2023-10-07, 23:03
Medlem
laughingducks avatar
Tänk om det var så lätt vinna ”mega vinsten” på triss som TS tycks tänka 😉
Citera
2023-10-07, 23:04
Medlem
boqpods avatar
Jag hade aldrig sagt till den som gav mig lotten att ”du, jag vann 5 miljoner på lotten. Tack som fan”.
Då är det bättre för alla inblandade parter att hålla käften.

Jag hade nog mått dåligt av att veta att jag gav bort en sån vinstlott. Då mår man bättre om man inget vet helt enkelt.
Citera
2023-10-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Är det inte tanken med en lott i present att man kan ge bort nåt fint?
Va inte så jävla ogin.

Om jag ger en bort en lågvinstlott så är det fortfarande lika fint. Personen som får den vet ju inte ens om det. Det är ju bara en liten gardering för att det inte ska bli för bra. Tror inte du skulle tycka de va så kul att kliva upp tidigt måndag morgon å gå till jobbet när du gett bort en vinst på 10 miljoner till nån bortskämd 16åring på ett söndagskallas.
Citera
2023-10-07, 23:09
Medlem
Det är roligare att ge än att få men jag säger alltid att jag ska ha 50% på all vinst över 1000kr.
Citera
2023-10-07, 23:11
Medlem
53....so whats avatar
4 vinster på 6.000.000 lotter är högvinster. Det är fanimej inte stor chans att vinna dessa.
Därför räknas en (1) lott som present som nitlott, för mig. Man ger bort ingenting.
Köp 10 eller fler så finns ett annat värde i presenten, du ger mottagare en större chans att vinna nåt.
Citera
2023-10-07, 23:16
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullFartFitta
Beror på vem du ger den till. Du kanske följer med din partner på nått kallas till en kusin eller du inte träffat innan eller kompis kompis. Klassiskt att springa in å köpa en lott på vägen dit för man inte bryr sig om att ge en present men kommer på att det är pinsamt att komma utan nån present. I det läget skulle du nog inte få se ett korvöre av vinsten.

Citat:
Men vadå, vaffan ska du annars köpa då? Om du inte vet vad personen gillar ens? Alvedon och batterier behöver ju alla nångång, men då är det väll roligaste att få en lott? Är ju jävligt spännande några sekunder när man skrapar den!
Kan idioter som du ens försörja sig, eller sitter du på ett hem och blir matad?
Vet inte i vilket samhälle det är 'klassiskt att springa in och köpa en lott', men jag hoppas jag bor långt från det.
Cheez, WT-tråden är ju normal jämfört med detta. Lever folk såhär?
We're doomed ...
Citera
2023-10-08, 00:23
Medlem
sommarlovs avatar
Det var någon här på FB som berättade att de fick skrapade lotter, då givaren vill veta om det var vinstlotter.
Kristallklar logik!

Ge aldrig bort lotter, skapa aldrig när andra ser på!
Citera
2023-10-08, 01:11
Medlem
Aja Bajas avatar
Om man som givare har tänkt få halva vinsten, är det då inte som att man bara ger bort en halv lott?
Tycker det låter snålt.
Citera
2023-10-08, 01:17
Medlem
OneTaps avatar
skriv kontrakt att skraparen måste dela med sig 50% av vinsten =)
Citera
2023-10-08, 01:20
Medlem
Sagodjurs avatar
trisslott... tristlott

finns det ingen typ 50/50 lott istället...

50 procent chans så får du sätta på en brud i röven
50 procent chans så sätter bruden på dig i röven

för vissa kanske det blir en nitlott... för andra så blir det vinst hur det än går... roligare lott i vilket fall.
Citera
2023-10-08, 01:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analfett
Är det inte en tyst regel att man delar med givaren/köparen om man vinner ”megavinsten”?
ABSOLUT inte. Jag har gett bort flera lotter, ingen aning om de fått vinst ens.
Citera
2023-10-08, 02:23
Medlem
Citat:
Om jag ger en bort en lågvinstlott så är det fortfarande lika fint. Personen som får den vet ju inte ens om det. Det är ju bara en liten gardering för att det inte ska bli för bra. Tror inte du skulle tycka de va så kul att kliva upp tidigt måndag morgon å gå till jobbet när du gett bort en vinst på 10 miljoner till nån bortskämd 16åring på ett söndagskallas.
Är det inte bättre att rita och klippa till egna lotter där ”högvinsten” motsvarar typ hälften av värdet av det du blir bjuden på. Man måste ju komma ihåg att du har kostnader för att ta dig till kalaset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in