2023-10-11, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Är fortfarande tveksam till att halshuggning av barnen ens har skett. Fortfarande är angreppet mot rejvfestivalen inte rättfärdigat oavsett hur mycket palestinier fått lida genom åren. Att muslimer dessutom går ut och firar; tillsynes reflexmässigt över hela planeten. Ja, det är faktiskt bevis på att många är helt jävla hjärndöda.

Trots att det varit krig många gånger genom historien så upplever jag att denna gång är speciellt olycksbådande. Det kommer ske hemskheter som får attentatet mot rejvet att blekna i jämförelse.

Hoppas såklart på fred men kan iaf länka denna israeliska propagandalåt som släpptes efter kriget 1973.
https://www.youtube.com/watch?v=Ygci5hRjmK8&ab_channel=Bara

IDF kan säkert också slakta civila, ni araber har ju satt minsta gemensamma nämnare nu....så om du är arab - kan du räkna med att dö vilken sekund som helst....när du gullar med din hund så kommer det in en Israels soldat och kör en kniv i sidan på dig.....om du undrar i dödögonblicket "varför"...ahhh gaza...sen somnar du...
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-NATO
Detta påminner om Ukrainakriget och Sverige borde stötta Israel på samma sätt.
Svenskar har ett intresse av att hjälpa Ukraina (orsaken får tas i en annan tråd). Svenskar har inget intresse av att hjälpa judarna, frågan är faktiskt inte ens neutral då det sista svenskarna behöver är ett engagemang för judar i Mellanöstern som kommer att göra att en mer än tusen år gammal konflikt blossar upp mitt i Svedala.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jo det är det eftersom barn kommer att dö på grund av det. Och de kan förhindra det om de vill, men det vill de inte. Förfärligt. Det finns ingen anledning att låta en hel befolkning svälta, frysa och törsta ihjäl medan man bombar dem. Det är grymt och sjukt! De har alla möjligheter att bete sig civiliserat men väljer att inte göra det… det lär straffa sig.

Varför skickar inte du förnödenheter till Gaza? Du kan ta första bästa flyg till Sharm El-Sheik och där köpa mat, vatten, mediciner etc och ta med dig till Gaza. Varför låter du och andra som sympatiserar med Hamas låta befolkningen i Gaza svälta, frysa och törsta ihjäl?
Citera
2023-10-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det borde Sverige inte alls. Israel är gott och väl kapabla att ödelägga hela Gaza alldeles utan någon hjälp utifrån.

Bombningarna verkar för övrigt ha avtagit. Skall vi gissa att man sparar den sista vågen av bombkampanjen till precis innan marktrupperna går in? Vilket jag gissar blir tidigt fredag morgon.

Bra att de slutat bomba, in med elitstyrka istället. Samtidigt kan Sverige ta tag i den växande antisemitismen på hemmaplan, muslimer som ger sig på judar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vi vita har definitivt genomfört en hel del etniska rensningar genom historien. Vi är effektiva när vi tröttnar.
Jag vet , ni är de mest effektiva mordmaskinerna när det beger sig. Det är falseri och bara enerverande när vissa här skall leka offer och moralpredikanter utan att titta i backspegeln
Citera
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemmy124
Är fortfarande tveksam till att halshuggning av barnen ens har skett. Fortfarande är angreppet mot rejvfestivalen inte rättfärdigat oavsett hur mycket palestinier fått lida genom åren. Att muslimer dessutom går ut och firar; tillsynes reflexmässigt över hela planeten. Ja, det är faktiskt bevis på att många är helt jävla hjärndöda.

Trots att det varit krig många gånger genom historien så upplever jag att denna gång är speciellt olycksbådande. Det kommer ske hemskheter som får attentatet mot rejvet att blekna i jämförelse.

Hoppas såklart på fred men kan iaf länka denna israeliska propagandalåt som släpptes efter kriget 1973.
https://www.youtube.com/watch?v=Ygci5hRjmK8&ab_channel=Bara

Huruvida palestinier lidit genom åren är ganska irrelevant då Gaza inte ingår i Palestina.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testaros
Ja , eller hur , nu börjas ISIS skitsnacket när opinionen vänder mot folkmördande judarnas nackdel

Det är endast hos dig opinionen vänder. övriga världen sluter upp bakom Israel. Jag frutkar inget som judinna och med en israelisk mor. Har aldrig känt mig så trygg som jag gör nu
Citera
2023-10-11, 20:00
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Jag orkar riktigt inte lyssna på israeler länge till. 'The world needs to know' Lyssnade ni på palestinier när de blev mördade och förtryckta av er regering. Gjorde ni något då? Ingenting gjorde ni så varför behöver världen veta nu?

