Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Undrar om Felicia någonsin kommer läsa hela den här tråden. Kanske inte som den 25-åring hon är idag, men om vi ponerar att hon om några år bestämmer sig för att plöja igenom den. Beskedet om trådens existens i sig borde ge henne en känsla av obehag. "Felicia, det finns en flashback tråd om det som hände. Flera hundra sidor. Står väldigt mycket hemska saker där. Många troll och knäppgökar. Gör dig själv en stor tjänst och strunta i den." Måste vara en surrealistisk upplevelse att då ändå kliva in i tråden och se hur hundratals anonyma personer kommit ihop och febrilt arbetar som tjänstgörande detektiver på att lösa ett potentiellt miljonbedrägeri som hennes familj eller hon själv ska ha utfört. Hur alla ens skelett grävs upp och vrids och vänds på. Alla teorier längst vägens gång. Speciellt när hon själv kanske är den enda som sitter på hela sanningen. Bara en tanke som slog mig så här på kvällskvisten.

Det är morbror Daniel som har varit inne och fördärvat. Han har ju fixat så hon kom hem men i övrigt klantat till det rejält med att inte vara uppriktig och sen bara förvärra allt med märkliga bilder och tjafsande i kommentarsfält.

Jag hoppas att Felicia kan gå stärkt ur det här. Antingen genom att hålla sig borta från all uppmärksamhet på nätet, eller äga situationen och prata om den i nån intervju, artikel, podcast eller bok.
Aldrig hört talas om nån gång att nån får hela sin smutsiga byk tvättad offentlig på det här viset OCH samtidigt ligger medvetslös och vet ingenting.
Vilken mardröm.
Det hade kunnat göras en film om detta.
Citera
2023-10-20, 23:39
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shvetsiya
Det är morbror Daniel som har varit inne och fördärvat. Han har ju fixat så hon kom hem men i övrigt klantat till det rejält med att inte vara uppriktig och sen bara förvärra allt med märkliga bilder och tjafsande i kommentarsfält.

Jag hoppas att Felicia kan gå stärkt ur det här. Antingen genom att hålla sig borta från all uppmärksamhet på nätet, eller äga situationen och prata om den i nån intervju, artikel, podcast eller bok.
Aldrig hört talas om nån gång att nån får hela sin smutsiga byk tvättad offentlig på det här viset OCH samtidigt ligger medvetslös och vet ingenting.
Vilken mardröm.

Med vissa vänner/anhöriga behövs det inga ovänner för att få problem.....

Har varit inne på det tidigare - oklart om eller hur skadad hon är - men tänk om hon själv inte ville hem?
Inte ville få hela sitt liv blottat och offentliggjort för att anhöriga hade lust att tigga pengar?
Senast redigerad av coli 2023-10-20 kl. 23:41.
Citera
2023-10-20, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Samma här👋
Har inte heller hängt med men läst i Aftonbladet att tösen vält med moped och sedan blivit påkörd i huvudet.

Stämmer inte det?

Någon som mäktar med en sammanfattning?

Hon har iaf inte vält på en moped för det som svenskar av någon anledning kallar för moppe i Thailand är lätt mc, brukar vara mellan 125 till 160 cc. Man måste ha körkort för mc för att köra sådan, har man inte det gäller ingen försäkring i världen.
Senast redigerad av litenjaekel 2023-10-20 kl. 23:44.
Citera
2023-10-20, 23:47
Medlem
Morbrodern måste ju vara helt bränd i skallen. Hade han velat få tyst på uthängningen av hans systerdotter i denna tråd, och velat skona henne från all läsning hon kommer ta del av här om sig själv när hon vaknar hade han presenterat bevis för länge sedan.
Citera
2023-10-20, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiastar
Fast om hon bor i Sollentuna så bor jag nära henne och det har inte kommit upp sådär innan så tror inte den logiken stämmer..

Mamman bor inte i Sollentuna, hon bor i Skåne utanför Ängelholm!
Citera
2023-10-20, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Samma här👋
Har inte heller hängt med men läst i Aftonbladet att tösen vält med moped och sedan blivit påkörd i huvudet.

Stämmer inte det?

Någon som mäktar med en sammanfattning?

Där har skrivits en sån massa hemska saker om tjejen o hela hennes familj. Man har teorier om att allt är en bluff för att lura folk på pengar. Men man har inga bevis för dessa påståenden. Detta är en riktigt ”giftig” tråd. Jag tror det är sant och har donerat tidigare i veckan.
Citera
2023-10-21, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Tusen tack för sammanfattning.

