2017-09-09, 01:47
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JultomtenUtanX
Halloj!

Skall brja journalistprogrammet nu till hsten men har blivit mer och mer inne p psykolog pga mina egna psykiska besvr och min vilja att hjlpa andra i samma sits! Tnkte drfr ska in nsta hst d de stllen jag r mest intresserad av och som knns bst brjar bara p hstterminer.

Nu undrar jag fljande:
Jag har 1.55 p hp s stllen som lund, gteborg och Uppsala kommer jag troligtvis inte in i. Drfr velar jag nu mellan Karlstad, Linkping och Vxj. Sen finns ven Ume men det knns lite fr hgt upp. Sen finns ven Stockholm och rebro. Men stockholm knns inte direkt som ngon studentstad och rebro likas!

Hur skulle ni vrdera de olika utbildningarna samt de olika studieorterna. Vilket av dessa stllen har bst utbildning och nd ett hyfsat bra studentliv. Har hrt att Karlstad skall vara pvg uppt, kanske att det kan vara ngot?

Tacksam fr alla svar!

Nr UK granskade psykologprogrammen 2012 fick Uppsala, Linkping och rebro "Mycket hg kvalitet" och vriga "Hg kvalitet" - ingen fick allts "Bristande kvalitet" fr psykologprogrammet. Psykologprogrammet p Karolinska var nog fr nytt fr att komma med i den granskningen.
Citera
2017-09-12, 19:51
Medlem
Hur mnga timmar per vecka mste man lgga ner fr att klara godknt i alla kurser p psykologprogrammet? 10,20,30,40h? Kram!
Citera
2017-09-12, 19:54
Medlem
BlankaRyus avatar
Olika sklart, men vet en som klarar sig p runt 20h i veckan, d r han p en av de senare terminerna, T7, om jag inte missminner mig. Utan att veta helt s inbillar jag mg att det krvs betydligt mindre om du bara vill klara dig n p andra utbildningar som r svra att ta sig in p.
Citera
2017-10-07, 15:53
Medlem
Psykologprogrammet. Var ska jag studera?

Hej!

Jag r intresserad av att bli psykolog och kommer frhoppningsvis pbrja min utbildning senast 2019. Jag kommer frmodligen inte att f s pass hga pong p HP att jag kommer in i Uppsala eller Lund, s de alternativ jag valt ut r Kalmar, Linkping, rebro och Vxj.

Om man bortser frn de olika skolornas kvalit p utbildningen och bara tar invandrarbefolkningen i beaktning, vilken stad br jag d plugga i? Utan att jag kanske behver nmna det s syftar jag p muslimer, och att jag vill bo i den staden som har lgst andel av dessa.

Tack p frhand!

ps. Hll er till mnet tack. r inte intresserad av vad PK-Sverige tycker.
Citera
2017-10-07, 16:11
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Trdstart infogad.

/Mod.
Citera
2017-10-07, 17:06
Medlem
ftFates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChewChewShoe
Hej!

Jag r intresserad av att bli psykolog och kommer frhoppningsvis pbrja min utbildning senast 2019. Jag kommer frmodligen inte att f s pass hga pong p HP att jag kommer in i Uppsala eller Lund, s de alternativ jag valt ut r Kalmar, Linkping, rebro och Vxj.

Om man bortser frn de olika skolornas kvalit p utbildningen och bara tar invandrarbefolkningen i beaktning, vilken stad br jag d plugga i? Utan att jag kanske behver nmna det s syftar jag p muslimer, och att jag vill bo i den staden som har lgst andel av dessa.

Tack p frhand!

ps. Hll er till mnet tack. r inte intresserad av vad PK-Sverige tycker.

Vad, p utbildningen eller i staden? Menar du det sistnmnda kan du testa bostadsortsforumet, ifall det r det frstnmnda tror jag helt rligt det kvittar.
Citera
2017-10-07, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ftFate
Vad, p utbildningen eller i staden? Menar du det sistnmnda kan du testa bostadsortsforumet, ifall det r det frstnmnda tror jag helt rligt det kvittar.

Tnkte framfr allt p hur mnga muslimer det r i sjlva staden. Utbildningen spelar inte srskilt stor roll. Tror inte 50 Cent kommer in dr
Citera
2017-10-10, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChewChewShoe
Tnkte framfr allt p hur mnga muslimer det r i sjlva staden. Utbildningen spelar inte srskilt stor roll. Tror inte 50 Cent kommer in dr

Du fr nog utveckla hur det r relevant fr psykologprogrammet, eller ta det i ett annat forum. Hr pratar vi utbildning.
Citera
2017-12-16, 13:06
Medlem
quincys avatar
Ni som gr psykologprogrammet, vilken skola gr ni och vilken ponggrns i procent brukar det vara fr godknt p tentorna?
Citera
2017-12-20, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quincy
Ni som gr psykologprogrammet, vilken skola gr ni och vilken ponggrns i procent brukar det vara fr godknt p tentorna?

60%
Senast redigerad av tjenare1234 2017-12-20 kl. 03:17.
Citera
2017-12-24, 01:05
Medlem
hur ser arbetsmarknaden p lite ldre psykologer? Spelar det absolut ingen roll att man kommit lite till ren?
Citera
2017-12-24, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
hur ser arbetsmarknaden p lite ldre psykologer? Spelar det absolut ingen roll att man kommit lite till ren?

Du fr nog specificera lite mer hur gammal du r. Min erfarenhet frn U&S nr folk pratar om att brja plugga som "lite ldre" r att det spannet innefattar allt frn 22-40 r.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in