2023-10-31, 18:35
Medlem
Mamman och barnet tycks ha kryat på sig.

"”Mamman är flyttad till hemsjukvård. Barnet ligger på vårdavdelning och således inte längre på intensivvård”, skriver presstjänsten.

Vad de råkat ut för är fortfarande okänt."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1181877
Citera
2023-10-31, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hämtade han barnen tidigt? Så det blev pizza till lunch? Sen till middag korv och pasta.

Med reservation för språkliga förbistringar, felciteringar etc. så låter det ju inte som att alla fyra ätit samma.

Efter förskolan:

Pappan (eventuellt även mamman) och dottern åt pizza. Pojken åt macka.

Middag: Pappan och mamman åt pasta. Barnen åt korv.

Alla fyra kan ju kanske ha druckit samma sak till middagen.

Vet någon om och i så fall vad föräldrarna arbetar med?

Tror de jobbar på äldreboende
Citera
2023-10-31, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Gripande intervju med pappan. Stackarn.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/pappan-min-son-fragar-hela-tiden-var-ar-min-syster--zvnhof

Hoppas att alla i familjen blir återställda och kan gå vidare. Man måste för pojkens skull och det kommer ge sig och bli det naturliga. Om nu inte allt omkring påminner dem om dottern hela tiden.

Det verkar ju luta åt nån form av missöde som de inte har skapat själva.

Edit: jag lutar åt att det är flytten som är x-faktorn här; det är ugnen eller ugnsplåtarna eller ngt som funnits där i lgh när de flyttade in.

Alternativt har någon utomstående granne eller på jobbet försökt ha ihjäl dem på ngt sätt. Skälen bakom sånt brukar ju inte just vara så hållbara eller ”goda”, utan psykopatiska, och därav är det rätt så svårt att skydda sig och de sina.

Vilken adress bodde dom på?
Citera
2023-10-31, 19:28
Medlem
reffis avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/pappan-min-son-fragar-hela-tiden-var-ar-min-syster--zvnhof

Hoppas att alla i familjen blir återställda och kan gå vidare. Man måste för pojkens skull och det kommer ge sig och bli det naturliga. Om nu inte allt omkring påminner dem om dottern hela tiden.

Edit: jag lutar åt att det är flytten som är x-faktorn här; det är ugnen eller ugnsplåtarna eller ngt som funnits där i lgh när de flyttade in.

Alternativt har någon utomstående granne eller på jobbet försökt ha ihjäl dem på ngt sätt. Skälen bakom sånt brukar ju inte just vara så hållbara eller ”goda”, utan psykopatiska, och därav är det rätt så svårt att skydda sig och de sina.

Ja, det var verkligen svårt att lyssna på den där intervjun. Man kände sorgen. Himla hemskt. Jag kan inte ens sätta mig in i hans situation, tänk dig att förlora ett barn på det här sättet. (Alla sätt man förlorar sitt barn på är ju hemskt, men här vet dom ju inte ens vad som hänt.)
Citera
2023-10-31, 19:29
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hämtade han barnen tidigt? Så det blev pizza till lunch? Sen till middag korv och pasta.

Med reservation för språkliga förbistringar, felciteringar etc. så låter det ju inte som att alla fyra ätit samma.

Efter förskolan:

Pappan (eventuellt även mamman) och dottern åt pizza. Pojken åt macka.

Middag: Pappan och mamman åt pasta. Barnen åt korv.

Alla fyra kan ju kanske ha druckit samma sak till middagen.

Vet någon om och i så fall vad föräldrarna arbetar med?
Det hade ju varit intressant att veta vad de druckit till maten?
Citera
2023-10-31, 19:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:

Barnen åt korv och föräldrarna pasta till middag?
Kan alla fyra ha ätit av pastan?
För man äter väl inte korv utan mos/bröd/pasta?
Citera
2023-10-31, 19:48
Medlem
Jag såg ett intressant inslag från USA på Youtube för ett par månader sen. Det handlade om en familj på fyra som hade problem med en granne som klagade på dem oerhört frekvent. Grannen, som bodde under dem, ansåg att barnen lät alldeles för mycket.

Efter ett tag så blev hela familjen sjuka i omgångar. En dold videokamera sattes upp och där avslöjades grannen som missdådare. Han hade en ampull som han injicerade vid dörrspringan mot tröskeln.

Jag tyckte det var intressant så jag antecknade innehållet. Det var en ”chemical agent” som bestod av ”methodone” och ”hydrocodone”. Ska tydligen vara två opioider.
Citera
2023-10-31, 20:15
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
Jag såg ett intressant inslag från USA på Youtube för ett par månader sen. Det handlade om en familj på fyra som hade problem med en granne som klagade på dem oerhört frekvent. Grannen, som bodde under dem, ansåg att barnen lät alldeles för mycket.

Efter ett tag så blev hela familjen sjuka i omgångar. En dold videokamera sattes upp och där avslöjades grannen som missdådare. Han hade en ampull som han injicerade vid dörrspringan mot tröskeln.

Jag tyckte det var intressant så jag antecknade innehållet. Det var en ”chemical agent” som bestod av ”methodone” och ”hydrocodone”. Ska tydligen vara två opioider.
Nu hade ju denna familj bott där endast i ca två veckor, så inte så troligt?
Citera
2023-10-31, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunnyon
Har sen jag hörde om det här fallet bara kunnat tänka på mordet på Peggy Carr. Hennes granne placerade flaskor Coca-Cola som var förgiftade med thallium i hennes hus som hon och familjen senare drack av. Peggy dog och flera i hushållet blev allvarligt sjuka,
Den tänkte jag på också! Men var det inte burkar som grannen via fästet i fliken fick hål i och sen förslöt det? Vilket gjorde att utredarna letade väldigt länge innan de hittade rätt?!
Citera
2023-10-31, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Man behöver ju inte tro på något otroligt osannolikt för att det är ovanligt.
Det finns gifter som går ur kroppen snabbt och kan därför inte hittas. Där tror jag giftet finns att hitta?
Ricin är troligast just nu.

Varför skulle sjukvården inte upptäckt ricinet? Det var av de första ämnen de testade för.
Citera
2023-10-31, 20:57
Medlem
Laktos 🍼
Citera
2023-10-31, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det hade ju varit intressant att veta vad de druckit till maten?

Polisen har ju varit i lägenheten och troligen tagit prover på allt ätbart och drickbart samt massa annat. Ingen träff än så länge. Men de har också skickat proverna utomlands till högteknologiska speciallabratorier. De svaren dröjer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in