2023-10-11, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Svenskar har ett intresse av att hjälpa Ukraina (orsaken får tas i en annan tråd). Svenskar har inget intresse av att hjälpa judarna, frågan är faktiskt inte ens neutral då det sista svenskarna behöver är ett engagemang för judar i Mellanöstern som kommer att göra att en mer än tusen år gammal konflikt blossar upp mitt i Svedala.

Sverige vågar inte stötta Israel för då blir det inbördeskrig i vårt land.
Citera
2023-10-11, 20:03
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Du är ju sjuk i huvudet, jag hoppas du förstår att att det bor människor där, bebisar, barn, familjer, gamla… de ska inte behöva lida pga terrorister. Som för övrigt skapats av den situation palestinierna befinner sig under pga Israel. Många Gazabor har väl också förlorat tron på framtiden och de enda som lovar dem ett bättre liv är Hamas. Så allt är jävligt sorgligt, men det ska ju inte civilbefolkningen i Gaza behöva lida för!

Om vår militär plötsligt började bete sig som Hamas och ta sig in i Norge och brutalt mörda folk. Tycker du då att det vore okej om Norge skickade raketer mot dig och din familj? Kanske instängda på en landremsa ni inte kan eller har råd att lämna. Men Norge ser er bara som svenskar som ska dö pga vad några svenskar gjort?!? Vatten och el är avstängt och ingen mat finns medan de bombar era hus till ruiner i ett eldinferno?!? Är det gott åt dig och dina barn då eller hur fan tänker du?!?

Vilka "raketer" menar du att Israel har skickat in över Gaza? Vad pratar du om? Du ljuger väl inte?
Citera
2023-10-11, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Israel kommer att tömma Gaza och alla drar till Egypten där Hamas och Muslimska Brödraskapet (som bildade Hamas) för förbjudna. Detta innebär att ett par miljoner kommer att dra sig till de otrogna i Europa. - Belarus släpper gärna in dem och skyfflar dem mot polska gränsen/EU. Vilket började redan för en vecka sedan. Försvarsmakten måste seriöst fundera på att skicka ner svenska soldater till Polska gränsen och polackerna ty det är faktiskt Tyskland och Sverige som är "magneterna". Här får de bla gå före i bostadskön enligt Borättslagen från 2016, gratis el, gratis hyra, gratis tandvård.

https://www.youtube.com/watch?v=SRgSB38NRBU

Oljepriserna kommer att rusa för den demente Biden har lyckats tömma alla strategiska oljereserver i USA. Så tanka fullt nästa gång.

Om jag varit israelisk militär hade jag bombat ut alla Gazabor mot Egypten som de faktiskt tillhörde innan 6-dagars (inte palestina) Därefter försåtminerat hela området. Egyptens staket mot Gaza är mycket högre än det mot israel. Israel kan bomba hål i det.

Jag såg 2000 Hamasanhängare i Malmö som körde runt och tutade i 300-400 bilar på trottoarer, cykelbanor och inne på torg. - Sossarna när en orm vid sin barm. Tom Södermalmsmosken är en del av Hamas/Muslimska brödraskapet. Vet dom ens det på Sveavägen 68?
Oooff. Och samtidigt som man vet Israel måste bomba ut dem, är det så jävla obehagligt att se bomberna flyga bara meter ovanför israeliternas bostäder: https://www.youtube.com/watch?v=DvPHqtUd-2g Jag hade för fan pissat på mig av att var där. De LEVER i detta. Cred åt dem, de måste ju vara livrädda men verkar ha vant sig?

Fatta man sitter på balkongen och dricker en färgglad drink när SWOOSH! (låter ju som laserstrålar också) sveper en misil förbi. Hade fan tappat drinken över balkongräcket.

Jädra paleSVINER!
Senast redigerad av Vildblom 2023-10-11 kl. 20:08.
Citera
2023-10-11, 20:04
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doomush
idf kommer inte sätta en fot i Gaza man har inte soldater för de allt man kan är flygbombningar
Går man in i Gaza så kommer inte många av idf att komma ut där i från med livet i behåll
Tror du verkligen det? Det är en helt annan bild än vad som återges i åtminstone västerländsk media.
Citera
Medlem
Citat:
Det är inte det jag menar med civila. Vadå enande kläder? Hamas har väl säkert många anhängare. Men alla i Gaza har inte varit med och utfört de brutala våldsdåden nu. Israels ledning är ju fan precis lika hemska själva nu som Hamas när de bombar barn och familjer i Gaza! Hur i helvete kan man vara så förblindad av hämndbegär att man gör lika hemska handlingar själv? Vad löser det? Det skapar bara ännu mer lidande. Om någon hade dödat mina barn hade jag aldrig ens tänkt tanken att döda deras! Det är ju bara helt sjukt. Det blir ju bara ännu värre. Fattar inte att inte omvärlden går in och sätter stopp för detta nu. Jag lider med både de israeler som drabbats av Hamas och de Gazabor som nu drabbas av Israels bombnibgar. Bombningarna kommer inte att ge Israel de döda tillbaka. Däremot mördar de troligen nu ockdå en del av sina egna som är tagna som gisslan. Så det är bara skit på alla sätt och vis. Har ens Israels ledning någon hjärna?

