2023-10-24, 22:13
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
Äntligen fick vi ett ordentligt svar från familjen Cedergren. Då vet vi att hon faktiskt varit inlagd på sjukhus pga. olyckan. Hade jag vetat att tråden skulle blivit så stor som den blev hade jag aldrig skrivit mitt inlägg på sida 25. Det är helt galet hur snabbt tråden fick fart. Trodde mitt inlägg skulle hamnat bland mängden bara. Men hade de kunnat presentera bevis tidigare hade detta aldrig skett. Fortfarande ett mysterium att ingenting rapporterats i thailändsk media. Men jag tror nu på familjen Cedergren.

Måste erkänna att de körde århundradets största "Uno reverse card" på Flashback. Århundradets största "fuck you!" till alla som tvivlat, haha. Nu när de bevisat allt så ska jag skänka en slant om de öppnar insamlingen igen, det är det minsta jag kan göra efter all denna soppa. Hoppas hon återhämtar sig efter olyckan.

Att göra en "Cedergrenare" är nu en Uno Reverse Card fast x10.

Denna tråd förtjänar bli årets tråd på Flashback.

Så kan det gå ibland. Tycker ändå att ditt blodhundsgrävande var ett gott försök. Den här tråden behöver inte vara ett dåligt exempel (förutom dårarna som kallat Felicia hora, luder osv), den kan vara en väckarklocka på så många plan. Ge dig själv en klapp på axeln istället.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att Felicia repar sig och blir helt återställd. Det är det viktigaste.
Citera
2023-10-24, 22:20
Medlem
Kan någon snälla förklara varför de tog en tur och retur från Köpenhamn ner till Koh Samui alla 3 när de åkte alla 4 tillbaka den 19e för bara där slösades det runt 20 tusen av donationerna
Citera
2023-10-24, 22:30
Medlem
ImaTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielMa
Kan någon snälla förklara varför de tog en tur och retur från Köpenhamn ner till Koh Samui alla 3 när de åkte alla 4 tillbaka den 19e för bara där slösades det runt 20 tusen av donationerna

Här blir det fråga om ren spekulation men så här kunde man ha resonerat:
Man åker till Samui och väntar på att hon blir bättre och kan flyga hem med henne och hon kunde vila ut hemma mos mamma. Tror man hade köpt ombokningsbara biljetter. På Samui inser man sen att det inte blir ett snabbt uppvaknande och man ser till att hon kommer till Stockholm och den region hon är "skriven" i.
Citera
2023-10-24, 22:31
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImaTroll
Där tror jag du har fel, min vän. Sjukhusen i Thailand är väldigt noga med sånt när det gäller utländska patienter - och i synnerhet på privata sjukhus. Man tycker att man allt för ofta hamnat med springnotor från utlänningar.
I Felicias fall betalades faktura 1 med kort. Faktura 2 betalades via en deposit på 434.000 THB och resten med kort den 19 oktober. Om jag nu får gissa så var depositen ett villkor för flytten till Bangkok Hospital.

Dessa Charlataner, familjen Cedergren behövde ingen hjälp för att få fram pengarna, vilket vi alla vetat från ruta 1.
Om nu detta stämmer så är det fan ett större bedrägeri än om de bara helt enkelt hade tänkt göra en blåsning, de håller m.a.o på kvitton tills tillräckligt med pengar samlats in när den egentliga sanningen är att de ej överhuvudtaget behövde hjälp.

Någon seriös Murvel måste gräva i detta, genomlysa varje steg av familjen Cedergren.
Citera
2023-10-24, 22:40
Medlem
ImaTrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Dessa Charlataner, familjen Cedergren behövde ingen hjälp för att få fram pengarna, vilket vi alla vetat från ruta 1.
Om nu detta stämmer så är det fan ett större bedrägeri än om de bara helt enkelt hade tänkt göra en blåsning, de håller m.a.o på kvitton tills tillräckligt med pengar samlats in när den egentliga sanningen är att de ej överhuvudtaget behövde hjälp.

Någon seriös Murvel måste gräva i detta, genomlysa varje steg av familjen Cedergren.

Infon rörande betalning finns att läsa på de sjukhusräkningar som delats på GFM-sidan. Det innebär att den 11 okt slantade man upp för Faktura 1 och (sannolikt) för deposit till Bangkok Hospital - totalt ca 435.000 THB dvs 135.000 SEK. Några dagar innan det hade man köpt flygbiljetter för SEK 50.000.

Man insåg väl att pengarna snabbt rann iväg och kunde komma att bli en bristvara. GFM startade väl 3 dagar senare - den 14 okt.
Senast redigerad av ImaTroll 2023-10-24 kl. 22:56. Anledning: Tillägg
Citera
2023-10-24, 22:56
Medlem
Citat:
Här blir det fråga om ren spekulation men så här kunde man ha resonerat:
Man åker till Samui och väntar på att hon blir bättre och kan flyga hem med henne och hon kunde vila ut hemma mos mamma. Tror man hade köpt ombokningsbara biljetter. På Samui inser man sen att det inte blir ett snabbt uppvaknande och man ser till att hon kommer till Stockholm och den region hon är "skriven" i.

