• 8
  • 9
2023-10-09, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Det var en fråga ifall jag skulle få jobb, jag fick dock praktik som hade över en timmas resväg, men denna avslutades snabbt, så "jobb" var väl fel ord, praktik var det rätta

Varför skrev du då att du fått jobb?
Citera
2023-10-09, 08:10
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Då är du ute i andra branscher än jag, jag söker mycket lager, logistik och industri

Om du hade tagit tag i ditt jobbsökande för 5år sedan, så va det väldigt få företag som sökte papper från polisen. Är själv dömd i tingsrätten för en mindre skitsak
Citera
2023-10-09, 11:50
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Jag har en prick i brottsregistret vilket leder till att man inte får jobb, det enda jag gjorde var att röka gräs utanför en krog på fyllan då en polisbil kom. Har du fler frågor?

Det var en väldigt dum ursäkt till att inte ta ett jobb.

Känner folk som har suttit inne för grövre grejer, personer som rökt en holk och sedan åkt dit.
Alla har jobb.

Nu har jag ingen prick i registret, men har bytt karriär/bransch många gånger i livet och endast när jag arbetade på kundtjänst där ekonomi var en del av jobbet så krävdes registerutdrag.

Utbilda dig till målare eller något annat hantverksyrke, där frågas aldrig om registerutdrag.
Citera
2023-10-09, 12:29
Medlem
TS är så efterbliven att jag på riktigt hoppas föräldrarna bränner alla pengar framför ögonen på honom som en sista fin cermoni för deras misslyckas son.
Citera
2023-10-12, 10:10
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Javisst är dom gifta, men morsan är ungefär samma ålder som pappa. Allt kommer hamna på mig i slutändan, vad gör man i min situation?

Än så länge finns ingen arvsskatt, men vem vet vad som kan hända i framtiden. Det bästa är om dina föräldrar kan ge dig förskott på arvet redan innan de dör eller hamnar på något ålderdomshem. Skulle de hamna på ålderdomshem finns risken att hela arvet går åt till att betala deras vård. Då är det bättre för familjen om de har hunnit föra över större delen av sina tillgångar till dig innan dess, så att staten täcker kostnaderna istället.

Jag antar att du är deras enda barn och att du inte har några barn själv. Det ligger alltså även i deras intresse att du ska få de bästa förutsättningarna att föra era gener vidare.
Citera
2023-10-12, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyramida
Söker läkare och medicinera för depressionen. Skaffar dig arbete och flyttar hemifrån.
Det är vad jag hade gjort i din situation.
Mediciner bra, men gäller att hitta rätt sort
Lika viktigt är friskfaktorer som du också nämner
Mat, vila, sömn, träning, hobby, jobb, vänner
Schema, rutiner, känsla av sammanhang
Citera
2023-10-13, 19:12
Medlem
Citat:
Det var en fråga ifall jag skulle få jobb, jag fick dock praktik som hade över en timmas resväg, men denna avslutades snabbt, så "jobb" var väl fel ord, praktik var det rätta
Synd att du inte fullföljde praktiken. Du behöver komma ut på dagarna och träffa människor i en arbetssituation. Att sitta hemma med föräldrarna och se på TV hjälper inte dig varken psykiskt eller leder till jobb.

Man får nog räkna med att det är lång restid i vissa fall. Man måste nog räkna med det under något år och när man är mer etablerad på arbetsmarknaden så hittar man något som är närmare.
Citera
2023-11-10, 19:44
Medlem
Väntar på att dina föräldrar ska dö så nu ska snylta på deras pengar??? Inget jobb för att du har 1 prick??? Du tror alltså inte att man kan få jobb om du har 1 prick??
Och du sa att jag behövde hjälp?
Citera
2023-11-14, 01:04
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Jag har en prick i brottsregistret vilket leder till att man inte får jobb, det enda jag gjorde var att röka gräs utanför en krog på fyllan då en polisbil kom. Har du fler frågor?

Då är min fråga hur många jobb har du sökt överhuvudtaget? Eller har du pricken i brottsregistret som en ursäkt?
Citera
2023-11-15, 18:14
Medlem
Citat:
Då är du ute i andra branscher än jag, jag söker mycket lager, logistik och industri

Vad i helskotta? Nu får du väl skärpa till dig! Är du frisk i skallen och kroppen, inte har typ förståndsnedsättning, söker du alla jobb du kan OCH tar en tur till kommunens studie- och yrkesvägledare för att hitta en utbildning som passar dig. Då får du utbildning till ett yrke och din prick hinner försvinna samtidigt som du får en inkomst.

Du ska inte förvänta dig något arv. Förhoppningsvis lever båda dina föräldrar länge till, eller åtminstone din mamma. Det är inte säkert det är mycket pengar kvar sen.

Även OM du ärver pengar, vad tror du att det hjälper dig på för sätt i längden? Du kan inte hyra bostad utan inkomst och köpa en bostad kommer du inte ha råd med om din pappa inte var miljonär. Lån för du inte heller utan en inkomst.

Att du eventuellt ärver pengar inom 1-10 år hjälper dig inte att få ordning på livssituationen.
Citera
2023-11-15, 18:16
Medlem
TS, har du prick för droger/alkohol är inte industri och lager något för dig att söka. De flesta vill inte riskera att någon kör omkring full eller hög på jobbet och kör ihjäl någon kollega. Du får söka andra jobb och studera.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in