2023-10-08, 16:48
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det är trams du skriver. Ingen har frågat mig om något brottsregister någonsinn när jag har sökt jobb.

Då är du ute i andra branscher än jag, jag söker mycket lager, logistik och industri
Citera
2023-10-08, 16:53
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Bara idioter tänker i sådana termer.

Hmmm, hur kan jag lösa "alla" problem i mitt liv.
Om föräldrarna där så jag ärver.

Helt otroligt, om jag ska vara ärlig. Dina föräldrar kan leva i 10 år till utan problem. Men med tanke på att du bor hemma och bör kunna lösa ett 125k lån, (ligger back, vad fan det betyder). Med att jobba på MC Donald, 15k i amortering i 10 månader istället för att önska sina föräldrars ve och väl.

Varför citerat du mig 🤔
Citera
2023-10-08, 16:58
Medlem
laughingducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Då är du ute i andra branscher än jag, jag söker mycket lager, logistik och industri

Det du jobba med innan du blev arbetslös ?
Citera
2023-10-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Jo jag betyder mycket för dem. Jag är deras enda son. Men de betyder mycket för mig också. Jag har ingen stabil grund kvar när mina föräldrar är borta och det är lite läskigt.
Ingen som kan säga vad som är rätt eller fel.

Jag har min flickvän men hon spelar ju i sitt eget lag på nått sätt. Det är inte samma sak även om hon är en del av familjen.
Du får nog ta hjälp av dina föräldrar en sista gång medan de är starka och kan hjälpa dig.

Helt enkelt be dem att sparka iväg dig till folkhögskola eller KY-utbildning. Se till att du skickar in ansökan och faktiskt dyker upp varje morgon. Alternativet att de känner någon som kan plocka in dig på praktikplats. Tror tyvärr inte att du har styrkan själv utan att du behöver deras stöd.

Som någon skrev så är det läskiga att samhället klarar sig utan dig men du klarar dig inte utan samhället. Du behöver ett jobb och fritidsintressen där folk faktiskt saknar dig om du inte dyker upp. Till att börja med så är det inte så viktigt vad det är utan att det är.
Citera
2023-10-08, 17:29
Medlem
Citat:
Jag har varit på flera intervjuer och nämner absolut inte det där. Dock där det DOM som frågar, om jag är med i belastningsregistret, varpå jag en gång svarade nej, men resten svarade ja och förklarade situationen. Absolut inte jag som påpekar det först, det är dom som får fråga.

Många jobbanonnser skriver även att "de gör ett utdrag ut belastningsregistret" så ja, där är man ju körd

Och vad står det i belastningsregistret då?

Inte ens när jag jobbade hemma hos Sveriges mest uppsatta personer fick jag den frågan.
Citera
2023-10-08, 18:37
Medlem
Citat:
Jag har en prick i brottsregistret vilket leder till att man inte får jobb, det enda jag gjorde var att röka gräs utanför en krog på fyllan då en polisbil kom. Har du fler frågor?

Lögn.

Fråga din pappa han kan lösa dina skulder så du slipper vänta på att han ska dö. Fan så sjuk fråga. 😂
Citera
2023-10-08, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
Det syns för alltid i t.ex.verifiera som många företag använder sig utav.
Sen räcker det att endast ha nått i brottsregistret för att man ska plockas bort direkt, spelar ingen roll vad det är.

Sök i branscher där man inte använder verifiera då.
Citera
2023-10-08, 19:19
Medlem
Citat:
Jag har en prick i brottsregistret vilket leder till att man inte får jobb, det enda jag gjorde var att röka gräs utanför en krog på fyllan då en polisbil kom. Har du fler frågor?

Det hindrar dig inte att få jobb, men fortsatt bruk av substanser fungerar inte på en arbetsplats. Om du slutat med detta är det bara att vara öppen om det och säga att det var jävligt dumt, och att du kan gå med på regelbundna prov.
Citera
2023-10-08, 19:29
Medlem
Undercoverss avatar
Men för i helvete.... sitter du hemma hos föräldrarna dina som 30+ och hoppas på deras bortgång så du kan ärva lite stålar?
-Skäms!

....det du borde göra är att hoppa i duschen, kamma dig och skaffa dig ett EGET liv.
-Buhu, jag rökte lite brass utanför en krog, torskade och har nu blivit en jättebäbis(?).
Citera
2023-10-08, 21:24
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Jag sitter deprimerad i min, eller våran, lägenhet för att jag fortfarande bor med mina föräldrar vid 31 års ålder. Min far har gått i halvpension med jobbar vid sidan om, morsan är pensionerad.
Jag har noll inkomst och inget jobb, därmed är jag back 125k

Men nu till min verkliga fråga, min far, som är över 70 år, har rätt okej ekonomi på sitt konto till skillnad från mig, jag har en illa aning om att han kommer att gå bort om några år eller kanske t.om månader? Hans hälsa har blivit sämre och jag märker att han börjar bli gubbaktig av sig, jag tror det händer nåt snart.

Vad händer med hans pengar? Hans ekonomi, är det jag som ärver som sonen eller kommer pengarna gå till svenska staten? Jag vill verkligen bli kvitt och hamna på noll, han är nästan döendes men ska jag säga eller göra nåt speciellt innan han går bort? Det är bedrövligt och deprimerande att skriva detta då han verkligen var en god pappa. Men jag måste.

Vad händer? Förslag? Får jag hans pengar? Tar staten pengarna ifrån oss/honom?
Hur kan du inte ha minsta lilla inkomst?
Vad går du back på?
Du får eventuellt ringa Lyxfällan men jag tror inte att de nappar.
Citera
2023-10-08, 21:43
Medlem
Lofns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Vadå staten skulle ta det? Är du så jävla bakom flötet att du aldrig hört talats om konceptet "arv"? Sanslöst.
Alltså, för fanns ju arvsskatt men det är ett tag sedan. Sedan är det inte klädsamt att uttrycka som sig som TS då det nästan ger intrycket av att han sitter och inväntar föräldrarnas bortgång för att få ut arvet.
Citera
2023-10-09, 00:00
Medlem
Citat:
Javisst är dom gifta, men morsan är ungefär samma ålder som pappa. Allt kommer hamna på mig i slutändan, vad gör man i min situation?
Söker läkare och medicinera för depressionen. Skaffar dig arbete och flyttar hemifrån.
Det är vad jag hade gjort i din situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in