Det är väl inga araber som har blivit "mördade" av Israels "regering". Vad menar du egentligen?
Citera
2023-10-11, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Palestinerna i gazaremsan är att betrakta som terrorister, de måste tyvärr tuktas med våld så de lär sig att man inte kan mörda oskyldiga människor.

Du är ju sjuk i huvudet, jag hoppas du förstår att att det bor människor där, bebisar, barn, familjer, gamla… de ska inte behöva lida pga terrorister. Som för övrigt skapats av den situation palestinierna befinner sig under pga Israel. Många Gazabor har väl också förlorat tron på framtiden och de enda som lovar dem ett bättre liv är Hamas. Så allt är jävligt sorgligt, men det ska ju inte civilbefolkningen i Gaza behöva lida för!

Om vår militär plötsligt började bete sig som Hamas och ta sig in i Norge och brutalt mörda folk. Tycker du då att det vore okej om Norge skickade raketer mot dig och din familj? Kanske instängda på en landremsa ni inte kan eller har råd att lämna. Men Norge ser er bara som svenskar som ska dö pga vad några svenskar gjort?!? Vatten och el är avstängt och ingen mat finns medan de bombar era hus till ruiner i ett eldinferno?!? Är det gott åt dig och dina barn då eller hur fan tänker du?!?
Citera
2023-10-11, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Jag är inte så insatt i det som händer där nere mer än rubrikerna i tidningarna typ.

Global Jihad, uppmanar de alla muslimer att göra attacker i de länder de är/bor i då eller?

Vad är det Israel törs göra? Atombomber? Vad kan USA tänkas göra för att skydda Israel? Gå in militärt i Israel/Palestina?

På vilket sätt är det allvarligt för hela världen?

Är detta krig värre än Ukraina?

Sista frågan: Bör jag vara orolig?

Alla vettiga mänskor borde vara oroliga.

Värre än Ukraina ja.

USA lär gå in i Gaza och plocka ut de av gisslan som är amerikanska medborgare.

Global jihad är ett citat från en lång text som publicerades av Hamas idag, googla.
Senast redigerad av Lugnochfinnutack 2023-10-11 kl. 20:06.
Citera
2023-10-11, 20:02
Medlem
Doomushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det borde Sverige inte alls. Israel är gott och väl kapabla att ödelägga hela Gaza alldeles utan någon hjälp utifrån.

Bombningarna verkar för övrigt ha avtagit. Skall vi gissa att man sparar den sista vågen av bombkampanjen till precis innan marktrupperna går in? Vilket jag gissar blir tidigt fredag morgon.
idf kommer inte sätta en fot i Gaza man har inte soldater för de allt man kan är flygbombningar
Går man in i Gaza så kommer inte många av idf att komma ut där i från med livet i behåll
Citera
2023-10-11, 20:02
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Jag är inte så insatt i det som händer där nere mer än rubrikerna i tidningarna typ.

Global Jihad, uppmanar de alla muslimer att göra attacker i de länder de är/bor i då eller?

Vad är det Israel törs göra? Atombomber? Vad kan USA tänkas göra för att skydda Israel? Gå in militärt i Israel/Palestina?

På vilket sätt är det allvarligt för hela världen?

Är detta krig värre än Ukraina?

Sista frågan: Bör jag vara orolig?
Att oroa sig är som att gunga gungstol;
Man gör någonting men man kommer ingenstans.

Vi lär absolut få se ökat terrorhot runt om i världen, framförallt i Europa, pga detta. Främst är det judar som är i riskzonen, åtminstone för närvarande.

Ja, Israel törs ge sig på vem som helst, även med atombomber, törs jag hävda. Ja, USA kan gå in var som helst för att skydda Israel.

Ja, detta är en sorts eskalering av Ukraina och dessutom mer riskabelt. Det handlar om religion, bland annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in