Skillnaden är väl juden i alla fall inte aktivt skyltar med sitt dåliga beteende.
Folket i Gaza är redo och peppade för den offentliga steningen en tisdags eftermiddag.

Tror inte de har så mycket att vinna på fångutbyte, man medlar inte med terrorister.
Skulle bara leda till mer gisslandrama på sikt.

Bättre att bomba dem tills Gaza är ruiner och hoppas på att så få som möjligt överlever för att föra deras smuts-religion vidare.
Vilka positiva saker har den muslimska världen bidragit med till resten av världen?

Judarna har gett muslimerna chans på chans så det är inte konstigt att det slutar med förintelse.
Går inte leva i symbios med självmordsbombare.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testaros
Jag vet , ni är de mest effektiva mordmaskinerna när det beger sig. Det är falseri och bara enerverande när vissa här skall leka offer och moralpredikanter utan att titta i backspegeln
Yes

Det finns en anledning till att nu judar och araber kämpar på var sitt håll för att vinna den vite mannens sympati (och den går som bekant genom hans vita kvinna )

Den som får de vita med sig vinner, helt enkelt.
Citera
2023-10-11, 20:05
Medlem
Vid tidpunkten för markoffensiven. Det måste väl ändå vara en gräns som överskrids för flera stater/organisationer? Väl?

Vad händer då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testaros
Vi muslimer välkomnar beslutet.

>Utmärkt....lycka till sandskalle.. Skall du mobilisera de lokala maffia butikerna att gå amok i samhället?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Varför skickar inte du förnödenheter till Gaza? Du kan ta första bästa flyg till Sharm El-Sheik och där köpa mat, vatten, mediciner etc och ta med dig till Gaza. Varför låter du och andra som sympatiserar med Hamas låta befolkningen i Gaza svälta, frysa och törsta ihjäl?

Ja av rent praktiska skäl kanske? Det där är bättre om det ordnas genom bistånd och hjälporganisationer. Jag vill heller inte in i ett krig fattar du väl? Vet du några hjälporganisationer som hjälper till där nu? Kan tänka mig att skänka pengar däremot.
Citera
2023-10-11, 20:06
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Alla vettiga mänskor borde vara oroliga.

Värre än Ukraina ja.

USA lär gå in i Gaza och plocka ut de av gisslan som är amerikanska medborgare.

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Att oroa sig är som att gunga gungstol;
Man gör någonting men man kommer ingenstans.

Vi lär absolut få se ökat terrorhot runt om i världen, framförallt i Europa, pga detta. Främst är det judar som är i riskzonen, åtminstone för närvarande.

Ja, Israel törs ge sig på vem som helst, även med atombomber, törs jag hävda. Ja, USA kan gå in var som helst för att skydda Israel.

Ja, detta är en sorts eskalering av Ukraina och dessutom mer riskabelt. Det handlar om religion, bland annat.
Tack för svar, jag får försöka sätta mig in i tråden.

Vi har ju redan höjd terrornivå pga Koranbränningarna så Jihadisterna kanske "slår två flugor i en smäll" här..
Citera
2023-10-11, 20:07
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doomush
idf kommer inte sätta en fot i Gaza man har inte soldater för de allt man kan är flygbombningar
Går man in i Gaza så kommer inte många av idf att komma ut där i från med livet i behåll
Tror inte Isarels premiärminister kommer överleva utan en markinvasion. Folket är väldigt arga och kräver det.
Citera
2023-10-11, 20:07
Medlem
Citat:
Du är ju sjuk i huvudet, jag hoppas du förstår att att det bor människor där, bebisar, barn, familjer, gamla… de ska inte behöva lida pga terrorister. Som för övrigt skapats av den situation palestinierna befinner sig under pga Israel. Många Gazabor har väl också förlorat tron på framtiden och de enda som lovar dem ett bättre liv är Hamas. Så allt är jävligt sorgligt, men det ska ju inte civilbefolkningen i Gaza behöva lida för!

Om vår militär plötsligt började bete sig som Hamas och ta sig in i Norge och brutalt mörda folk. Tycker du då att det vore okej om Norge skickade raketer mot dig och din familj? Kanske instängda på en landremsa ni inte kan eller har råd att lämna. Men Norge ser er bara som svenskar som ska dö pga vad några svenskar gjort?!? Vatten och el är avstängt och ingen mat finns medan de bombar era hus till ruiner i ett eldinferno?!? Är det gott åt dig och dina barn då eller hur fan tänker du?!?

Det är ett icke relevant hypotetiskt exempel. Svensk militär skulle aldrig ta sig in i Norge och brutalt mörda folk. På samma sätt som israelisk militär inte tar sig in i andra länder och brutalt mördar folk. Det beror på att Sverige och Israel är demokratier med yttrandefrihet och som har stabila majoriteter av väljare med civiliserade och sunda värderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in