2023-10-18, 16:06
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andvare
Strålssjuka? Har någon sett om de skrivit något om radioaktivitet? Symptomen är väl bland annat kräkningar och diarré osv.

Vart skulle det komma ifrån? Har aldrig hört om det.
Citera
2023-10-18, 16:24
Medlem
Gissar på själv mord . Med tanke på barnet dog först gissar jag gift . Vilket är svårt säga
Citera
2023-10-18, 16:40
Medlem
Lonnrots avatar
Mitt hetaste tips efter att ha kikat på pappans profil på fejan är att de har nån felidentifierad kulturväxt i hemmet (eller på (kyrkans?) samlingslokal) vars frön dottern eller sonen stoppat i maten.

Möjligtvis annars nån form av burk/ behållare med obekant eller bortglömt innehåll som står nånstans i hemmet. Och som ett barn adderat till maten medan föräldrarna tittade bort. Nån gåva eller minne som de inte nänts slänga kanske.

För övrigt så känns väl f.n. inte just pappan som nödvändigtvis den mest misstänkte.
Citera
2023-10-18, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag borde inte blanda in mig i den här diskussionen i.o.m jag inget kan om medicin men en artikel med fallbeskrivningar är ganska intressant.

https://lakartidningen.se/wp-content...1999/20239.pdf
Eftersom en av dem var så pass talbar att de fick fram ngt om en pizzeria, så har nog läkarna uteslutit medicin. Fråga om eventuell medicin brukar vara en av de första frågor, efter att läkarn frågat om symtom. Om ambulans var inblandad är nog den frågan ställd redan vid hemmet, av ambulansen.
Citera
2023-10-18, 16:48
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Kan det vara något i hemmet? Hög halt av radon? Hyresvärden vållande till död?
Citera
2023-10-18, 16:51
Medlem
"Samtidigt undersöks familjens bostad av nationella bombgruppen, rapporterar Söderhamnskuriren."
Citera
2023-10-18, 16:51
Medlem
Farliga-Farans avatar
At de skulle välja att handla lite helgpizza hos en person som skulle ha misshandlat hans fru ser jag som väldigt svårt att tro.

Jag gissar på att det är olika historier.
Citera
2023-10-18, 16:52
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Radonhalten i bostäder kan vara för hög men då handlar det om långvarig exponering över decennier. Det ger inte denna typ av akut förgiftning.

Men om nationella bombskyddet är på plats så letar de gissningsvis efter ett mycket potent gift som är giftigt i små koncentrationer och kanske inte ens har förtärts.
Citera
2023-10-18, 16:58
Medlem
Pappan i familjen är numera utskriven från sjukhuset enligt Söderhamns kuriren.

https://www.soderhamnskuriren.se/202...-hallit-forhor
Citera
2023-10-18, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andvare
Strålssjuka? Har någon sett om de skrivit något om radioaktivitet? Symptomen är väl bland annat kräkningar och diarré osv.

Sjukvården mätte strålning i tidigt skede men hittade ingen.
Citera
2023-10-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Radonhalten i bostäder kan vara för hög men då handlar det om långvarig exponering över decennier. Det ger inte denna typ av akut förgiftning.

Men om nationella bombskyddet är på plats så letar de gissningsvis efter ett mycket potent gift som är giftigt i små koncentrationer och kanske inte ens har förtärts.

Dom är i huset mittemot vårt och jag pratade just med en av poliserna när jag kom hem från jobbet... och han fick tillåta mig att gå innanför avspärrningarna (eftersom dom spärrat av hela gården). Dom "letar" inte efter något speciellt gift enligt honom, men eftersom dom inte kan utesluta det är nationella bombskyddet här med dom.
Senast redigerad av redneck71 2023-10-18 kl. 17:13.
Citera
2023-10-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos

Påverkan av radon i huset kan inte bli akut + att läkarna i tidigt skede mätte strålningen med negativt utslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in