2023-10-07, 22:22
Medlem
Tänkt många gånger på vad som skulle kunna hända om man gav bort en trisslott och så är det en megavinst. Skulle personen dela med sig av vinsten? Kanske man aldrig kan sluta tänkte på det, är det nån man knappt känner eller i värsta fall inte ens gillade riktigt från början tror jag att det kan leda till allvarliga psykiska problem. Hursomhelst så kom jag på en lösning, ge bort triss som hade en maxvinst på 10 000kr! Det kan man ju leva med vem som helst vinner. Förutom vinsttaket så ska lotten se likadan ut som dom vanliga, så dom som får den vet inte att det är en ge bort lott dom fått. Va tycker ni, bra idé?
Citera
2023-10-07, 22:25
Avstängd
Är det inte en tyst regel att man delar med givaren/köparen om man vinner ”megavinsten”?
Citera
2023-10-07, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analfett
Är det inte en tyst regel att man delar med givaren/köparen om man vinner ”megavinsten”?
Varför skulle det vara det?
Citera
2023-10-07, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analfett

Beror på vem du ger den till. Du kanske följer med din partner på nått kallas till en kusin eller du inte träffat innan eller kompis kompis. Klassiskt att springa in å köpa en lott på vägen dit för man inte bryr sig om att ge en present men kommer på att det är pinsamt att komma utan nån present. I det läget skulle du nog inte få se ett korvöre av vinsten.
Citera
2023-10-07, 22:39
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullFartFitta
Beror på vem du ger den till. Du kanske följer med din partner på nått kallas till en kusin eller du inte träffat innan eller kompis kompis. Klassiskt att springa in å köpa en lott på vägen dit för man inte bryr sig om att ge en present men kommer på att det är pinsamt att komma utan nån present. I det läget skulle du nog inte få se ett korvöre av vinsten.

Visst finns chansen att man kan vinna. Men man får väl anse att man ger bort ingenting.
OK om du köper ett antal, 10 st. Då finns det ju kanske en vinst på 30 kr..... nä fy faan va snålt.

Man får väl vara glad om man får en klapp på axeln vid storvinst.
Citera
2023-10-07, 22:40
Medlem
Citat:
Klassiskt att springa in å köpa en lott på vägen dit för man inte bryr sig om att ge en present men kommer på att det är pinsamt att komma utan nån present.
Keh? Vilken kategori av WT tillhör du? Vem fan köper en trisslott on the way?

Bjöd du inte även på middag, och tog med dig en korv med bröd från Shell? Lyxgrabben där.

Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Visst finns chansen att man kan vinna. Men man får väl anse att man ger bort ingenting.
OK om du köper ett antal, 10 st. Då finns det ju kanske en vinst på 30 kr..... nä fy faan va snålt.
Du låter som supersmart, större chans att vinna ju fler lotter man köper. Smart. Du är ett geni. Berätta det för statistikerna och de kommer att häpna.

Ju mer du spelar, desto mer förlorar du.
Senast redigerad av Pillerarm 2023-10-07 kl. 22:44.
Citera
2023-10-07, 22:43
Medlem
Ghastens avatar
Nej den som får lotten är vinnaren. Varför skulle jag dela det.
Citera
2023-10-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Keh? Vilken kategori av WT tillhör du? Vem fan köper en trisslott on the way?

Bjöd du inte även på middag, och tog med dig en korv med bröd från Shell? Lyxgrabben där.

Men vadå, vaffan ska du annars köpa då? Om du inte vet vad personen gillar ens? Alvedon och batterier behöver ju alla nångång, men då är det väll roligaste att få en lott? Är ju jävligt spännande några sekunder när man skrapar den!
Citera
2023-10-07, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what

Man får väl vara glad om man får en klapp på axeln vid storvinst.

Inte alls snålt, kan ju va flera miljoner som jag ger bort. Vilket INTE är vad jag vill varje gång jag ger bort en lott. Därför jag föreslog lågvinst lotten. Vad tycker du om den idén?
Citera
2023-10-07, 22:53
Medlem
pn222jws avatar
Jag vet att man inom marknadsföring "testade" att fråga 10-20 studenter om dom ville svara på 15 snabba frågor för 30 kronor i ersättning, fem kanske tackade ja...sen frågade man 10-20 andra detsamma - men i utbyte mot en triss...och fler än hälften accepterade.
Citera
2023-10-07, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Jag vet att man inom marknadsföring "testade" att fråga 10-20 studenter om dom ville svara på 15 snabba frågor för 30 kronor i ersättning, fem kanske tackade ja...sen frågade man 10-20 andra detsamma - men i utbyte mot en triss...och fler än hälften accepterade.

Slutsatsen är alltså att trisslotten är för billig
Citera
2023-10-07, 23:00
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Inte alls snålt, kan ju va flera miljoner som jag ger bort. Vilket INTE är vad jag vill varje gång jag ger bort en lott. Därför jag föreslog lågvinst lotten. Vad tycker du om den idén?

Är det inte tanken med en lott i present att man kan ge bort nåt fint?
Va inte så jävla ogin.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in