Fan så skumt. Jag tyckte seriöst synd om henne och såg gofound me när den var uppe på 400 000 nånting av 1,3 miljoner. Men att historien skulle se ut så här hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Fattade ifrån början att hon inte hade försäkring. Men sen att hon visst hade Men hade kört utan rätt behörighet samt utan hjälm. Men man vet alltså inte om detta med olyckan är sant? Såg på instagram någon bild att hon skulle få komma.hem.fredag.morgon?

Hon landade med sin familj på Arlanda i morse och kördes direkt med ambulans till Karolinska. Läs inte tråden för ditt eget bästa, den är så fylld med hat o teorier som man inte kan bevisa. Man har letat upp allt man kan om tjejen och hennes familj och lagt ut allt. Ordert hora används frekvent om tjejen. Hemsk läsning.
Citera
2023-10-21, 00:08
Medlem
Citat:

Vilken mardröm.

Absolut. Det här är filmmaterial.

Jag hoppas också att hon kan gå stärkt ur detta. Förhoppningsvis fimpar hon sin självdestruktiva livstil.
Samtidigt vet vi inte om Felicia vaknar upp som en grönsak eller om skadorna är lindriga.

En sak jag inte kan släppa dock är just känslan att pojkvännen är involverad i den påstådda olyckan.
Om det fortfarande är den norske pojkvännen så är han en dömd bedragare på rymmen. Men det kan likväl vara en annan "bad boy":

- Enligt familjen har polisen en övervakningsfilm på den inträffade olyckan.
- Pojkvännens mamma ringde till familjen och informerade om en allvarlig olycka.
- Familjen har behövt hålla låg profil pga thailändska rättsväsendet.
- Någon har kört över Felicias huvud och den personen har släppts utan att en anmälan upprättats.
- Daniel: "Vi har bevis som är väldigt starka kopplat till olyckan, men vi kan inte visa upp dessa offentligt nu då vi är i en polisanmälan"
- Inga livstecken från denna pojkvän vars flickvän ligger i koma.

Varför ringde inte pojkvännen själv till familjen? Orsakade han olyckan? Är han också skadad? Har han flytt? Är det han som polisen hållit förhör med? Frågorna är många. Jag ser det som sannolikt att pojkvännen är involverad i den påstådda olyckan.
Citera
2023-10-21, 00:13
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Om familjen vill hålla låg profil varför gå ut i media? Var det endast för att få in mer pengar?

Tycker de ska kontakta aftonblaskorna för att tacka för alla som bidragit att flickan nu är hemma.
Citera
2023-10-21, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twogirlsonecup
Absolut. Det här är filmmaterial.

Jag hoppas också att hon kan gå stärkt ur detta. Förhoppningsvis fimpar hon sin självdestruktiva livstil.
Samtidigt vet vi inte om Felicia vaknar upp som en grönsak eller om skadorna är lindriga.

En sak jag inte kan släppa dock är just känslan att pojkvännen är involverad i den påstådda olyckan.
Om det fortfarande är den norske pojkvännen så är han en dömd bedragare på rymmen. Men det kan likväl vara en annan "bad boy":

- Enligt familjen har polisen en övervakningsfilm på den inträffade olyckan.
- Pojkvännens mamma ringde till familjen och informerade om en allvarlig olycka.
- Familjen har behövt hålla låg profil pga thailändska rättsväsendet.
- Någon har kört över Felicias huvud och den personen har släppts utan att en anmälan upprättats.
- Daniel: "Vi har bevis som är väldigt starka kopplat till olyckan, men vi kan inte visa upp dessa offentligt nu då vi är i en polisanmälan"
- Inga livstecken från denna pojkvän vars flickvän ligger i koma.

Varför ringde inte pojkvännen själv till familjen? Orsakade han olyckan? Är han också skadad? Har han flytt? Är det han som polisen hållit förhör med? Frågorna är många. Jag ser det som sannolikt att pojkvännen är involverad i den påstådda olyckan.

Dom kanske höll på att filma nånting när nåt gick åt helvete. I filmklippet på Instagram där Felicia filmar sig själv åkandes på en motorcykel utan hjälm, så finns det några andra sekvenser dör hon står på någon slags avsats med iallafall vad det ser ut som- hög fallhöjd.
Minns att jag blev nervös av att titta på det.
Citera
2023-10-21, 00:27
Medlem
HocKusPucKoss avatar
Citat:
Dom kanske höll på att filma nånting när nåt gick åt helvete. I filmklippet på Instagram där Felicia filmar sig själv åkandes på en motorcykel utan hjälm, så finns det några andra sekvenser dör hon står på någon slags avsats med iallafall vad det ser ut som- hög fallhöjd.
Minns att jag blev nervös av att titta på det.

Var hittar man den filmen?
Citera
2023-10-21, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HocKusPucKos
Var hittar man den filmen?

https://www.instagram.com/p/CoKv23vg6mV/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto