2023-10-13, 12:20
Medlem
B3cks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
Men...varför reagerar ingen på att en 8a raggar på en 2a?

Nu har jag inte sett någon annan bild på honom än den här:
https://imgur.com/mpdCdSR

Men den här clownen är en 5:a, MAX.
Hade jag sett honom på stan hade jag inte tittat en gång till om man säger så.

------

Hur som helst så är det väldigt lätt att manipulera folk om de har känslor för en och har dålig självkänsla, så att han lyckats med det han har gjort är egentligen inget konstigt - bara jävligt fel.

Sen kan jag inte för mitt liv förstå hur en kvinna kan vilja dejta någon med "ett förflutet av kriminalitet och droger", speciellt om kvinnan har barn (!!), det är bara två av de största varningsflaggorna som finns...
Senast redigerad av B3ck 2023-10-13 kl. 12:23.
Citera
2023-10-13, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Problemet är ju att ingen svensk man någonsin ger komplimanger till kvinnor, så kvinnora är utsvultna, och denna kille har lärt sig utantill hur man gör. Inte något konstigt. I ett feministiskt land tar skurkarna för sig av kvinnor.

"Normala" människor med utbildning och uppfostran går en omväg runt personer som suttit i fängelse. Så dessa kvinnor måste vara WT. Inget fel med det, utöver att man då inte heller är bra på att hålla hårt i pengarna.

Ska se serien, men jag läste en artikel i expressen om en företagarbrud som förlorat allt. Det är ju inte en "bedragare" som låter en kvinna starta ett ölbryggeri. Det är ju en företagare som hjälper till. Om han sedan tillsammans med kvinnan bedriver företaget på ett inkompetent sätt så är båda ansvariga. Om killen är en notorisk optimist, jag har träffat många, som ständigt ljuger om hur bra det kommer att gå så är det knappast bedrägeri heller. Även Elon Musk är en obotlig optimist, men han är kompetent.

Hon övertog bryggeriet, bytte företagsnamn, innan bedragaren kom in i bilden.
Citera
2023-10-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runx
Såhär gör kvinnor hela tiden. Var är dessa dokumentärer?

Många dokumentärer vill väcka känslor och ha ett underhållningsvärde. "True crime" är väldigt populärt hos kvinnliga tittare och de vill ha en manlig skurk, helst en snygg med, annars tittar de på något annat.

Så män som lurats av kvinnliga bedragare på internet säljer helt enkelt inte alls lika bra.
Citera
2023-10-13, 12:55
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Vilka jävla idioter. Ger någon okänd såna summor.
Hur kan de få gråta ut i tv? Riksidioter är de och förtjänar allt skit

Jag håller helt med dig.

Fattar inte hur man kan vara så godtrogen och lita på främlingar.

Och så ska de gråta ut i tv och vi ska tycka synd om tjejerna. Nejtack.
Citera
2023-10-13, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Intressant. Berätta gärna mer, vad är det som gör att man inte avfärdar honom som en snackpåse? Av vad som skymtat fram i dokumentären tycker jag det verkar ligga nära till hands.

Om du skulle beskriva och jämföra hans personlighet med någon känd person vem liknar han då i sättet?

Det är jag beredd att hålla med om men man måste ha i åtanke att det är filmat av personer han redan har relation med och inte av någon han försöker locka till sig. Han är väldigt bra på att förvandla sig själv till den personen du vill ha

Den första jag kommer att tänka på är nog Jordan Belfort, han har en hel del gemensamt med honom rent personlighetsmässigt
Robin är en narcissist. Och jag menar det i klinisk bemärkelse och inte i den bemärkelsen det ofta kastas runt så fort någon har ljugit ett par gånger
Citera
2023-10-13, 13:10
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Alltså jag motsäger inte att dom var blåsta.

Jag var mest nyfiken på varför så många i tråden uppger just det som skäl till att dom får skylla sig själva.

Åter igen, jag tycker det motsatta vore mer självklart, att smarta som blir blåsta får skylla sig själva. Har man IQ och förmåga att genomskåda en bluff men av lättja eller bekvämlighet etc inte anstränger sig och ser den är det väl rimligt med lite självrannsakan och egen förskyllan.

Men om man inte begriper eller förstår bättre, hur ska man då kunna skylla på sig själv?

Eller menar du och andra att det är ok att korkade personer blir lurad just pga att dom är korkade?

Hade en smart person som blivit lurad på samma sätt inte behövt skylla sig själv enligt din syn på saken?

Om den smarta personen också fått skylla sig själv varför tar ni då överhuvudtaget upp IQ som ett mått på om man får skylla sig själv?

Du har en poäng men jag vill påstå att vi i samhället idag tar normalbegåvade individer och gör dem till funktionella idioter genom att aldrig utkräva eget ansvar. Det är aldrig offrens fel. Internaliserar man det sättet att tänka så tappar man grundläggande konsekvenstänk och beter sig som en idiot trots att man har en normal IQ.
Citera
2023-10-13, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Det verkar inte så, dom har ”frivilligt” tagit lån för att ge pengar till mannen av olika anledningar.
Att han struntar i att betala tillbaka och det inte finns några papper så blir det kronofogden för flera av tjejerna.

