Citat:
Ursprungligen postat av
Nihenna
Försöker generellt få ner kaloriintaget då jag märkt att ofta underskattar hur mycket kalorier man får i sig varje dag.
Cola och läsk är relativt lätt att hoppa över på light, men det smakar ändå okej, men jag tycker så mycket annat verkligen smakar röv.
Sett att de marknadsför grädde med 4% fett i min matbutik. Lättmjölk brukar smaka blä, men jag tänker att sån lätt grädde är okej, då den ändå blandas med så mycket annat?
Andra tips på light/utan socker-produkter som faktiskt är helt okej?
Så fett och socker ska reduceras. Äre inte enklare att bara räkna kalorier och äta sockerfria produkter som du sötar själv med lite honung el sirap socker osv. Är det inte helt upp till en själv vad man tycker är gott utan socker eller snarare socker ersättning sötningsmedel
Gör det enkelt att du väljer 5 olika läsk med 5 olika artificella sötningsmedel som finns eller fler
Kolla även upp vilka som är nyttigast kontra vilka som smakar godast via läsken
Försök hitta en läsk som har samma smak tex apelsin men som har olika sötningsmedel
När du gjort det testet och avgjort vilket sötningsmedel som är godast och kanske nyttigast för kroppen att hantera och smälta, så behöver du bara välja det sötningsmedlet till samtliga produkter du tänker köpa i livsmedelsväg, vad kan gå fel förutom att tillverkaren av yoghurten eller godiset gär en dålig produkt i övriga ingredienser
En liten länk :
https://feelgoodpal.com/sv/blog/keto-sweeteners/