Citat:
Ursprungligen postat av
RiJaSvanskog
Mm, klart jag kan det men uppenbarligen s vill jag ha hjlp att tolka vad det betyder. Nu har jag ju frsttt att Master-delen i "Master of Science..." inte betyder en masterexamen, t.ex. Sen frstr jag fortfarande inte hur mnga HP som totalt behvs fr att bli en Doktor. Vilket kanske r frgan jag borde brjat med.
Var tvungen att dubbelkolla...
A2E heter fortsttningskursen (efter 240hp psykologiprogrammet grundniv) och r 60hp "master thesis". Men kan inte tnka mig annat n att den r integrerad i utbildningens rullans d det krvs 300hp fr examen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Forzo
Om det inte gjorts om n en gng under de senaste ren s kommer du under tredje ret att skriva en kandidatuppsats och drmed f en kandidatexamen. Drefter fortstter du studera som om ingenting speciellt hnt och efter tv r till skriver du en masteruppsats och fr d bde en masterexamen och en eventuell yrkesexamen.
Fr att doktorera krvs som lgst en magisterexamen (har jag fr mig) men bara fr att du vill doktorera r det inte skert att du fr det d konkurrensen kan vara hrd. Se till att examensarbetet/uppsatsen p masterniv handlar om rtt saker och r riktigt bra fr att ka dina chanser.
Kan inte se att de fr ngon tid fr ngon kandidatuppsats, konstigt. Dremot 39hp runt examensarbetet i termin 9-10.