Låter rimligt. Som man bäddar får man ligga. En annan får ibland ångest om man bjuder någon på en drink för 150 kr. Men banklån? Jösses
Citera
2023-10-13, 13:14
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verderia
Läs tråden rakt igenom och se hur många som tycker det är rätt åt kvinnorna och hur många som kommenterar hur fula "haggorna" är.
Jo, det är kvinnohat. Kanske inte från din sida men från mångas. Och Gift vid första ögonkastet visar ju män som tror att kvinnorna som vill ha greencard älskar dem så varför är det dubbla måttstockar då? Både män och kvinnor blir lurade för att de vill ha kärlek och båda sidor får kritik. Män köper fruar från utlandet men sen beskyller de kvinnor för att vara gold-diggers. Om Tinderbedragaren hade varit en kvinna så skulle jag tyckt att hon förtjänade ett lika hårt straff som jag tycker den här mannen ska ha.

Point taken. Det finns mycket kvinnohat i den här tråden, det kan jag inte säga emot.

Vad gäller dubbla måttstockar, har du sett en dokumentär som visar offren för golddiggers, i samma anda som den här dokumentären visar offren för tinderbedragaren?
Citera
2023-10-13, 13:17
Medlem
Använd hjärnan, tjejer!
Citera
2023-10-13, 13:27
Medlem
Citat:
Alltså jag motsäger inte att dom var blåsta.

Jag var mest nyfiken på varför så många i tråden uppger just det som skäl till att dom får skylla sig själva.

Åter igen, jag tycker det motsatta vore mer självklart, att smarta som blir blåsta får skylla sig själva. Har man IQ och förmåga att genomskåda en bluff men av lättja eller bekvämlighet etc inte anstränger sig och ser den är det väl rimligt med lite självrannsakan och egen förskyllan.

Men om man inte begriper eller förstår bättre, hur ska man då kunna skylla på sig själv?

Eller menar du och andra att det är ok att korkade personer blir lurad just pga att dom är korkade?

Hade en smart person som blivit lurad på samma sätt inte behövt skylla sig själv enligt din syn på saken?

Varför ska inte en smart person skylla sig själv?

Om den smarta personen också fått skylla sig själv varför tar ni då överhuvudtaget upp IQ som ett mått på om man får skylla sig själv?

Om även smarta får skylla sig själva är väl helt enkelt slutsatsen att alla tjejer som blir lurade får skylla sig själva?
Visa mig ett fall där en kvinna med högt IQ blir lurad på detta sättet, så kan vi diskutera den saken

Du gav fortfarande ingen förklaring på hur samhället ska skydda korkade kvinnor som dessa. Någon måste du väl ha i och med att du tog upp det?

Håller med dig om det fetade dock, alltså förnekar jag inte att kvinnor med högt IQ kan bli lurade och i dessa fall får de självklart också skylla sig själva. Men på det här sättet, tveksamt.
Citera
2023-10-13, 13:38
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B3ck
Nu har jag inte sett någon annan bild på honom än den här:
https://imgur.com/mpdCdSR

Men den här clownen är en 5:a, MAX.
Hade jag sett honom på stan hade jag inte tittat en gång till om man säger så.

------

Hur som helst så är det väldigt lätt att manipulera folk om de har känslor för en och har dålig självkänsla, så att han lyckats med det han har gjort är egentligen inget konstigt - bara jävligt fel.

Sen kan jag inte för mitt liv förstå hur en kvinna kan vilja dejta någon med "ett förflutet av kriminalitet och droger", speciellt om kvinnan har barn (!!), det är bara två av de största varningsflaggorna som finns...

Man behöver inte vara så jävla snygg om man är munvig och framåt, samt utger sig för att ha pengar.
Sen kan jag som kille väll tycka att han på den bilden ser rätt het ut, även om han kanske inte är 10 av 10.
Citera
2023-10-13, 13:43
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalvilsen
Är ni kvinnohatare så motbjudande, att enda chansen till ett knull är ett betalt luder. Eller är ni förståndshandikappade också? Något är fel iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Du har en poäng men jag vill påstå att vi i samhället idag tar normalbegåvade individer och gör dem till funktionella idioter genom att aldrig utkräva eget ansvar. Det är aldrig offrens fel. Internaliserar man det sättet att tänka så tappar man grundläggande konsekvenstänk och beter sig som en idiot trots att man har en normal IQ.

Den enda jag tycker synd om var hon den där feta tjejen som hade känt sig ful hela livet. Hon hade jobbat stenhårt och blivit rik, trodde sig vara uppskattad av en social och ganska snygg kille, men blev av med allt. Hon kanske för fösta gången kände sig uppskattad och vacker.

Resten ser jag mer eller mindre som golddiggers, som kanske inte får skylla sig själva, men som grävt sin egna grav. De går igång som fan på att han påstår sig vara tät. Han påstår att han är rik. Sedan den där klassiska ytliga imagen också utseendemässigt. Det kanske är dags att folk överlag, inte minst kvinnor, lär sig att inte bara tro att gräset är grönare på andra sidan. Att bara jaga yta och pengar. Självklart är attraktion viktigt, men jagar man en plånbok så gör man.

Finns många guldkornkillar som de gått miste om för denna idiot. Som har helt vanliga jobb och som inte springer runt med guldklockor.
Senast redigerad av AD-3sTrIpEs 2023-10-13 kl. 13:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in