Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-20, 21:31
Medlem
Jag jobbar i närheten av Karolinska Solna och såhär såg det ut när jag kolla insamlingen imorse.
Så i Sverige är de och på KS (för de som skriver att de inte ens är i Sverige..)
”The fundraiser is located near you”

https://i.postimg.cc/DyrNjD2X/IMG-8970.png
Citera
2023-10-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiastar
Jag jobbar i närheten av Karolinska Solna och såhär såg det ut när jag kolla insamlingen imorse.
Så i Sverige är de och på KS (för de som skriver att de inte ens är i Sverige..)
”The fundraiser is located near you”

https://i.postimg.cc/DyrNjD2X/IMG-8970.png

Det är för att Susanna Cedergren skapade GoFundMe:n i Sollentuna. Det har stått Sollentuna i flera dagar bakåt. Även när de var i Thailand.

Nu när jag tänker efter är det jävligt skumt att de skapade den I SOLLENTUNA. Skapade dem inte den EFTER att de landat i Thailand?

Den 14/10 publicerade dem sitt första meddelande där. Olyckan skedde 8/10 och enligt hennes Instagraminlägg (@stallcedergren) landade dem i Thailand på onsdagen den 11/10.

Varför i helvete har den då stått registrerad i Sollentuna? När GFM lades ut var de redan i Thailand.
Senast redigerad av Ehandel 2023-10-20 kl. 21:53.
Citera
2023-10-20, 21:48
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehandel
VÄNTA LITE NU!!

Har de skrivit på NORSKA på GoFundMe!?

"For sin forsatta vård", det är väl norska? Ingen autocorrect hade skrivit så. Är det hon och hennes kille som ligger bakom hela GoFundMe? Han är ju en känd dömd norsk bedragare.

Varför i helvete skulle de byta till norska mitt i allt?!

För sin fortsatta -> for sin forsatta

Det är som att de sitter i något rum och gett mobilen till varandra för att tillsammans skriva ihop skiten. Av en slump är det också en norrman som driver bloggen ("nyhetssidan") ScandAsia som skrivit om dem (copy/paste från GFM).
Lite som har man bara en hammare i verktygslådan så ser allt ut som spik. Svårt att leda i bevis skulle tjockisen GW -sagt.. 😀
Senast redigerad av Klagan 2023-10-20 kl. 21:52.
Citera
2023-10-20, 21:54
Citat:
Det är för att Susanna Cedergren skapade GoFundMe:n i Sollentuna. Det har stått Sollentuna i flera dagar bakåt. Även när de var i Thailand.

Nu när jag tänker efter är det jävligt skumt att de skapade den I SOLLENTUNA. Skapade dem inte den EFTER att de landat i Thailand?

Den 14/10 publicerade dem sitt första meddelande där. Olyckan skedde 8/10 och enligt hennes Instagraminlägg (@stallcedergren) landade dem i Thailand på onsdagen den 11/10.

Varför i helvete har den då stått registrerad i Sollentuna? När GFM lades ut var de redan i Thailand.

Därför att man får ange land och postkod när man startar en GoFoundMe?
Citera
2023-10-20, 21:55
Medlem
Alltså har inte hängt med här. Jag fattade det som att hon varit med om en olycka och nu läser jag att det i te stämmer? Eller vad? Att detta är ett bedrägeri av värsta sort? Fattar Nada. Förklaring någon?
Citera
2023-10-20, 22:10
Medlem
Citat:

Fast om hon bor i Sollentuna så bor jag nära henne och det har inte kommit upp sådär innan så tror inte den logiken stämmer..
Citera
2023-10-20, 22:13
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndlessLove
Alltså har inte hängt med här. Jag fattade det som att hon varit med om en olycka och nu läser jag att det i te stämmer? Eller vad? Att detta är ett bedrägeri av värsta sort? Fattar Nada. Förklaring någon?

Samma här👋
Har inte heller hängt med men läst i Aftonbladet att tösen vält med moped och sedan blivit påkörd i huvudet.

Stämmer inte det?

Någon som mäktar med en sammanfattning?
Citera
2023-10-20, 22:15
Citat:
Ursprungligen postat av Fiastar
Fast om hon bor i Sollentuna så bor jag nära henne och det har inte kommit upp sådär innan så tror inte den logiken stämmer..

Det är inte Tinder vi snackar om, man anger en postkod thats it.
Citera
2023-10-20, 22:16
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Oklart. Nåt har hänt. Familjen tiggde pengar för sin söta "hästtjej" som förolyckats i Thailand. Tydligen hade hon levt där , utan försäkring i ett år med en välkänd Norsk Bedragares k*k. Både hon och han har flytt från skulder och bedrägerier hemmavid. Familjen går ut med att hon backpackade i Thailand och råkade ut för en olycka. Försäkringen gällde inte sa dem! Det var sant men de glömde säga att hon aldrig haft en relevant reseförsäkring alls. Utan det är synd om henne och den på pappret rika släkten.
De tiggde med halvsanningar ihop pengar på fejan och GFM . Fick i hop en miljon och inget av vad de påstår som gjort att folk skänkt pengar stämmer alls. Där är vi nu.
Citera
2023-10-20, 22:18
Medlem
Luktar skunk långa vägar...Familjen tigger pengar för att forsla hem ett missfoster till dotter som gått på linan en längre tid. Hon är en lyxprostituerad men inga pengar.
Citera
2023-10-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klagan
Oklart. Nåt har hänt. Familjen tiggde pengar för sin söta "hästtjej" som förolyckats i Thailand. Tydligen hade hon levt där , utan försäkring i ett år med en välkänd Norsk Bedragares k*k. Både hon och han har flytt från skulder och bedrägerier hemmavid. Familjen går ut med att hon backpackade i Thailand och råkade ut för en olycka. Försäkringen gällde inte sa dem! Det var sant men de glömde säga att hon aldrig haft en relevant reseförsäkring alls. Utan det är synd om henne och den på pappret rika släkten.
De tiggde med halvsanningar ihop pengar på fejan och GFM . Fick i hop en miljon och inget av vad de påstår som gjort att folk skänkt pengar stämmer alls. Där är vi nu.

Tusen tack för sammanfattning.

Fan så skumt. Jag tyckte seriöst synd om henne och såg gofound me när den var uppe på 400 000 nånting av 1,3 miljoner. Men att historien skulle se ut så här hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Fattade ifrån början att hon inte hade försäkring. Men sen att hon visst hade Men hade kört utan rätt behörighet samt utan hjälm. Men man vet alltså inte om detta med olyckan är sant? Såg på instagram någon bild att hon skulle få komma.hem.fredag.morgon?
Citera
2023-10-20, 22:23
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Tusen tack för sammanfattning.

Fan så skumt. Jag tyckte seriöst synd om henne och såg gofound me när den var uppe på 400 000 nånting av 1,3 miljoner. Men att historien skulle se ut så här hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Fattade ifrån början att hon inte hade försäkring. Men sen att hon visst hade Men hade kört utan rätt behörighet samt utan hjälm. Men man vet alltså inte om detta med olyckan är sant? Såg på instagram någon bild att hon skulle få komma.hem.fredag.morgon?
Hon är hemma tydligen. Försäkringen i Thailand var den som man köper när man hyr moppe , vad jag fattat. (Täcker upp typ 9000kr,)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in