2023-10-09, 19:06
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Nästan alla drar upp alternativ som man ska äta som nästan låter värre. Kallar ni alternativen mat så tror jag att det går att leva på Dafgårds, om man äter lite vitaminer till.

Vitaminbristen löser du enkelt med en tetra Glocken Gold!
Citera
2023-10-09, 19:10
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Vitaminbristen löser du enkelt med en tetra Glocken Gold!

Den är ju god ju! Bästa hoodzendrycken. Men kanske lite onödiga kalorier om man är tjock.
Citera
2023-10-09, 19:10
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
När halvfabrikat värms upp på nytt kan man nog räkna med att energimängden halveras.
Tror detta enbart gäller kolhydrater, typ, om vi snackar standard mikrovågsugn. Krävs nog lite mer för proteiner och fetter tänker jag. Kan ha fel
Citera
2023-10-09, 19:14
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Den är ju god ju! Bästa hoodzendrycken. Men kanske lite onödiga kalorier om man är tjock.

Jo, kalorimässigt är det väl som att hinka blandsaft. Möjligen är det samma mängd vitaminer också? Men god är den!
Citera
2023-10-09, 19:17
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Hatar du att laga mat ?

Köp en slowcooker så är problemet löst.
Citera
2023-10-09, 19:19
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Jo, kalorimässigt är det väl som att hinka blandsaft. Möjligen är det samma mängd vitaminer också? Men god är den!

Måste vara iskall .. Mycket viktigt .. Rumstemp är ett big no-no
Citera
2023-10-09, 19:36
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Tror detta enbart gäller kolhydrater, typ, om vi snackar standard mikrovågsugn. Krävs nog lite mer för proteiner och fetter tänker jag. Kan ha fel

Det var fel av mig. Om något så ökar antalet kalorier per viktenhet när mängden vatten minskar under uppvärmning. Näringsinnehållet minskar däremot. Enligt livsmedelsverket är mikrovågsugnen bättre på att bevara näring än de flesta andra tillagningsalternativ. Endast ångning är mer fördelaktigt.
Citera
2023-10-09, 19:39
Medlem
Negercps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Hade dessa microrätter varit dåligt
för vår hälsa, så hade dom inte fått säljas.
Vad fan är det du skriver, så det säljs alltså inget som är dåligt för vår hälsa?
Det är bara systembolaget, godis- och tobakshandlare som har tillstånd att sälja produkter som är skadliga för hälsan?
Citera
2023-10-09, 19:44
Medlem
paskharens avatar
Funkar utmärkt. Jag levde på dom säkert 15-20 år. Ibland komplettera jag såklart med annat. Gick bra att bygga muskler och har jättebra värden enligt hälsoundersökning.

Fast var findus eller felix kanske det är. Iaf dom där andra kartongerna som säljs.
Citera
2023-10-09, 19:46
Medlem
Gojiiras avatar
Släng på lite grönsaker till och en macka så är du hemma.
Citera
2023-10-09, 20:03
Medlem
Serradellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontie123
Hatar laga mat och äter någon av deras mikrorätter varje dag. Är det dåligt för min hälsa?
Nej.
Citera
2023-10-09, 20:10
Medlem
MrSokratess avatar
Tro mig TS, det går alldeles utmärkt.
Numera kör jag en blandning av microrätter och fryspizza men har levt på enbart microrätter under väldigt lång tid.
Hade förmodligen mått ännu bättre/varit piggare med tillagad mat men jag funkar på det jag får i mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in