de är fria från ansvar för det som skett de senaste 20 åren, om än otillräckliga idag. Kristersson bör sannolikt straffas tillsammans med många andra, men jag bedömer inte att arkebusering är skäligt. I slutändan är det domstol som får bedöma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in