2023-10-23, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Har dom ätit favabönor? = Bondbönor.
Eftersom fam. är från Eritrea så är dom väl negrer och det är den rasen som drabbas. Dom får då hemolytisk anemi som är mkt allvarligt. Inte vanligt, men händer då och då. Men jag vet inte om symptomen dom haft.

Tål blåmännen inte bönor?
Citera
2023-10-23, 21:57
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Kolmonoxid luktar inget alls. Dessutom har de en otäck förmåga att diffundera fortare in i lungvävnaden eftersom den har samma molvikt som vattenmolekylen, dvs 18.
Dvs om kolmonoxiden tävlar med syremolekylerna så vinner kolmonoxiden. Syremolekylen har 32.

Nej. Kolmonoxid har molvikten 28. Dessutom handlar det om att kolmonoxid binder 200 ggr lättare till hemoglobinet i erytrocyterna vilket gör att det snabbt konkurrerar ut syret. Man kvävs.
Detta har ingenting med molvikter att göra.
Senast redigerad av Celestron 2023-10-23 kl. 22:32.
Citera
2023-10-23, 22:09
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Fattar inte hur dessa skräpmänniskor lyckas kosta skattebetalarna miljoner vad de än tar sig för….

Vet man vad det är för folk ?
Citera
2023-10-23, 22:10
Medlem
Nä, det är nåt nytt som ryssarna forskat fram. De testade på en familj utvald på måfå. Säger alltså INTE att familjen skulle ha en hotbild mot sig.
Citera
2023-10-23, 22:18
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
AB har mer att förtälja:

https://www.aftonbladet.se/a/wAz8pP

FHM har inkopplats eftersom…
”prover tagna från bland annat matrester och uppkastningar redan jämförts mot 200 ämnen utan att det blev någon träff.”

”– Det enda vi kan utesluta är att de blivit matförgiftade i den bemärkelsen att de ätit mat som blivit liggande så länge att den blivit dålig, säger han.” [Sammens, åklagare]

Nu vet jag ju inte vad det är för människor som blivit sjuka men det man fått se från typ-Gränsbevakarna Sverige- så kan ju folk komma hit med vad som helst för kött och skit I resväskorna !

Om det är något sådant det handlar om att de fått i sig kan det ju vara vilken pest som helst
Citera
2023-10-23, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Vad är KPC?
KPC=KEBAB PIZZA CITY
Citera
2023-10-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Eftersom fam. är från Eritrea

De äter väl fufu/kassava i Eritrea?

Citat:
Bitter kassava kan ge allvarlig förgiftning
Bittra sorter har högre halter av cyanogena glykosider, ämnen som kan ombildas till vätecyanid i kroppen. Vätecyanid gör att blodet inte kan transportera syre lika bra i kroppen. Det kan leda till allvarlig förgiftning. - Livsmedelsverket

Fast har myndigheterna slagit på 200 ämnen utan träff så har de väl redan slagit på kassava. Verkligen märkligt fall detta, hoppas det blir löst.
Citera
2023-10-23, 22:43
Medlem
megacoolmans avatar
Kan det ligga politik bakom? Eritreaner försöker ju döda varandra världen över pga om de är för eller emot regimen i hemlandet.
Citera
2023-10-23, 22:44
Medlem
Jag är rätt frågande nu. Har de testat för 200 ämnen som möjligtvis kan vara orsaken till en förgiftning så har de rimligtvis testat för allt som det spekulerats om i denna tråd och i princip allt som någon någonsin förgiftats av tidigare i Sverige.

Finns någon annan möjlighet än förgiftning? De har ju uteslutit infektioner.

Det här känns som en mer och mer otrolig historia.
Citera
2023-10-23, 23:05
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammamonroe
Jag är rätt frågande nu. Har de testat för 200 ämnen som möjligtvis kan vara orsaken till en förgiftning så har de rimligtvis testat för allt som det spekulerats om i denna tråd och i princip allt som någon någonsin förgiftats av tidigare i Sverige.

Finns någon annan möjlighet än förgiftning? De har ju uteslutit infektioner.

Det här känns som en mer och mer otrolig historia.

Måste vara förgiftning av något jävligt ovanligt ämne som de inte har testat för.

När jag var 8-9 år fick jag vad som beskrevs som en allvarlig allergisk reaktion med utslag över hela kroppen och svullnade upp. Fick ligga isolerad i 2 veckor på sjukhus pga eventuell smittorisk.
De kunde aldrig hitta orsaken trots att de testade allt jag ätit och kommit i kontakt med.
Hade varit ute i skogen och de var t om där och letade efter spår.
Det försvann av sig själv och har aldrig hänt igen på över 40 år
Citera
2023-10-23, 23:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Kan det ligga politik bakom? Eritreaner försöker ju döda varandra världen över pga om de är för eller emot regimen i hemlandet.

Det är möjligt, även om de inte vill ha något med det att göra kan det väl också tas som något negativt av v någon som är driven för en sida?
Citera
2023-10-23, 23:11
Medlem
Testat över 200 ämnen utan match.. helt otroligt! Är det en tillfällighet gubben klarat sig och övriga inlagda eller döda? Även slumpen har sina begränsningar.

Tyckte någon skrev att det fanns tidigare misshandel i familjen? Stämmer detta? Spekulativt kan motiv isf vara att hon ville lämna honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in