2023-10-10, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Israel har inte ockuperat någonting.
Palestina har aldrig funnits i verklig mening.
Palestinierna hör hemma i övriga arabländer..men inga övriga arabländer vill inte ta i mellersta österns zigenare med tång.

Glöm tvåstatslösning.Den finns inte och har aldrig kunnat fungera.Det har dessutom prövats närmast in absurdum och misslyckats kapitalt varje gång.
Västbanken under stark kontroll av Israel är enda möjliga lösningen.
Gazaremsan bör återgå i Israels ägo.
Gaza eller Palestina har aldrig tillhört Israel. Läs på lite är mitt förslag.
Citera
2023-10-10, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickees
Låter rimligt. Dålig PR för judar överallt i hela världen, var försiktiga med symboler och undvik synagogor.

Många har fullständigt tappat sinnet och blodtörsten är överallt på sociala medier, det är inte många som uppmanar till fred längre, på både sidorna, de våldsamma effekterna Israels etniska rensning av palestinierna kommer ha är oförutsägbar.

Hämndlystna kommer utöva den lilla makt de har där de kan, i sin lilla sfär av existens.

De kommer inte att göra ett skit.
Det har de aldrig gjort innan,och det kommer de inte att göra nu heller.
Dessa bidragstagare och parasiter är syltryggar.
Citera
2023-10-10, 23:37
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Vanvettsmullorna har redan dragit öronen åt sig.
Grisen Khamenei mumlade redan idag i skägget att Iran inte har något med nuvarande situation att göra.
Iran will do shit.

Ja då lär det knappast Iran som har legat bakom detta, eller att de haft en marginell roll. Hade Iran legat bakom och varit beredd att spela spelet fullt ut torde regimen ha tillgång till vapen som på något sätt garanterar att andra länder avskräcks från att attackera det.
Citera
2023-10-10, 23:38
Medlem
Hamas anhängare gav upp sitt existensberättigande i lördags.

Bombs away!

https://www.thedailybeast.com/murder...ok-family-says
Citera
2023-10-10, 23:38
Medlem
Nä Israel är starkare nu...så rätt så

1982 var Syrien modiga nog att möta Israel i Beeka Valley

100 syriska plan i aska mot Israels 0 förluster så om du tror Syrien glömt den biten så är du bara hjärntvättad

Kan fråga dig själv sen 1982 till NU har Israel flugit in i SYRIEN... bombat
...
tell me... varför skickar inte Syrien sitt flygvapen??

Jo föt de vet att de är döda om de gör det

Så önsketänkande är inte samma sak som realititet.

Assad skiter i Gaza för övrigt, han har nog med att göra på hemma plan

Inget arab land vågar möta Israel

Saddam Hussein förlorade sin Osirak reaktor när Israel flög och bombade den 1981.

inte ens den gaphalsen vågade med 4 största armé på den tiden

Även Iran är nervösa om inte...då är de inte vidare smarta

Sen glömmer du den lilla detaljen om Europa ens skulle bli fiender till Israel att de är en kärnvapen makt och starkare än ngn EU nation...så håll inte andan...

Det är tvärtom mer gör FRED med Israel

Egypten
Jordanien
UAE
Bahrain
Sudan
Marocko
(Qatar lär komma tebax)

Saudierna då Kronprins Salman är innerligt trött på Palestinier...

Så för ellee senare kommer Syrien,Libanon i SLUTÄNDAN kalla Israel sin bror...
även muslimer tröttnar på krig

Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Det är inte 1973 längre.
Spelplanen ser annorlunda ut idag mot då
Jag hoppas att Israel kan fortsätta existera givetvis men de är omgivna med fiender som har blivit starkare med åren. Arabvärlden och oljestaterna äger snart halva EU.
Den israeliska regeringen tvingas nog till slut satsa på diplomati och eftergifter .
Men nu måste de få hämnas vilket de gör rätt i.
Citera
2023-10-10, 23:39
Medlem
farbror Svens avatar
Här är en fransk journalist som rapporterar från kibbutzen Kfar Aza om massakern. Han nämner bl.a. halshuggna kvinnor och barn. Använd Google-translate.

https://www.i24news.tv/fr/actu/israe...ibboutz-du-sud
Citera
2023-10-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Jag har ingen aning om det är sant eller ej och kan inte bedöma det, svarade på ditt inlägg om att det är tyst i svensk MSM, vilket ju inte stämmer när aftonbladet har en artikel om det på sin framsida.

