• 1
  • 2
2023-10-08, 00:13
Medlem
Airwave92s avatar
Jag sitter deprimerad i min, eller våran, lägenhet för att jag fortfarande bor med mina föräldrar vid 31 års ålder. Min far har gått i halvpension med jobbar vid sidan om, morsan är pensionerad.
Jag har noll inkomst och inget jobb, därmed är jag back 125k

Men nu till min verkliga fråga, min far, som är över 70 år, har rätt okej ekonomi på sitt konto till skillnad från mig, jag har en illa aning om att han kommer att gå bort om några år eller kanske t.om månader? Hans hälsa har blivit sämre och jag märker att han börjar bli gubbaktig av sig, jag tror det händer nåt snart.

Vad händer med hans pengar? Hans ekonomi, är det jag som ärver som sonen eller kommer pengarna gå till svenska staten? Jag vill verkligen bli kvitt och hamna på noll, han är nästan döendes men ska jag säga eller göra nåt speciellt innan han går bort? Det är bedrövligt och deprimerande att skriva detta då han verkligen var en god pappa. Men jag måste.

Vad händer? Förslag? Får jag hans pengar? Tar staten pengarna ifrån oss/honom?
Citera
2023-10-08, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Jag sitter deprimerad i min, eller våran, lägenhet för att jag fortfarande bor med mina föräldrar vid 31 års ålder. Min far har gått i halvpension med jobbar vid sidan om, morsan är pensionerad.
Jag har noll inkomst och inget jobb, därmed är jag back 125k

Men nu till min verkliga fråga, min far, som är över 70 år, har rätt okej ekonomi på sitt konto till skillnad från mig, jag har en illa aning om att han kommer att gå bort om några år eller kanske t.om månader? Hans hälsa har blivit sämre och jag märker att han börjar bli gubbaktig av sig, jag tror det händer nåt snart.

Vad händer med hans pengar? Hans ekonomi, är det jag som ärver som sonen eller kommer pengarna gå till svenska staten? Jag vill verkligen bli kvitt och hamna på noll, han är nästan döendes men ska jag säga eller göra nåt speciellt innan han går bort? Det är bedrövligt och deprimerande att skriva detta då han verkligen var en god pappa. Men jag måste.

Vad händer? Förslag? Får jag hans pengar? Tar staten pengarna ifrån oss/honom?

Om dina föräldrar är gifta så ärver din mor honom om inget annat är testamenterat
Citera
2023-10-08, 00:22
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witpo
Om dina föräldrar är gifta så ärver din mor honom om inget annat är testamenterat

Javisst är dom gifta, men morsan är ungefär samma ålder som pappa. Allt kommer hamna på mig i slutändan, vad gör man i min situation?
Citera
2023-10-08, 00:24
Medlem
Hallbarhetnollas avatar
Citat:
Javisst är dom gifta, men morsan är ungefär samma ålder som pappa. Allt kommer hamna på mig i slutändan, vad gör man i min situation?

Du slutar att vara girig.
Jag hoppas att din mor och far sätter sprätt på varenda korvöre så du sedan får stå där med ärvda kalsonger och några väl använda kastruller.
Citera
2023-10-08, 00:25
Medlem
mikaelss avatar
Varför jobbar du inte? Är du dum?
och ja, du är bröstarvinge och kommer att ärva dina föräldrar.
Citera
2023-10-08, 00:25
Medlem
Citat:

Sluta tänk i dom banorna.
Ta ett jobb o ta hand om ditt egna liv.
Inget är garanterat att det finns några pengar kvar till dig när dom är borta.
Skulle det finnas något så tar du o om du har syskon över dödsboet.

Man kan inte gå o vänta på ett arv som kanske aldrig kommer.
Man up o börja slava åt staten som vi andra
Citera
2023-10-08, 00:32
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Varför jobbar du inte? Är du dum?
och ja, du är bröstarvinge och kommer att ärva dina föräldrar.

Jag har en prick i brottsregistret vilket leder till att man inte får jobb, det enda jag gjorde var att röka gräs utanför en krog på fyllan då en polisbil kom. Har du fler frågor?
Citera
2023-10-08, 00:36
Medlem
laughingducks avatar
I bästa fall försvinner dina skulder ..
Men sen då mor & far din borta .
Med allt vad det kommer innebära .
Citera
2023-10-08, 00:39
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Jag har en prick i brottsregistret vilket leder till att man inte får jobb, det enda jag gjorde var att röka gräs utanför en krog på fyllan då en polisbil kom. Har du fler frågor?
Ja, varför skaffar du inte ett jobb?
Och kollar arvsrätt medan du söker?
Är du dum?
Citera
2023-10-08, 03:09
Medlem
Citat:

Ja, jag undrar varför du här skriver att du fått jobb: (FB) Vad tycks om 1 timmas resväg till jobbet?
Citera
2023-10-08, 03:41
Medlem
Vadå staten skulle ta det? Är du så jävla bakom flötet att du aldrig hört talats om konceptet "arv"? Sanslöst.
Citera
2023-10-08, 04:50
Medlem
Citat:

Hindrar det dig från att manifestera dig själv i den värld du är satt att verka inuti för en gång innan du försvinner för evigt igen?

Blir så trött på dagens små barn som saknar ordentliga förebilder. Ni tynar bort och all er potential blir oanvänd för att ni runkar bort er själva hemma framför datorn istället för att samla er och ge er ut och erövra världen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in