Citat:
Farsan flyttade till Sverige under slutet av 1950-talet. Han fick tillstånd likt många andra judiska att emigrera till Israel ifrån Sovjetunionen.
Han blev minst sagt desillusionerad av läget i Israel och bestämde sig att han inte ville leva i ett land som behandlar människor som de gör därnere.
Det har såklart blivit en hel del debatt om detta i släkten i hela mitt liv. Förstod inte själv trots att jag besökt Israel som barn. Då var det ett exotiskt land som bara kändes trevligt och gemytligt. Dock reagerade jag såklart på att det var mycket beväpnade människor; även på stränder kan vakter sitta med AK47or tex.
När jag för första gången såg hur det såg ut i gränsområdena förändrades helt klart min bild om Israel. Det är så jävla dystopiskt att folk kan knappt ens föreställa sig det.
Att se barn och gamla tanter bli så hårdhänt behandlade; förvånar det inte mig att dessa människor radikaliseras och därmed avhumaniserar israeliska barn och gamlingar. Allt får konsekvenser. Nu verkar palestiniernas konsekvenser bli etnisk rensning; och världen kommer bara titta på. Vad ska man göra liksom...
Han blev minst sagt desillusionerad av läget i Israel och bestämde sig att han inte ville leva i ett land som behandlar människor som de gör därnere.
Det har såklart blivit en hel del debatt om detta i släkten i hela mitt liv. Förstod inte själv trots att jag besökt Israel som barn. Då var det ett exotiskt land som bara kändes trevligt och gemytligt. Dock reagerade jag såklart på att det var mycket beväpnade människor; även på stränder kan vakter sitta med AK47or tex.
När jag för första gången såg hur det såg ut i gränsområdena förändrades helt klart min bild om Israel. Det är så jävla dystopiskt att folk kan knappt ens föreställa sig det.
Att se barn och gamla tanter bli så hårdhänt behandlade; förvånar det inte mig att dessa människor radikaliseras och därmed avhumaniserar israeliska barn och gamlingar. Allt får konsekvenser. Nu verkar palestiniernas konsekvenser bli etnisk rensning; och världen kommer bara titta på. Vad ska man göra liksom...
Den röda tråden har varit sedan 1948 att palestinier använt våld för att uppnå mål. De saknar konsekvenstänkande. När man har personer runt omkring sig som vill utplåna dem så förstår alla att dessa människor måste man förhålla sig på ett visst sätt. Palestinier bedriver terror. Nu till en grad att de tom kan utföra massakrer på må barn. Sådana människor har inget existensberättigande. Gazaborna lever i symbios med Hamas. De är samma skrot. De har fått sin chans att bo i Gaza. De tog inte den. Nu får de ta konsekvenserna. Det Gaza vi sett kommer inte finnas efter detta krig. Räknar med att upp till 10 000 kommer att dör detta krig. Bara Hamas-terrorister uppgår till 30 000. När Gaza är befriat kommer många av Gazaborna flytt till Egyptien. Jag tror Gaza kommer blii en demilitariserad zon efter kriget. Israel måste tänka på ett helt annat sätt nu. Värsta massakern sedan W2 har skett på befolkningen. Nu handlar det om överlevnad för staten Israel.
Det är tydligt att judefittorna vill mörda alt. fördriva muslimerna.