2023-12-25, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Hur vet du det?
Det finns läkemedel med kort halveringstid.

Förövrigt verkar det vanligaste vid tex Münchhausen by proxy vara att förgiftningen fortgår under en längre tid vid upprepade tillfällen.
Waran har en individuell halveringstid på 1,5-5 dygn. Och sedan räknar man ju halveringstiden x 5,5 och då som först är koncentrationen noll....Alltså mellan 8 och 27,5 dygn efter intag.
Senast redigerad av Mediastinum 2023-12-25 kl. 08:40.
Citera
2023-12-25, 09:14
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Andningssvårigheter är inte ett symtom på Warfarin förgiftning, alla symtom måste finnas med för att det ska vara en möjlighet. Dessutom hade de sett inre blödningar vid obduktionen av flickan. Vi får tänka logiskt, annars kan det vara vad som helst.

Logiskt. Folk här har ju på allvar diskuterat kebabpizza. Idioter hela bunten.

Det har väl stått nån gammal bil utanför ett luftintag eller så.
Citera
2023-12-25, 15:15
Medlem
Helt tyst i media. Galet att de ännu inte vet vad det var. Eller har man gått ut med och fastställt att det är de två syntetiska drogerna som brittisk polis kände till? Fortfarannde brottsutredning?
Citera
2023-12-26, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Helt tyst i media. Galet att de ännu inte vet vad det var. Eller har man gått ut med och fastställt att det är de två syntetiska drogerna som brittisk polis kände till? Fortfarannde brottsutredning?

Jättekonstigt med tanke på att åklagaren väl hade någon teori och väntade på provsvar? (Förstod det då som att det skulle komma när som) för typ 3 veckor sedan!

Detta är det senaste jag kan hitta i medierna, tyvärr låst artikel i lokaltidningen där:

https://www.ht.se/2023-12-21/aklagaren-om-vantan-pa-provsvaren-man-blir-tokig
Senast redigerad av Grantoppen2 2023-12-26 kl. 00:55.
Citera
2023-12-26, 00:59
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Du verkar tro dig veta mycket om saker.
Mig veterligen har det inte gåtts ut med mer infop så du är ju full med skit helt enkelt.

Står ju t.o.m att det är ett ovanligt gift, mycket potent, då det var en sån kraftig reaktion.
Men du ditt pucko är så full av skit och korkad att du inte fattar detta.
Citera
2023-12-26, 01:01
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Lutar mer åt att det var ett ovanlig potent gift och inte en drog?
Citera
2023-12-26, 01:03
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Står ju t.o.m att det är ett ovanligt gift, mycket potent, då det var en sån kraftig reaktion.
Men du ditt pucko är så full av skit och korkad att du inte fattar detta.

Jag tror inte på något ovanligt gifdt utan att det är återkommande förgiftningar så som det brukar vara vid Münchhausen by Proxy vilket är det mest statistiskt troliga förfarandet.
Men du tror ju hellre på pogopogo nötter och gud vet vad.
Jag kommer få rätt och du har fel eftersom du är en svagbegåvad besserwisser.
Citera
2023-12-26, 08:02
Medlem
Citat:
Jag tror inte på något ovanligt gifdt utan att det är återkommande förgiftningar så som det brukar vara vid Münchhausen by Proxy vilket är det mest statistiskt troliga förfarandet.

Men märker du inte själv att ditt resonemang inte håller? Om de förgiftas vid upprepade tillfällen, är det då inte väldigt märkligt att det var just den här gången som fick bägaren att rinna över för samtliga? Dessutom hade man ju hittat vad det var på en dag om det inte var något ovanligt gift...
Citera
2023-12-26, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jättekonstigt med tanke på att åklagaren väl hade någon teori och väntade på provsvar? (Förstod det då som att det skulle komma när som) för typ 3 veckor sedan!

Detta är det senaste jag kan hitta i medierna, tyvärr låst artikel i lokaltidningen där:

Man har nog fått provsvaren, men vill utreda hur de fått i sig giftet också innan man uttalar sig i media.
Citera
2023-12-26, 09:04
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2

Jag skulle gärna vilja veta hans teori.
Citera
2023-12-26, 09:06
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Hi, hi ja vi får väl se ditt nöt?
Jag tror på det vi redan vet och sitter inte och hittar på något som inte alls stämmer in, som du din clown.
Citera
2023-12-26, 09:11
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Münchhausen by proxy?
Du vet väl att hela familjen förgiftades?
Så hur får du det till att det är Münchhausen by proxy?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in