Tycker ändå det är wierd. Nu är jag inte längre en donerare då jag fick tillbaka mina pengar, men man kan ju inte undgå att de "slösat" med pengarna. Men jag vet inte, de kanske kan köra en poll sen "vad tycker ni, gör det något att vi kastade 20 tusen rätt ner i havet?" Ska bli intressant att se vart resten av pengarna tar vägen.. för nu har folket trots allt betalat för förmodligen resa ned från Stockholm åt den hotfulla dj shuno och sen flyg från Köpenhamn åt 3 pers, deras mat när de käkat, hotellrum/motell och resan hem och alla dessa sjukhusräkningar som dessutom inte kommer att sluta hemma i Sverige för att Felicia är/var oförsäkrad. Men som många säger, de kanske betalar av resterande av hennes skulder som välgörenhet istället. Skulle inte förvåna mig ett dugg faktiskt om de skulle resonera så med tanke på hur de resonerat tidigare.
Citera
2023-10-24, 22:59
Medlem
LawNumberSixs avatar
Citat:
Infon rörande betalning finns att läsa på de sjukhusräkningar som delats på GFM-sidan. Det innebär att den 11 okt slantade man upp för Faktura 1 och (sannolikt) för deposit till Bangkok Hospital - totalt ca 435.000 THB dvs 135.000 SEK. Några dagar innan det hade man köpt flygbiljetter för SEK 50.000.

GFM startade väl 3 dagar senare: den 14 okt.

Detta blir den nya GFM, man tar insamlingen efteråt.
Citera
2023-10-24, 23:04
Medlem
ImaTrolls avatar
Citat:
Tycker ändå det är wierd. Nu är jag inte längre en donerare då jag fick tillbaka mina pengar, men man kan ju inte undgå att de "slösat" med pengarna. Men jag vet inte, de kanske kan köra en poll sen "vad tycker ni, gör det något att vi kastade 20 tusen rätt ner i havet?" Ska bli intressant att se vart resten av pengarna tar vägen.. för nu har folket trots allt betalat för förmodligen resa ned från Stockholm åt den hotfulla dj shuno och sen flyg från Köpenhamn åt 3 pers, deras mat när de käkat, hotellrum/motell och resan hem och alla dessa sjukhusräkningar som dessutom inte kommer att sluta hemma i Sverige för att Felicia är/var oförsäkrad. Men som många säger, de kanske betalar av resterande av hennes skulder som välgörenhet istället. Skulle inte förvåna mig ett dugg faktiskt om de skulle resonera så med tanke på hur de resonerat tidigare.

Att boka ToR för nedresan var nog bara dumt eftersom man inte alls visste vad som väntade, så hälften av den kostnaden kanske man kan säga "slösades" bort.

Vi har ju inte sett nån slutredovisning, och kommer sannolikt aldrig att få se någon. Men personligen tycker jag att det vore klädsamt om familjen tog kostnaden för resor ur helt egen ficka.
Citera
2023-10-24, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pype
Sen att man tycker att mamman skulle åkt själv är orimligt, vid en så allvarlig olycka behöver ju mamman stöd i allt både emotionellt och praktiskt så att hon kunnat vara med sin dotter.

Jag håller med att hon självklart behövde stöd av någon, hennes bror har ju fixat och donat massor åt henne (och han har betett sig som ett arsle ja jag vet)

Och sonen är väl inte heller konstigt att hon tog med, de var väl medvetna om att risken fanns att de skulle få se henne för sista gången om hon hade avlidit i Thailand.
Citera
2023-10-24, 23:15
Medlem
Citat:
Att boka ToR för nedresan var nog bara dumt eftersom man inte alls visste vad som väntade, så hälften av den kostnaden kanske man kan säga "slösades" bort.

Vi har ju inte sett nån slutredovisning, och kommer sannolikt aldrig att få se någon. Men personligen tycker jag att det vore klädsamt om familjen tog kostnaden för resor ur helt egen ficka.

Det håller jag helt med om. Men vi VET ju inte om de använt donerade medel till deras resa ner och hem. De kan ju ha betalat det själva men att de la upp papper på resorna bara för att bevisa att de faktiskt var i Thailand.
Citera
2023-10-24, 23:29
Medlem
Det rimliga vore väl att de som donerat täcker de 553 tusen kronor som assistansen kostade och sen den resterande halv millen bör gå till jag vet inte en riktig välgörenhet kanske? Eller hur gör man med sånt där? Vore ju lite fräckt om dom fick de pengarna som plåster på såren. Dessutom när det visat sig att de är fräcka också.

Såg nu att de hade skrivit med i deras fundraiser att de ville ha hjälp även med sjukhusräkningar. Men det var väl som så att hon saknade diverse personförsäkringar helt därav den ultimata prissumman?
Senast redigerad av DanielMa 2023-10-24 kl. 23:41.
Citera
2023-10-24, 23:38
Medlem
ImaTrolls avatar
Citat:
Det rimliga vore väl att de som donerat täcker de 553 tusen kronor som assistansen kostade och sen den resterande halv millen bör gå till jag vet inte en riktig välgörenhet kanske? Eller hur gör man med sånt där? Vore ju lite fräckt om dom fick de pengarna som plåster på såren. Dessutom när det visat sig att de är fräcka också.

Skattemyndigheten kollar ibland såna här insamlingar, och då går dom inte med på att pengar använts till vad som kan betraktas som privata utgifter. Familjens kostnader för flyg kan nog ses som privata - kanske med undantag för en persons resa, skulle jag tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in