Då får jag förtydliga mig. Att Aftonbladet har det på sin framsida är inte MSM enligt mig, men det kanske är fel tänkt av mig. Svt har inget, resten av de stora utländska medierna har inget. Det kanske ändras senare ikväll eller imorgon. Det kanske dyker upp solklara bevis eventuellt. Men om detta skulle vara sant hade ALLA medier skrivit om det och detta kriget hade varit slut och Gaza hade varit slut.
Citera
2023-10-10, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja då lär det knappast Iran som har legat bakom detta, eller att de haft en marginell roll. Hade Iran legat bakom och varit beredd att spela spelet fullt ut torde regimen ha tillgång till vapen som på något sätt garanterar att andra länder avskräcks från att attackera det.

Jag utesluter inte Israeliska bomber emot Iran i ett senare skede i spelplanen.
Det beror dock på ett antal idag ännu okända faktorer..men att Israel är fullt beredda att bomba Iran om situationen så kräver är säkert.
Det har skett förr.
Citera
2023-10-10, 23:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheezy
Den här konflikten handlar mycket om att Palestina aldrig existerat. I denna videon ser vi hur det såg ut i Palestina innan ockupationen - https://vm.tiktok.com/ZGJ35LL4W/

Ingen har sagt att det var ett svart hål.

Vad som menas är att det inte fanns en palestinsk stat, och dessutom att judar och UK kom med modernism och utveckling.
Citera
2023-10-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Den turkiska statliga nyhetsbyrån AA rapporterar att den israeliska försvarsmakten uppger att man inte har information som bekräftar påståenden i media om att Hamas har skurit huvuden av spädbarn.

https://www.aa.com.tr/en/middle-east...bies-/3014787#

Jag har ingen uppfattning om trovärdigheten hos denna turkiska nyhetsbyrå, men det är den enda mediekälla jag sett som verkar ha kommit på att faktiskt ställa frågor om detta till den israeliska försvarsmaktens informationsavdelning. Om nyhetsbyrån nu inte ljuger om saken, jag är lite skeptisk till allt turkiskt numera…

Har också försökt få information, men har inte lyckats hitta något officiellt. Däremot att ett av klippen som spridits på en ung pojke som får halsen avskuren (ej sett), visade sig vara fake news och var från tiden när isis härjade i Syrien. Digitaliseringen möjliggör idag för vilken dåre som helst att sprida desinformation. Dem palestinska grupperingarna men även Hizbollah har ju tidigare inte sysslat med knivmord, men tiderna förändras? Bör framkomma tydligare närmaste dagarna hur offren bragts om livet
Citera
2023-10-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Vi får väl se om denna gången är annorlunda än alla andra gånger. Min gissning är att det blir same old same old. När jag såg bilderna kablas ut från Gaza nyss, en pappa som håller om sin döda dotter, så fick jag bara deja vu. Jag har sett exakt samma bilder från Gaza flertalet gånger ända sedan 90-talet. Samma jävla visa då som nu. Absolut ingenting annorlunda. Någon med en ambulanströja som springer till ambulansen med ett förmodat dött barn. En förtvivlad förälder som håller sitt döda barn i famnen. Sett det förr flera gånger från samma ställe. Och attackerna har alltid föregåtts av muslimska terrordåd mot Israel. Och vänstern har alltid ställt till med ett jävla liv om att befria palestina. Inget nytt under solen.

Nu har vi dock sociala medier och kan sprida saker snabbare. Och denna attack kanske var lite större i omfattning än normalt. Annars vet jag inte vad som är annorlunda. Same old same old.

Ja vi får se hur det blir.
Den senaste terrorattacken är verkligen anmärkningsvärd, liksom Israels blixtsnabba och skoningslösa svar.
Det blir antagligen inte samma gamla visa...
Jag gissar att israelerna kommer att gå bananas på alla nivåer, pga arabernas totala brutalitet.
Att israelerna själva är praktsvin, det spelar ingen roll.
De har ingen som helst självkritik.
Nu är det hämnd, blod och ära som är viktigast.
Och israeler är mkt mer värda än araber osv
Det kommer att bli mycket att göra, både för militärerna och tortyrexperterna (Shin Bet).
Framtiden ser fullständigt vidrig ut......
Citera
2023-10-10, 23:43
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Jag utesluter inte Israeliska bomber emot Iran i ett senare skede i spelplanen.
Det beror dock på ett antal idag ännu okända faktorer..men att Israel är fullt beredda att bomba Iran om situationen så kräver är säkert.
Det har skett förr.

Ja det är inte uteslutet att Israel försöker sig på detta. Flera israeliska hökar har förespråkat ett preventivt anfall mot Iran sedan länge. Iran kommer säkert med motåtgärder då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in