2006-08-03, 21:27
Medlem
Tjack har väl egentligen ingen AT heller om man inte är på dagligen. Många tar tjack när dom dricker och kan sen ointe sova på natten och mår då piss dagen efter. Det kallar inte jag AT det kallar jag baksmälla.
För min egen del så vinner kola stort över tjack, lägger gärna dom extra pengarna som man får lägga på koks.
Koks = fint
Tjack = fult
Citera
2006-08-03, 21:38
Medlem
jaha jovissts avatar
Pizzeriorna i mitt närområde dealade bara affe
Är det vanligt ? Levererades diskret i pizzakartongen
Citera
2006-08-03, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jaha jovisst
så man kan det på kola ?
Absolut, om det inte är utblandat med tjack
Citera
2006-08-03, 21:49
Medlem
Heartbeats avatar
Vad jag har hört, så blandar vissa kranar ut amfetaminet med annat för att spara in gram och tjäna pengar. Det är kanske därför drogen har fått ett "smutsigt" rykte.
Citera
2006-08-03, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heartbeat
Vad jag har hört, så blandar vissa kranar ut amfetaminet med annat för att spara in gram och tjäna pengar. Det är kanske därför drogen har fått ett "smutsigt" rykte.
Det där gör dom med kola också
Citera
2006-08-03, 21:57
Medlem
Heartbeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Classic Purple
Det där gör dom med kola också

Hmm det trodde jag inte , Med tanke på att dem tjänar så bra redan på grund av det dyra priset. Men aja då undrar jag också varför "Tjack" anses vara en smutsig drog
Citera
2006-08-03, 21:59
Medlem
hencoisms avatar
Kokainruset är i sig kortvarig vid direkt jämförelse, därför också lättare att slagga på. Både kokain och amfetamin är ofta blandade.

Kokainet kan vara blandat med andra stimulanter som bensokain eller prokain (lokalbedövningsmedel) som utvinns kemiskt från kokain.
Citera
2006-08-03, 21:59
Bannlyst
Citat:
Hmm det trodde jag inte , Med tanke på att dem tjänar så bra redan på grund av det dyra priset. Men aja då undrar jag också varför "Tjack" anses vara en smutsig drog
kolan e inte gratis för kranarna heller...
Citera
2006-08-03, 22:06
Medlem
jaha jovissts avatar
Citat:
Sista ggn jag tog tjack fick jag löjligt irriterande tandgnissel, vilket aldrig hänt förutm var det "fultjack" eller bara en normal vane-reaktion ?
Citera
2006-08-03, 22:16
Medlem
TomiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxxxen
Ja det var en seriös fråga om nu någon skulle bli aggro. Personligen tycker jag koks är ganska meningslöst (ofta iaf) om man jämför med hur jag mår på bra tjack. Pratar man med någon som man vet tar koks då och då, eller ofta med för den delen om tjack får dom något föraktfullt i blicken direkt. Why?

Förklara logiken för mig...

För att man de första avtändningarna, eller ja alla avtändningar känner sig så äcklig och svettig, hur länge man än står i duschen så luktar man tjacksvett, najs najs. Och sen så är ju koks såååå mkt finare.., visst ruset är väl helt okej men för de pengarna, nejtack då hittar jag något annat.

Ta det med en nypa salt, men lite sanning är där nog

Heartbeat: Kokain är långt ifrån rent det också, blandas bland annat ut med lidocain eller benzocain och andra bedövningsmedel som härör från cocaplantan.. (Men det hade någon redan skrivit såg jag nu)
Citera
2006-08-03, 22:41
Medlem
Nemesis1s avatar
Att amfetamin anses som en fulvariant av kokain är ju inte så konstigt, för det är ju det som tjack är... Den enda orsaken till att folk väljer att köra på tjack är priset, om någon lade upp två jättefat på en fest, ett med tjack och ett med kola, och lät gästerna snorta hur mycket de ville gratis, tror jag inte många skulle snorta från tjackfatet... Om man ser på drogstatistiken i USA så kan man också se att det knappt används tjack öht i de delar där kokainet är billigt och lätt att få tag i, utan de flesta amerikanska speedfreaks bor ute på vischan nånstans...

Men det betyder ju inte att amfetamin skulle vara ett dåligt alternativ när man tar priset och renheten i beräknelse... De flesta som är unga, kraftiga och vid god hälsa klarar ju trots allt tjackavtändningar utan några större problem, så att köra på speed ger mycket party till ett ekonomiskt pris för många... Kokainet i Sverige har väl ändå ganska dålig kvalitet jämfört med tjacket, eftersom det måste hela vägen från Sydamerika medan det är mycket kortare avstånd till Polen...

Själv tror jag dock det är mycket möjligt att jag tagit amfetamin för sista gången i mitt liv... Min hälsa klarar absolut inte den drogen! Förra gången jag pundade sköt jag ca 0,15g, försökte äta under ruset och tände givetvis av med benso... Ändå blev jag hur slutkörd som helst... Orkade inte göra något i flera dagar efter ruset och t.o.m. att dricka vatten kändes äckligt... Gick ner till 47.8 kilo och var riktigt orolig för min hälsa (är 174 cm lång)... Nä, även om många andra gillar att punda så är tjack rena rama giftet för mig!
Citera
2006-08-03, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Att amfetamin anses som en fulvariant av kokain är ju inte så konstigt, för det är ju det som tjack är... Den enda orsaken till att folk väljer att köra på tjack är priset, om någon lade upp två jättefat på en fest, ett med tjack och ett med kola, och lät gästerna snorta hur mycket de ville gratis, tror jag inte många skulle snorta från tjackfatet... Om man ser på drogstatistiken i USA så kan man också se att det knappt används tjack öht i de delar där kokainet är billigt och lätt att få tag i, utan de flesta amerikanska speedfreaks bor ute på vischan nånstans...

Men det betyder ju inte att amfetamin skulle vara ett dåligt alternativ när man tar priset och renheten i beräknelse... De flesta som är unga, kraftiga och vid god hälsa klarar ju trots allt tjackavtändningar utan några större problem, så att köra på speed ger mycket party till ett ekonomiskt pris för många... Kokainet i Sverige har väl ändå ganska dålig kvalitet jämfört med tjacket, eftersom det måste hela vägen från Sydamerika medan det är mycket kortare avstånd till Polen...
Tjack tillverkas väl i Sverige också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in